Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • electric

    Medlem
    24 maj, 2022 vid 23:56

    Fituna: Arbets- & grillkväll den 2 juni från kl 18! PRESSTOPP: FLYTTAD TILL FREDAG 3/6 PGA REGN!!
    Då ska vi dra upp de småtallar som fyller den första parkeringen och dra upp lite småträd på stora parkeringen. Blir det tid över så kan vi jämna till vägen. Vi startar kl 18 – men kom när du vill (tidigare eller senare 🙂 ). Grillen tänds vid 19-tiden. Klubben bjuder på hamburgare med tilltugg, dryck och fika. All info här.
    /Annette och Jack

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  electric.
  • irieman

    Medlem
    25 maj, 2022 vid 10:05

    Grym foilkväll igår på Baggen, blev 2,5 timme ständigt flygande tillsammans med en massa andra segelfartyg som körde diverse race/träningar. Kul!

  • sailortrash

    Medlem
    25 maj, 2022 vid 18:24

    kort session idag med dåligt trim, men helt ok vind. resten av helgen ser ju sämre än sämst ut dock..

  • daniel_bing

    Medlem
    26 maj, 2022 vid 07:57

    Man skulle haft möjlighet dra till Läjet ………… 🙁

  • isaac

    Medlem
    26 maj, 2022 vid 13:25

    Man skulle haft möjlighet dra till Läjet ……

    Läjet är fint. Riggar 4.0 😉

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  isaac.
  • irieman

    Medlem
    27 maj, 2022 vid 13:04

    Jag drar en sväng till Fågelöudde nu, kan nog bli bra för foil.

  • irieman

    Medlem
    27 maj, 2022 vid 19:05

    Jag drar en sväng till Fågelöudde nu, kan nog bli bra för foil.

    Blev bra drag i flera timmar med 7.0:an och foil! 👍

  • sailortrash

    Medlem
    27 maj, 2022 vid 19:30

    Jag bar ute en sväng i närheten, Brevik, och tyckte det var väldigt svag vind. Körde en (1) flygning med 5.2 och wizard 114 samt 1200 foil HA, men var för lite helt enkelt, så blev många helitacks istället. Men hade.nog gått med en 7.0 faktiskt. Eller megavinge. Uppskattar vinden till ganska jämna 3-5/6. När jag flög fick jag no en by på 7 som dessutom varade längre än 5 sek (🤞🤛)..

  • irieman

    Medlem
    27 maj, 2022 vid 20:32

    På Fågelöudde var det nog snarare 5-10 m/s. Det var konstant flygande i alla fall. Två andra där med 6.5 och 5.6 och de flög omkring hela tiden också så det var nog den utlovade vinden faktiskt plus att riktningen var bra. Jag körde racefoil med 1000-vinge.

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
  • sailortrash

    Medlem
    28 maj, 2022 vid 11:05

    Ca 1 mil nordöst ligger Brevik (fågelvägen), dessutom lite mer öppet

    Är väl en effekt av sundet kanske, eller gick ”gränsen” där över vaxholm/bogesund denna gång

  • irieman

    Medlem
    29 maj, 2022 vid 15:11

    Ca 1 mil nordöst ligger Brevik (fågelvägen), dessutom lite mer öppet

    Är väl en effekt av sundet kanske, eller gick ”gränsen” där över vaxholm/bogesund denna gång

    Jo, möjligt att det blir någon effekt av sundet för jag var relativt överriggad emellanåt med 7.0:an och en 6.0 hade funkat bra. Men det är ju raceprylar så jag hade även kunnat köra 9.0 egentligen, så det handlar mer om vilken typ av segling man vill ha för stunden.

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
  • sailortrash

    Medlem
    29 maj, 2022 vid 20:14

    Jo så är det ju med foil

  • sundheden

    Medlem
    30 maj, 2022 vid 11:11

    En episk helg på västkusten!
    Jag, Joel Voltaire, Gustav Öhman och Markus Fransson bilade ner till Varberg för att segla i Läjet, torsdagen bjöd på mycket stark vind där 4.2 var för stort nästan hela dagen men vi kämpade på ändå!
    Fredagen var “lite lugnare” där 4.2 var perfekt och senare avtagande till blott 4.7 för att sedan öka igen mot slutet av dagen! Klart utmanande men jag hade bästa vågdagarna någonsin där både hopp och jippar satt skitbra fastän det var fullt tryck med 4.2 och min Pyro 87! Vågridning är fortfarande väldigt svårt vad gäller bottomturns och cutbacks!
    Det var en hel del Norrmän som hade bilat ner för vinden!
    Vi stötte även på några bekanta ansikten på plats!

    På lördagen körde vi vid Malenbadet i Båstad, ordentliga svall och roliga brytande vågor. Tyvärr valde jag för litet segel med 4.7 men fick plana ändå och göra en par enorma hopp på SL-bussarna som välde in!
    Har tyvärr inte så mycket mer actionbilder än så här!

    Random surfare som gav sig på en stalled forward på fredag kväll!

    Joel i Läjets vågor! Första gången för honom att köra här, det gick riktigt bra fastän han hade något stor bräda på 105 liter! Nytt och mindre på gång ryktas det om!

    Gustav, även första gången för honom i Läjet! 96 liters RRD FSW, såg lätt ut!

    Coaching-legenden Jem Hall… Jag var på kurs med honom på Mauritius 2019 så var riktigt kul att träffa honom igen! Det är tack vare honom som mina jippar och slag utvecklats i snabb takt senaste åren!

    Till och med PWA stjärnan Oda-Johanne Brødholt tog sig hit!
    https://www.instagram.com/reel/CeLAQeFo2et

    Sjukt stoked! Severne Gator 4.7 och Pyro 87!

    Självklart var John Rambo på plats som vanligt med sitt glada humör och supergröna bil!

    Bara en jämförelse mellan min Pyro 87 och Joels Dyno 105!

  • irieman

    Medlem
    30 maj, 2022 vid 11:22

    En episk helg på västkusten!

    Grymt! Dit måste man ju åka och testa nån gång. Var förbi där en sväng på en road trip för länge sen men då blåste det ingenting.

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
  • sailortrash

    Medlem
    30 maj, 2022 vid 13:29

    87 l låter helt rätt! Bra ställe det där, om än ngt Crowded bra dgr

    Va f-n gjorde jem hall där?

Sida 10 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.