Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • sundheden

    Medlem
    30 maj, 2022 vid 14:57

    Han bor i Oslo-området och såg prognosen, det är till och med kortare restid från Oslo än det är från Sthlm till Varberg!

  • sailortrash

    Medlem
    30 maj, 2022 vid 15:18

    Jo jag vet att norrmännen vallfärdar till Varberg på rätt progg. Ser man en tesla och severnegrejer på vattnet = norrman.

    Men visste inte att mr Hall bodde i Oslo (men varför skulle jag veta det…)

  • sundheden

    Medlem
    30 maj, 2022 vid 15:24

    Det var fler som tyckte det var episkt!

    https://www.instagram.com/reel/CeLAQeFo2et

    .

  • Stefan_Foil

    Medlem
    31 maj, 2022 vid 07:49

    En episk helg på västkusten!“>

    Låter som en lyckad resa. Helt rätt med Pyro 87.

  • sundheden

    Medlem
    1 juni, 2022 vid 16:04

    Vind imorgon torsdag 2 juni!
    Edsviken (Danderyd)
    Rangsta
    Kärringviken

    Detta är prognos för Svärdsfjärden aka. Kärringviken!

  • electric

    Medlem
    2 juni, 2022 vid 12:44

    Fituna Arbets- & grillkväll är flyttad till fredag 3/6 kl 18 pga regn!
    Då ska vi dra upp de småtallar som fyller den första parkeringen och dra upp lite småträd på stora parkeringen. Blir det tid över så kan vi jämna till vägen. Vi startar kl 18 – men kom när du vill (tidigare eller senare 🙂 ). Grillen tänds vid 19-tiden. Klubben bjuder på hamburgare med tilltugg, dryck och fika. Anmäl gärna till sodertornsurf@gmail.com för att vara säker på att det finns till dig! All info här.
    /Annette, Jack och Lars

  • electric

    Medlem
    4 juni, 2022 vid 14:26

    Fituna 3/6: Nu är första parkeringen röjd! Tack vare god uppslutning (11 pers!) på arbets- & grillkvällen så hann vi det vi föresatt oss! Och sedan blev det grillat på en av Sveriges bästa grillplatser för vindsurfare. Här finns flera bilder från kvällen.
    /Lars

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  electric.
  • sailortrash

    Medlem
    4 juni, 2022 vid 17:33

    I dessa tider av kass vind hinner man ju inventera förrådet och tänka lite. Så här kommer poll of the day:

    Stor freestyle (105-110 l) eller stor vågis/freewave (105-115l) som back up bräda

    ?

  • robertj

    Medlem
    4 juni, 2022 vid 19:07

    I dessa tider av kass vind hinner man ju inventera förrådet och tänka lite. Så här kommer poll of the day:

    Stor freestyle (105-110 l) eller stor vågis/freewave (105-115l) som back up bräda

    ?

    Ännu mer grejer som samlar damm när det inte blåser? Måndag kanske blir nåt

  • sailortrash

    Medlem
    6 juni, 2022 vid 17:38

    japp mer prylar som samlar damm. man vill ju inte åka 50 mil och stå på stranden..

    fin dag på Trälis med foil, totalt 3 foilare, 1 vindsurfare och en kitefoilare på vattnet. blåste rätt lite, ca 4-8 i snitt, knappast mer.

    Kitefoilare som lyckas hålla ordning på bräda och drake måste man ju medge är ju oslagbar i lättvind. 20 knop på 550 vinge i 4-8 är ju oslagbart. Krävs väl åtminstone 8-9 i grund innan man närmar sig den setupen på wind eller wingfoil. jag körde 1200 HA vinge med bra bitvis tryck, och där ligger man ju kring 15-16 knop, vilket iofs är helt ok men rätt långt ifrån kite

  • irieman

    Medlem
    6 juni, 2022 vid 22:03

    japp mer prylar som samlar damm. man vill ju inte åka 50 mil och stå på stranden..

    fin dag på Trälis med foil, totalt 3 foilare, 1 vindsurfare och en kitefoilare på vattnet. blåste rätt lite, ca 4-8 i snitt, knappast mer.

    Kitefoilare som lyckas hålla ordning på bräda och drake måste man ju medge är ju oslagbar i lättvind. 20 knop på 550 vinge i 4-8 är ju oslagbart. Krävs väl åtminstone 8-9 i grund innan man närmar sig den setupen på wind eller wingfoil. jag körde 1200 HA vinge med bra bitvis tryck, och där ligger man ju kring 15-16 knop, vilket iofs är helt ok men rätt långt ifrån kite

    Jo, kitefoil är jäkligt snabbt i lättvind. Men körde på Erstan idag och hade 21-22,5 knop i topp (beroende på vilken GPS jag kollade på) med vanligt 6.0 vågsegel och Starboard 1000 racevinge. Blåste 6-9 enligt SMHI. Så vindfoil kan vara snabbt i lättvind också.

  • sailortrash

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 08:09

    Ja det är snabbt i 6-9, helt klart

  • daniel_bing

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 10:29

    Jag är millimeter från att skaffa mig en stor vågis 105 liter som backup …

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  daniel_bing.
  • mrquality

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 10:30

    Igår blev Näsaäng, minst 20 personer med fena foil kite. Var ok i byar med 7.7 , jag hade inte höga förväntningar men fick några fina planings repor!

  • sailortrash

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 11:22

    Jag är millimeter från att skaffa mig en stor vågis 105 liter som backup …

    Säljer inte du precis en 97 fsw? Vad ska du ha istället?

Sida 11 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.