Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • mattiasj

    Medlem
    24 augusti, 2020 vid 06:30

    Dalarö blev bra trots velandet. Det var tydligen bra att komma sent idag, kom ut på vattnet kl. 14. Körde 5,9 men är inte så tung (och stark), kunde lätt kört 5,2 mestadels. Fullt ös till 17.30 då jag var slut som artist.
    Skön dag, många på vattnet idag, både vindsurfare och kitare.

  • erike

    Medlem
    24 augusti, 2020 vid 08:45

    Länge sen det var så många som 8 surfare på Oxnö. Jag körde 5.7 med fullt tryck hela eftermiddagen, några körde lite mindre, andra lite större. En kul dag!

    Kul med ett alternativ till Dalarö. Dalarö var väldigt fint igår men choppigt även längre ut den här gången. Vet inte om det är att det är mycket båttrafik just nu som påverkar. Hur är choppigheten på Oxnö? Är det klippbadet ni kör från?

  • Stefan_Foil

    Medlem
    24 augusti, 2020 vid 08:46

    Dalarö var riktigt bra, och fick en av de 3 p-platserna för en gångs skull😁. Kom oxå fram till att 5,8 och 105 liter var perfekt efter att ha tröttat ut mig med mitt 90-tals race kit med 6,4.

  • pete

    Medlem
    24 augusti, 2020 vid 10:54

    Länge sen det var så många som 8 surfare på Oxnö. Jag körde 5.7 med fullt tryck hela eftermiddagen, några körde lite mindre, andra lite större. En kul dag!

    Kul med ett alternativ till Dalarö. Dalarö var väldigt fint igår men choppigt även längre ut den här gången. Vet inte om det är att det är mycket båttrafik just nu som påverkar. Hur är choppigheten på Oxnö? Är det klippbadet ni kör från?

    Klippbadet, ja. Choppigt kanske en del skulle säga, men inte från båttrafik och svall utan från rena vindvågor blandat med aningens dyning från Mysingen. Absolut inte plattvatten iallafall.

  • erike

    Medlem
    25 augusti, 2020 vid 11:10

    Dalarö ser ju bra ut i eftermiddag/tidig kväll… Jag försöker köra från 15 om jag hinner jobba undan lite!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 augusti, 2020 vid 13:01

    TISDAG strax före kl 13 så blåste det upp på SV i inre södra och ligger nog på runt 6-7 m/s i byarna. Viva har 8 m/s i byvind i Nynäs vilket innebär att det kan räcka till för eftermiddagssurf. Växlande molnighet och klart svalare än i helgen.

    Tendensen en halvtimme senare är avtagande.

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 augusti, 2020 vid 15:47

    Fin surfvind i södra efter kl 15!👍

  • g_l

    Medlem
    25 augusti, 2020 vid 18:43

    Brevik var bra idag. Körde kl 9-15, vinden ökade när jag slutade men blev mer byigt. Sällan det är 15+ surfare i brevik. Noterbart är att skutan som ligger på svaj sjönk, endast en bit av masten sticker upp. Fick köra slalom bland diverse plastdunkar, gummibåt etc som flöt iväg.

    Ha ha…! När jag kom var båten borta. Trodde först att den äntligen var ute på en tur och att det som stack upp var en boj, men den del som stack upp ur vattnet var ju märkligt still…
    Ska bli spännande att se hur länge den får ligga kvar.

  • pete

    Medlem
    25 augusti, 2020 vid 19:52

    Fin surfvind i södra efter kl 15!👍

    Vi såg från Oxnö att vinden låg lite mer ute på Mysingen, men vid tretiden som du säger nådde den in så vi fick en kort stund med planing med segel mellan 5.7 och 6.7. Skulle vara intressant att höra om det blåste på Dalarö, hur mycket och när – vi spekulerade i att vinden kanske nådde bättre in dit?

  • erike

    Medlem
    25 augusti, 2020 vid 20:39

    Dalarö var väl lite sämre en prognos, men helt ok planingsvindar med 7.7 / 120 liter, i en timme runt fyratiden. Runt fem dog det rätt tvärt och jag fick simma in sista 100 meterna till stranden. Men fint väder o varmt i vattnet! Fick ihop 17 km medräknat lite promenadkryssning längs vasskanten. 4-5 surfare på plats.

  • sailortrash

    Medlem
    27 augusti, 2020 vid 18:37

    Brevik var bra idag. Körde kl 9-15, vinden ökade när jag slutade men blev mer byigt. Sällan det är 15+ surfare i brevik. Noterbart är att skutan som ligger på svaj sjönk, endast en bit av masten sticker upp. Fick köra slalom bland diverse plastdunkar, gummibåt etc som flöt iväg.

    Ha ha…! När jag kom var båten borta. Trodde först att den äntligen var ute på en tur och att det som stack upp var en boj, men den del som stack upp ur vattnet var ju märkligt still…

    Ska bli spännande att se hur länge den får ligga kvar.

    Va!?! På riktig, har båtfan sjunkit? Jag har undrat flera år över den där båten, en gång såg jag en snubbe bränna in till land därifrån i en eka. Har alltid undrat hur de gör med toan, om de tömmer rakt ut för det får man ju icke!

    Anmälan till kommun, sjöfartsverket ?

  • sailortrash

    Medlem
    27 augusti, 2020 vid 18:45

    Lördag kan va ngt…
    Hur är stenstranden på sydöst?

    Annars Kapellskär kanske värt resan…
    ?

  • robertj

    Medlem
    27 augusti, 2020 vid 19:33

    Brevik var bra idag. Körde kl 9-15, vinden ökade när jag slutade men blev mer byigt. Sällan det är 15+ surfare i brevik. Noterbart är att skutan som ligger på svaj sjönk, endast en bit av masten sticker upp. Fick köra slalom bland diverse plastdunkar, gummibåt etc som flöt iväg.

    Ha ha…! När jag kom var båten borta. Trodde först att den äntligen var ute på en tur och att det som stack upp var en boj, men den del som stack upp ur vattnet var ju märkligt still…

    Ska bli spännande att se hur länge den får ligga kvar.

    Va!?! På riktig, har båtfan sjunkit? Jag har undrat flera år över den där båten, en gång såg jag en snubbe bränna in till land därifrån i en eka. Har alltid undrat hur de gör med toan, om de tömmer rakt ut för det får man ju icke!

    Anmälan till kommun, sjöfartsverket ?

    Kustbevakningen var där och kollade. Såg inte att de gjorde något. Tyckte väl det var viktigare att jaga Svensson som tagit en öl.

  • olas

    Medlem
    28 augusti, 2020 vid 08:26

    Brevik imorgon Lördag?
    Någon?
    Jag siktar på att vara där runt 1000

    Ola

  • erike

    Medlem
    28 augusti, 2020 vid 08:37

    Brevik imorgon Lördag?

    Någon?

    Jag siktar på att vara där runt 1000

    Ola

    Ser inte Björkvik/Sandarna bättre än Brevik? (halvdan prognos på findwind om man jämför med spotar längre ut)
    Annars, ni som kör på Oxnö, är sydost en bra riktning där?

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  erike.
Sida 37 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.