Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • electric

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 00:58

    Onsdag: jag hoppas på “riktig” NV (inte under alltså) ty då blir det Sandvikens brygga, som är bra på NV-NNO. “Risk” dock för VNV och då ligger Närlunda bättre till (eller Fudde, men så långt vill jag inte åka).
    /Lars

  • sailortrash

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 11:54

    Brevik idag, kl 13

  • Stefan_Foil

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 12:10

    Jag tror det är mer väst nu typ vnv.
    Jag brukar alltid köra vid rastaholm (kaggeholm) vid väst till nv. Hela björkfjärden utanför så kan bli rejäla dyningar och jämn vind. Men kör i Närlunda nu, lite snällare och bekvämt med fin sandstrand. Andra kör freeride med 6-6,5. Ser bra ut.

  • sailortrash

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 17:54

    Mkt fin dag vid Brevik, fin västvind med lite nord. Kring 15 blåste det upp till kanske 7.0

    Glest på vattnet, jag körde 5.7 och np glide large, vilket var bra innan 15 sen vart det mer survival

    Kul med dessa foilar, idag blev det ”vågridning” på motorbåtsvågor och allmänt swell…sjukt kul faktiskt!!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 21:09

    Tisdag och onsdag var fina dagar på Horsan. Vi har kört mellan 6.3 och 7.5. Det pumpade en del men när det väl drog i så var byarna långa. Mot slutet såg jag att det var någon som körde utmed fastlandet (på andra sidan från oss räknat). Det såg ut att grymt bra med åtminstone kilometerrepor.

  • electric

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 21:55

    Det blev Sandvikens brygga för mig. Körde 6.0. Det var NV, dock på gränsen till VNV. Det innebar dels att vinden bara ibland gick ända in till stranden så det blev lite guppa för att ta sig ut, dels att det kom ordentliga svep med vind över hela fjärden (och då var det kul!) men att det mellan dessa inte var planingsvind. Det verkar bli likartade förhållanden i morgon (torsdag), men vart jag drar då beror på morgonens prognos.
    /Lars

  • mrquality

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 22:43

    Imorgon torsdag kör jag Fudde från kl 11. Vart kör ni?Spottar med mindre båt trafik imorgon som blåser VNV?

  • sailortrash

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 08:11

    Imorgon torsdag kör jag Fudde från kl 11. Vart kör ni?Spottar med mindre båt trafik imorgon som blåser VNV?

    Idag hinner jag inte tyvärr, har lite platläggning att ägna mig åt. Men det kommer blir en kanondag vid Brevik (likt igår). Svajar redan i träden och proggen sträcker sig mot fredag kväll. Från 120 l och mellan 6-8 m2 lär funka fint. Eller foil såklart.

    Jag siktar på de sista resterna på fredag…

  • sailortrash

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 08:13

    Ang båtar så finns det rätt mkt fritidsbåtar på trälhavet, men inga stora yrkesbåtar och det är rätt gott om plats, sällan man behöver väja även om det är bra att hålla koll. Snarare kul med lite vågar att ladda på då och då (eller segelbåtar att bränna förbi med små kids på)

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  sailortrash.
  • electric

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 12:20

    VNV igen … Det blir Närlunda för mig. Hansa valde Sandvikens brygga trots nästan frånlandsvind, men väl ute så är det ju bra i vindsvepen.
    /Lars

  • robertj

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 14:21

    Brevik levererade igen. Vsv 9-11, kanske årets bästa repa. Körde 8.0, 6.5-7 hade nog räckt. Surf fem dagar i rad händer inte ofta.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 17:18

    Torsdag på Horsan levererade klart mer vind än ti-ons! Vi körde 5.5-7.0 med rejält drag i kilometerlånga byar! 6.3 funkade från Kl 09 till 14. Bäst vind mitt på dan. En av oss hade oflyt när stora rutan på 7.0-seglet sprack med en 70 cm lång reva. Han körde 109 l och befann sig runt en km från utgångsläget. Han är ruttad seglare och körde med hål i seglet planing i 20 knop tillbaka på halvvind! Så pass blåste det!😎

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • pete

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 18:41

    Ja e inte bitter, men jag menar ändå att vnv o Södertörn inte är bästa kompisar om man inte gillar på-och-av-segling med en känsla av konsekvent fel segelstorlek. Med ålderns rätt brukar jag alltid kräva jämn o fin vind och gärna en liten våg eller två, men idag gjorde jag ett undantag och masade mig iväg till mitt närmsta havsspot TWC Erstaviken där jag blev grundligt förödmjukad; för mycket väst istället för nv gjorde att jag efter ett tag gav upp försöken att guppa ut på min freestylewave i noll vind till de gäss som ändå fanns därute. Jaja, det ges en ny giv med bättre odds imorgon då det iallafall vrider ned mot sydväst! 😊

  • robertj

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 19:50

    Torsdag på Horsan levererade klart mer vind än ti-ons! Vi körde 5.5-7.0 med rejält drag i kilometerlånga byar! 6.3 funkade från Kl 09 till 14. Bäst vind mitt på dan. En av oss hade oflyt när stora rutan på 7.0-seglet sprack med en 70 cm lång reva. Han körde 109 l och befann sig runt en km från utgångsläget. Han är ruttad seglare och körde med hål i seglet planing i 20 knop tillbaka på halvvind! Så pass blåste det!😎

    Alltid någon som ska vara värst. Själv fick jag ett kastfall så fotstroppen lossnade 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 20:20

    Ja e inte bitter, men jag menar ändå att vnv o Södertörn inte är bästa kompisar om man inte gillar på-och-av-segling med en känsla av konsekvent fel segelstorlek. Med ålderns rätt brukar jag alltid kräva jämn o fin vind och gärna en liten våg eller två, men idag gjorde jag ett undantag och masade mig iväg till mitt närmsta havsspot TWC Erstaviken där jag blev grundligt förödmjukad; för mycket väst istället för nv gjorde att jag efter ett tag gav upp försöken att guppa ut på min freestylewave i noll vind till de gäss som ändå fanns därute. Jaja, det ges en ny giv med bättre odds imorgon då det iallafall vrider ned mot sydväst! 😊

    Jag kan upplysa dig om att du ska vara glad att du bor Södertörn och inte i nordöstra Sthlm ”dit vinden aldrig kommer”. Titta på windy – när det är grönt kring Dalarö, Ingarö, nynäs m fl är det blått kring Brevik/Vaxholm. ALLA vindriktningar. Får man byvind över 7-8 m/s är det ”bra”

    Eftersom jag bor där prisar jag den nya innovation foil…i övrigt åker jag till Södertörn, Öland och Varberg…

Sida 25 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.