Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 september, 2020 vid 11:01

    FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.

  • karlklasen

    Medlem
    18 september, 2020 vid 14:15

    Jag tycker verkligen det är flott gjort av alla som rapporterar in observationer här! Men jag undrar var ”södra” är någonstans 🤔?

    FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.

  • robertj

    Medlem
    18 september, 2020 vid 15:50

    Jag tycker verkligen det är flott gjort av alla som rapporterar in observationer här! Men jag undrar var ”södra” är någonstans 🤔?

    FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.

    Undrar jag också. Själv surfar jag i norra

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 september, 2020 vid 17:02

    För nytillkomna så är “södra” i detta fall inre skärgården runt Muskö. Vinden på Horsan är vid vissa bra partier till styrka och riktning ungefär som vid Dalarö. Däremot råder det ofta andra förhållanden ute på Mysingen.

    I dag leverade Horsan perfekt gubbvind under eftermiddagen. Av och på och därmed i princip helt platt! Ingen sjö hann byggas upp. Långa byar som räckte till planing i 1-2 km och ibland ännu längre sträckor med 7.3 och 7.5.

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • irieman

    Medlem
    18 september, 2020 vid 19:02

    Blev en kanon em/kväll på Fågelöudde idag med foilen! 👍🤙 Lutar åt Dalarö på söndag.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 september, 2020 vid 22:56

    Blev en kanon em/kväll på Fågelöudde idag med foilen! 👍🤙 Lutar åt Dalarö på söndag.

    Jag förstår att det måste varit en perfekt foil-dag/kväll med dessa jämna fina förutsättningar och till det strålande solsken!

  • irieman

    Medlem
    20 september, 2020 vid 16:38

    Blev en härlig foildag idag på Dalarö med 7.0:an!

  • mrquality

    Medlem
    21 september, 2020 vid 08:14

    Idag AW på Dalarö

  • jaerven

    Medlem
    21 september, 2020 vid 10:32

    Blev en härlig foildag idag på Dalarö med 7.0:an!

    Ja fint för foil igår fick nåra fina flygturer, men min pumpteknik behöver förbättras ordentligt 😉

  • pete

    Medlem
    21 september, 2020 vid 11:40

    @herr-pelegrin, rapportera gärna om du ser att det börjar dra i södra skärgården idag, undrar om och när vinden kan tänkas nå in till Dalarö och/eller Oxnö 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 september, 2020 vid 12:43

    MÅNDAG – Kl 12.40 rör det sig lite i talltopparna. Kollar Horsan inom en timme.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 september, 2020 vid 13:49

    Kl 13.40 ser det dåligt ut i södra. 3-5 m/s på SSV, dvs sämre än Nynäs där det iofs ökar. Svårtippad eftermiddag.

  • ludvig_hansson

    Medlem
    21 september, 2020 vid 19:45

    Smet iväg från jobbet, hastade ut till Dalarö. Var där vid 1630. Svag vind. Inga tendenser till att det skulle öka. Åkte hem lite förvånad, det hade ju sett ganska bra ut på Torö-mätaren från lunch och framåt.
    Väl hemma insåg jag att jag suttit och tittat på vindstyrkan i knop när jag trodde det var m/s.

  • irieman

    Medlem
    21 september, 2020 vid 20:52

    Blev en till kanonkväll med foilen och 7.0:an på Dalarö! 👍🤙

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 september, 2020 vid 10:12

    IrieMan – Du lyckades pricka kvällen bra där när dagen inte var något att hänga i julgranen!

Sida 48 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.