Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • vinden

    Medlem
    22 augusti, 2020 vid 16:30

    Imorrn är det vindprognos för Dalarö! 😀

    Men är det inte kö till stan därifrån på söndagar? Någon som vet vilken tid köerna är och hur lång tid det tar att komma hem då?

  • mrquality

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 09:08

    Tror att jag åker till Dalarö idag, verka blåsa rätt bra där.

  • mattiasj

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 10:16

    Vad tror ni om vinkeln på Torö idag? Eller är Dalarö bättre?

  • electric

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 10:26

    Drar till Farstanäs nu (söndag fm). Bra spot för VSV,. Det ska bli trevligt att köra där för en gångs skull!
    /Lars.

  • jox

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 11:34

    Dalarö just nu 11:30 är känslan att det är för mkt väst… Några planar med större grejer ena stunden och andra stunden guppar de… Hoppas på vrid mot syd snart.

  • mattiasj

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 11:56

    Tack för Dalaröuppdatering! Håller just på att packa sakerna. Antingen Dalarö eller Torö, velar fortfarande….
    Jag har inget större än 105 l och 6,5 kvm.

    Dalarö just nu 11:30 är känslan att det är för mkt väst… Några planar med större grejer ena stunden och andra stunden guppar de… Hoppas på vrid mot syd snart.

  • vinden

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 12:01

    Brevik ser ut att gässa bra! 🙂 Och så slipper jag ev bilköer hem från Dalarö. 🙂

  • Stefan_Foil

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 12:08

    Jag åker till dalarö och räknar med att det vrider till SV och är perfekt vind när jag kommer under eftermiddagen.

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  Stefan_Foil.
  • mattiasj

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 12:18

    Gör copy paste, ses där i eftermiddag!

    Jag åker till dalarö och räknar med att det vrider till SV och är perfekt vind när jag kommer under eftermiddagen.

  • big_jeppe

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 15:52

    Är det någon som är på plats på Torö? Jag var lite sugen på att åka till Örudden och köra idag. Jag tyckte prognosen såg lovande ut, men när man kollar observationerna från landsortsfyren verkar de ligga på 7-8 m/s i snittvind. Min erfarenhet är tyvärr att det då inte är mer än 5-6 m/s i strandkanten.

  • jox

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 16:02

    Dalarö blev riktigt bra! Från typ 12 och framåt…

  • robertj

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 17:13

    Brevik var bra idag. Körde kl 9-15, vinden ökade när jag slutade men blev mer byigt. Sällan det är 15+ surfare i brevik. Noterbart är att skutan som ligger på svaj sjönk, endast en bit av masten sticker upp. Fick köra slalom bland diverse plastdunkar, gummibåt etc som flöt iväg.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 18:16

    Bruket levererade klockrent hela eftermiddagen. En av oss hittade ultimat size, 5.9, som fixade den rätt kraftiga ökning som kom men även höll planing när vinden avtog något .

  • electric

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 20:18

    Farstanäs (Södertälje Windsurfing Club) var lite “konstigt” idag. Vinden kom igång först kl 13.30 med VSV 7-10 mps, sedan vred den tidvis (!) mot SV och ökade så småningom till 9-12 mps framåt 16-tiden. Men det var helt ok (ändå)! Här en liten film på veteranen (Magnus) med sin son (Ludvig) – båda väl värda god surf efter fullgjort uppdrag med gräsklippningen på klubbens spot!
    /Lars (också veteran)
    https://www.youtube.com/watch?v=SmWObr-SlsE&feature=youtu.be

    Attachment Image

  • pete

    Medlem
    23 augusti, 2020 vid 23:43

    Länge sen det var så många som 8 surfare på Oxnö. Jag körde 5.7 med fullt tryck hela eftermiddagen, några körde lite mindre, andra lite större. En kul dag! 😊

Sida 36 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.