Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • sundheden

    Medlem
    17 augusti, 2020 vid 19:18

    Fituna har stor potential på onsdag med nuvarande prognos.
    Så längre den inte försvagas för mycket så åker jag dit. Har semester denna vecka också.

  • irieman

    Medlem
    17 augusti, 2020 vid 20:29

    Fituna har stor potential på onsdag med nuvarande prognos.

    Så längre den inte försvagas för mycket så åker jag dit. Har semester denna vecka också.

    Ska kolla om jag kan ta mig loss också till eftermiddagen.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    17 augusti, 2020 vid 21:38

    Fituna har levererat över förväntan nästan hela förra veckan. Och misstänker att även gårdagen bjöd på vind då det räckte för att flyga på foil på Kyrkfjärden i byarna. Idag peakade Fituna mätaren på 6,9 runt kl 15. Detta betyder minst 9-10m/s ute på vattnet. Förutom onsdag även imorgon Tisdag, Fredag, lördag och söndag har potential. Imorgon och Onsdag har nästan identiska prognoser enligt windguru iallafall.

    Jag kommer garanterat åka dit om jag kan komma loss bara. Kommer då köra foil som vanligt.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    18 augusti, 2020 vid 20:27

    Idag Tisdag körde 7,8 och foil i Fituna. Mycket pumpning men ändå helt ok session. Hade nog inte varit tillräckligt att plana med fena. Prognosen imorgon ser mer lovande ut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2020 vid 20:21

    YTTRE SÖDRA senaste varma dagarna har inte levererat. Vi har haft några båtdagar i yttre havsbandet de senaste dagarna och det har nästan varit fascinerande att se hur vinden inte orkat upp till riktig surfvind ute till havs. Jämn vind runt 4-5, ibland kanske 6 m/s men inte mer. Vinden ökar inte på em utan ligger kvar runt 4 m/s.

    Det kan iofs dra på i frånland eller på andra ställen nära land men inte där det är mer öppet. Jag noterade i forumet att det varit en del åka i Fituna. Det visar bara att spoten verkligen är bra och kan leverera det där lilla extra, trots att det knappast är någon sjöbris att tala om.

  • sailortrash

    Medlem
    19 augusti, 2020 vid 20:31

    Blev faktiskt lite foilande på trälhavet. Mkt svag vind, men tillräckligt för 7.1 och foil. Några vingar och en till foilare ute och brände

    Bättre tidigare under dagen tydligen

  • Stefan_Foil

    Medlem
    20 augusti, 2020 vid 09:14

    Fituna är ganska unikt på sätt och vis och med foil är risken för bomkörning ganska liten. Igår var bra eller jag skulle kanske gå så långt att säga att det var episkt med mycket folk som planade med vanliga grejer och osvenskt varmt, men i förrgår när jag var där och körde foil var det inga andra som planade, (eller försökte plana) och det var inte mer vind där än andra ställen. Det har körts med foil lite var stans i Stockholm senaste veckorna, många håller till i norra skärgårn tex skärgårdsstad och kappelhamn enligt vad jag kan läsa mig till på Facebook. Mysingen hade nog också funkat med foil, 4-6m/s räcker fint. Men nu är det nog slut med badbyxefoilsessions då det är vind och molnigt väder på gång i helgen. Det lär garanterat bli åka av för de som ställer upp i Archipilago foil race i Sandhamn. Lycka till 💪💪😎

  • mrquality

    Medlem
    20 augusti, 2020 vid 10:27

    Blev Fituna igår med 9.2 och stora bräda . Prognos på fredag har ändrat igen (minskat)så kanske dags att köra en aw foill session. Det var länge sen hade min sista foil dag ahahah

  • sailortrash

    Medlem
    20 augusti, 2020 vid 13:55

    I helgen blir det vind och vågor på västkusten!!
    Jag åker fredag kring lunch, kommer bo på Annas bed n kitchen som verkar ha gott om rum för en bra peng

    Skulle va kul med sällskap!

    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  sailortrash.
  • daniel_bing

    Medlem
    20 augusti, 2020 vid 15:19

    Det är möjligt jag hänger på. Återkommer i morgon fm.

    I helgen blir det vind och vågor på västkusten!!

    Jag åker fredag kring lunch, kommer bo på Annas bed n kitchen som verkar ha gott om rum för en bra peng

    Skulle va kul med sällskap!

  • daniel_bing

    Medlem
    20 augusti, 2020 vid 19:30

    Då gör jag som Mårten, drar till Varberg i morgon.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2020 vid 13:42

    FREDAG kl 13.40 räcker vinden ännu inte till i södra. Ljum svag vind på Mysingen…

    15.15 viss ökning i inre södra.

    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • olas

    Medlem
    22 augusti, 2020 vid 06:57

    Vad tror ni om dagen?

    Prognos för Stavsnäs
    YR 7-9
    SMHI 2-4

    Inte helt överensstämmande
    Värt att åka till Björkvik?

    Ola

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 augusti, 2020 vid 10:44

    LÖRDAG kl 10.40 i södra. Låga dimmoln och beige start på morgonen med lite vind. Däremot är tendensen aningens ökande.

    Kl 11 började det susa i talltopparna och solen tittar stundtals fram! Det går helt klart åt rätt håll!

    Lördagen måste ju varit klockren i hela skärgården för de som körde +7.0 eller foil!

    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • grrrr

    Medlem
    22 augusti, 2020 vid 12:00

    Det är snarare yr som har rätt.
    Det blåser ok, om du har stora grejer går det säkert bra.

    Jag kör inte pga. bruten tå…. 😖

    Vad tror ni om dagen?

    Prognos för Stavsnäs

    YR 7-9

    SMHI 2-4

    Inte helt överensstämmande

    Värt att åka till Björkvik?

    Ola

Sida 35 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.