Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • karlklasen

    Medlem
    17 september, 2020 vid 09:08

    Rullsand tar trots allt inte mycket längre än 1.30 att åka till från stan om man står på lite och det inte är rusningstrafik. Igår var där Jättekul, rätt stort men inte så cleant. Idag kommer jag inte ut 😥

  • daniel_bing

    Medlem
    17 september, 2020 vid 09:19

    Kommer till Torö vid 13.

  • nikdan

    Medlem
    17 september, 2020 vid 09:56

    Riktigt fin morgon vid Lövstabadet. Lite lä längst in 50m, men bra tryck i 5,9 där ute.🤙😎

  • irieman

    Medlem
    17 september, 2020 vid 10:38

    Jobbar, så hinner nog inte ut idag, annars hade jag åkt till Torö.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 september, 2020 vid 10:48

    TORSDAG – På förmiddagen håller sig vinden i södra ungefär som VIVA Nynäs, dvs 8-14 m/s och väldigt nära fullt ut på nord. Fint väder, lite kyligt och gäss över hela viken.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    17 september, 2020 vid 11:22

    Ungefär samma förhållanden på Ekerö, sol men kyligt och tätt med gäss på andra sidan Kyrkfjärden, sned frånlandsvind så riktning ca NNV, träd som vajar, det brallar i ordentligt i byarna. För mycke nord så inte idealiskt på Ekerö sidan, sandviken blir nog bra men för långt för mig, jag kommer åka till Adelsö där det finns ett antal bra nordspots har jag hört. Har aldrig kört där.

    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  Stefan_Foil.
  • nordsurfer

    Medlem
    17 september, 2020 vid 13:56

    Svartklubben is still too much even for 4.5
    I don’t think its surfable, need to wait some time 😀

    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  nordsurfer.
  • nordsurfer

    Medlem
    17 september, 2020 vid 16:43

    Now I am in Salnö. Very good with 4.5, but gusts hit hard sometimes. Trying to hold on 😁

    P.s.: It seems that even though I lost 2 hours when I went to Svartklubben, I was in Salnö right in time, and 2.5 hours of ride I had were actually 2 hours of ridable weather. So I am very happy to be this lucky!

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  nordsurfer.
    • Detta svar ändrades 3 år, 6 månader sedan av  nordsurfer.
  • electric

    Medlem
    17 september, 2020 vid 17:41

    Sandvikens brygga var som väntat väldigt bra. Vi var 4 pers där som körde kl 11-14.30 i 10-14 m/s med lite över 4 kvm upp till ca 6 kvm. Filmen visar hur det var (Jens med 4.7 – ovanligt att se honom köra annat än sin älskade 5.7!)! Det hade gått att köra längre men det började då bli lite “luckor” mellan vindsvepen med stark vind.
    /Lars
    https://youtu.be/yPsSHOWfkqM

  • sailortrash

    Medlem
    17 september, 2020 vid 18:14

    Sandvikens brygga är jättebra, men kö på Nynäsvägen för mig gör att jag satsar på Torö nu på förmiddagen. Utgår från K-viken.

    På vilket sätt gör kö på nynäsvägen det enklare att åka till torö?

  • sailortrash

    Medlem
    17 september, 2020 vid 18:16

    Now I am in Salnö. Very good with 4.5, but gusts hit hard sometimes. Trying to hold on 😁

    SMHI issued a warning , 25 m/s for the gusts…I guess they were right!

  • mexi_

    Medlem
    17 september, 2020 vid 18:56

    Nyfiken, hur funkade Torö idag? 🙂

  • daniel_bing

    Medlem
    17 september, 2020 vid 19:07

    Kom till Torö 14. Dock hade det lagt sig lite och dessutom lite för mycket väst. Då blir det lite lä bakom den där ön mitt emot Kärringviken. Körde 5.0 och det var i snålaste laget, hade nog varit finfint med 5,6 men den låg kvar hemma … typiskt … Men fint var det, och sol!

  • pete

    Medlem
    18 september, 2020 vid 00:06

    Sandvikens brygga är jättebra, men kö på Nynäsvägen för mig gör att jag satsar på Torö nu på förmiddagen. Utgår från K-viken.

    På vilket sätt gör kö på nynäsvägen det enklare att åka till torö?

    Haha, ja det blev ju lite kryptiskt! Jag åker från Tyresö => kö in mot stan o E4:an men härligt köfritt söderut mot Torö. Som f ö var riktigt bra; rätt riktning o bra jämnt tryck åtminstone fram till kl 12 då jag la av. Vi var bara två vindsurfare, med typ 85 liter o 5.3-5.4. Något fler kajtare.

  • mrquality

    Medlem
    18 september, 2020 vid 08:30

    Igår blev AW på Sätra Äng men vinden dog efter halv timme . Körde 7.8. Inte bästa spot men det var super platt vatte

Sida 47 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.