Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • cottin

    Medlem
    30 juli, 2020 vid 16:53

    Någon som tror på prognosen imorrn?
    7-10 kring Dalarö men N vridande till NV. Finns någon rimlig spot för detta?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 juli, 2020 vid 17:01

    TORSDAG på V i södra var riktigt, riktigt bra!!! En av oss orkade hålla 7.0 flera timmar. Själv körde jag först 7.3 klart överriggad före lunch och sedan 6.3 som var betydligt mer “behagligt”, om man kan tala om det i sammanhanget när det är lite bumpigt. Som bäst gick det att hålla planing i minst 1.7 km på halvvind. Vila blir därför ett nödvändigt moment när man är i min ålder…(!)

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • seasurf

    Medlem
    30 juli, 2020 vid 17:10

    För morgonpigga: Rullsand imorgon från tidigt och fram till 14-15 ser ut att funka med hyfsad nordlig vind och en del sol, bäst förmiddag. Salnö ser ut att funka även längre fram på dagen. Enligt SMHI kustväder 🙂

  • Stefan_Foil

    Medlem
    30 juli, 2020 vid 19:01

    Stället jag kollade in i igår vid Rastaholm (se tidigare inlägg) levererade idag. Körde först 6,8, men överriggad så bytte till 5,8 ganska snabbt. Sen drog ett åskovädrer in med ösregn och vind uppåt 15m/s tror jag, sjukt överriggad. Sen dog det helt, men nu verkar det blåsa igen.

  • mrquality

    Medlem
    30 juli, 2020 vid 21:53

    Hej! På väg tillbaka till Stockholm efter nästan 5 dagar i streck vindsurfing på Haga Park Öland. Imorgon verka blåsa N vind då tänker på Näsa äng eller någonannastan . Var kör folk imorgon?Bifogar en liten video om den brutal dag på Haga idag, 4.6 för mig 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2020 vid 12:09

    FREDAG kl 12.00 – avtagande vind på N i södra. Förmiddagen har sett mycket fin ut med fullt gässande Horsfjärd men det återstår att se hur mycket det mojnar…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2020 vid 16:27

    Fredag em var värdelös i södra. Näst intill falsk marknadsföring när det gässade o såg rätt bra ut men på N kan man mycket lätt bli bli lurad. Halvstora vågor samt ihåliga och extremt korta byar som dessutom vred. Landbacken hade varit bättre idag!

  • electric

    Medlem
    1 augusti, 2020 vid 00:13

    Igår testade jag ett nytt ställe vid björkfjärden på Ekerö med mycket öppet vatten mellan s-vnv. Är det detta spot som kallas “Rasta” och som ryktas bara nås via en dålig väg som kräver bil med 4×4. Jag hittade ett ställe med en liten strand och dålig väg men jag vet inte om det är rätt ställe. Jag svängde av vid Lönnviksvägen efter rastaholm. Jag tog några bilder, någon som känner igen detta spot?

    Lönnviksvägen är om inte välkänt så i alla fall lite känt sedan gammalt. Om man googlar “”lönnviksvägen surfzone” så får man träff på ca 50 inlägg på Surfzone, de flesta äldre. Flera beskriver just den dåliga vägen.
    /Lars

  • mrquality

    Medlem
    1 augusti, 2020 vid 01:00

    Näsa äng levererade fina repor idag i byar , kom upp 23.20 knop som max fart. Men söndag som avslutning semester blir Fituna!

    Attachment Image
  • Stefan_Foil

    Medlem
    1 augusti, 2020 vid 11:12

    Igår testade jag ett nytt ställe vid björkfjärden på Ekerö med mycket öppet vatten mellan s-vnv. Är det detta spot som kallas “Rasta” och som ryktas bara nås via en dålig väg som kräver bil med 4×4. Jag hittade ett ställe med en liten strand och dålig väg men jag vet inte om det är rätt ställe. Jag svängde av vid Lönnviksvägen efter rastaholm. Jag tog några bilder, någon som känner igen detta spot?

    Lönnviksvägen är om inte välkänt så i alla fall lite känt sedan gammalt. Om man googlar “”lönnviksvägen surfzone” så får man träff på ca 50 inlägg på Surfzone, de flesta äldre. Flera beskriver just den dåliga vägen.

    /Lars

    Gjorde en sökning på forumet som du sa. Det verkar som Lönnviksvägen och Rasta är samma ställe. Anledningen att jag frågade var då det ser ut som stranden/ängen tillhör en tomtägarförening men fanns ingen där att fråga då jag inte är helt säker att de tycker det är okej att man parkerar där. Men är det ett allmänt surfspot så är det nog ok då. Jag tycker Björkfjärden funkar absolut bäst i Stockholm vid v-nv men tyvärr är det nästan bara privata stränder runt om hela fjärden och inga offentliga badplatser med bra parkering som t ex i Närlunda, Fågelöudde, och Sätrabadet som är mer populära vid västligt men är generellt sämre ute på vattnet.

  • gregnoll

    Medlem
    1 augusti, 2020 vid 18:16

    Sen finns ju piren uppe på västra Adelsö där man får hela Björkfjärden ren vid de vindarna. Ok parkeringsmöjligheter o riggning. Men lite bökigt att ta sig dit o därifrån med färjan såklart..

    Igår testade jag ett nytt ställe vid björkfjärden på Ekerö med mycket öppet vatten mellan s-vnv. Är det detta spot som kallas “Rasta” och som ryktas bara nås via en dålig väg som kräver bil med 4×4. Jag hittade ett ställe med en liten strand och dålig väg men jag vet inte om det är rätt ställe. Jag svängde av vid Lönnviksvägen efter rastaholm. Jag tog några bilder, någon som känner igen detta spot?

    Lönnviksvägen är om inte välkänt så i alla fall lite känt sedan gammalt. Om man googlar “”lönnviksvägen surfzone” så får man träff på ca 50 inlägg på Surfzone, de flesta äldre. Flera beskriver just den dåliga vägen.

    /Lars

    Gjorde en sökning på forumet som du sa. Det verkar som Lönnviksvägen och Rasta är samma ställe. Anledningen att jag frågade var då det ser ut som stranden/ängen tillhör en tomtägarförening men fanns ingen där att fråga då jag inte är helt säker att de tycker det är okej att man parkerar där. Men är det ett allmänt surfspot så är det nog ok då. Jag tycker Björkfjärden funkar absolut bäst i Stockholm vid v-nv men tyvärr är det nästan bara privata stränder runt om hela fjärden och inga offentliga badplatser med bra parkering som t ex i Närlunda, Fågelöudde, och Sätrabadet som är mer populära vid västligt men är generellt sämre ute på vattnet.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    1 augusti, 2020 vid 22:03

    Tack för tipset, vart ligger piren? Färjan går ganska ofta och jag bor på Ekerö så inga problem för mig.

  • sailortrash

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 10:08

    Ser ut att bli lite segling idag vid brevik, från 13 ca..

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 10:25

    Vi är några som siktar på Fituna idag!
    Något försvagad prognos men Himmerfjärden levererar nog planing ändå med 7.8 race eller mindre freeride-segel!

    Vad tror ni?

  • irieman

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 10:53

    Vi är några som siktar på Fituna idag!

    Något försvagad prognos men Himmerfjärden levererar nog planing ändå med 7.8 race eller mindre freeride-segel!

    Vad tror ni?

    Går i dom funderingarna själv.

Sida 28 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.