Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • levieux

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 11:13

    Hoppas som vanligt på Kapellskär. Finnast där när det blåser.

    Vi är några som siktar på Fituna idag!

    Något försvagad prognos men Himmerfjärden levererar nog planing ändå med 7.8 race eller mindre freeride-segel!

    Vad tror ni?

  • vinden

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 12:28

    Funderar på om man ska testa Torö imorrn. Förstår det som att det är Kärringviken som gäller om man inte är PRO… Fungerar det på morgondagens prognos? Hur hittar man dit? Parkering?

    På Google Maps verkar Kärringviken stå att det är framsidan, men jag har förstått det som att det är baksidan… :/

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 12:47

    På väg! 😎

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 13:24

    SÖNDAG – Kl 13.15 ser norra Mysingen ut att ha förhållandevis jämn vind på runt 6-7 m/s på S.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 14:21

    Funderar på om man ska testa Torö imorrn. Förstår det som att det är Kärringviken som gäller om man inte är PRO… Fungerar det på morgondagens prognos? Hur hittar man dit? Parkering?

    På Google Maps verkar Kärringviken stå att det är framsidan, men jag har förstått det som att det är baksidan… :/

    Funderar själv på Torö eller Fituna sen em. Ska blåsa syd fram till kvällen. Imorgon vet jag inte om det blir nån vind?

    Kärringviken är det ställe som ligger närmast den stora parkeringen om man kör förbi örudden. På insidan alltså. Går en stig med staket på båda sidor från parkeringen.

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  Stefan_Foil.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 16:03

    Oxnös utsida ser mycket fin ut på Mysingen och Årsta Havsbad är nog ok kl 16. Segelbåtarna (C55) från Märsgarn lutar rejält! Om man inte visste att det var kölbåtar skulle man trott att de skulle gå runt när de nästan vält 90 grader o vattnet måste forsa in! Nyttigt för eleverna på seglarskolan!😎

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • sailortrash

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 17:58

    Brevik levererade klen vind som funkade för foil ett par timmar. Ett par ving-foilare på vattnet, varav en kom igång sjukt tidigt, tidigaste jag sett någonsin. En by under 6 m s räcker tydligen för ving-foil

  • pete

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 19:33

    Brevik levererade klen vind som funkade för foil ett par timmar. Ett par ving-foilare på vattnet, varav en kom igång sjukt tidigt, tidigaste jag sett någonsin. En by under 6 m s räcker tydligen för ving-foil

    Tänkte på det du skrev tidigare om att vinden kanske oftare orkar in i södra skärgården men inte lika ofta i norra: idag var nog då ett exempel på det; jag tycker nästan att Fituna överlevererade mot prognos – bra tryck i typ 6.5 och freestylewave från lunch till sena eftermiddan. Runt 30 pers på plats. En fin dag 😊

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 20:16

    Från Nynäs upp till Oxnö/Gålö, inkluderande Finuna förstås, så måste denna dag varit riktigt bra med tanke på att det såg ut att vara litet glapp mellan botten- och toppvind, dvs riktigt jämt drag. Vad gäller södra skärgården så har den levererat på allt mellan syd och nord senaste veckan. Nord (men inte NV) är dock ofta betydligt sämre med “håligare” byar än andra riktningar.

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • sailortrash

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 20:47

    Från Nynäs upp till Oxnö/Gålö, inkluderande Finuna förstås, så måste denna dag varit riktigt bra med tanke på att det såg ut att vara litet glapp mellan botten- och toppvind, dvs riktigt jämt drag. Vad gäller södra skärgården så har den levererat på allt mellan syd och nord senaste veckan. Nord (men inte NV) är dock ofta betydligt sämre med “håligare” byar än andra riktningar.

    Rak nord kan möjligen vara den vindriktning där norra skärgården faktiskt har lite bättre vind än södra. Tyvärr är det dock dåligt med nordspots även i norra

    Nordöst funkar i norra, men oftast är det jämnare starkare vind på Gålö

    Nordväst har jag aldrig kört i södra skärgården faktiskt, men är ingen vidare vinkel i norra skärgården iallafall

  • Stefan_Foil

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 22:59

    Jag var oxå i Fituna, kom dit lite sent men vinden höll i sig hela kvällen. Vi var två kvar som körde till kl.19.

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 23:08

    Här en liten video med klipp från vår fina söndag i Fituna.
    /Lars
    https://www.youtube.com/watch?v=YMFr9dEPSoY
    (PS: Jag vill också tipsa om ett antal tidigare filmer från Fituna, bl a tidigare detta år. Finns på https://sodertornsurf.wordpress.com/filmer-fran-fituna/ DS)

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  electric.

  • irieman

    Medlem
    3 augusti, 2020 vid 00:08

    Ja, blev en riktigt bra Fitunadag, körde 6.0 hela tiden och det funkade kanon!

  • mrquality

    Medlem
    3 augusti, 2020 vid 08:33

    Igår körde Fituna 6.9 hela dagen, lite överriggat ibland men det var roligt. Idag kör Dalarö AW en timme och hoppas kunna använda 105 lt bräda.

  • labbe

    Medlem
    3 augusti, 2020 vid 10:28

    Fituna igår, körde träning med jr, han körde 3:0 & 2:5, jag agerade “följebåt” körde 5:4 och 112l för att inte åka ifrån honom, när han tog paus passade jag på att ta några repor, orkade inte rigga om men det funkade förvånansvärt bra att köra med 5:4 o 112l firemove även om fenan kändes lite stor (42cm) fick några hyfsade repor till ön och tillbaka.

Sida 29 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.