Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • Stefan_Foil

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 11:43

    @daniel_bing och @sailortrash Jag tror en 105 liters vågis kan va “bra att ha”. Dels att kunna slogga ut och ta vågor och för att ta sig ut när det är rak onshore och dålig vind nära land. Bör då vara en riktig vågbräda och ingen FSW. tex Goya Nitro har jag sneglat på själv. På plattvatten så är nog freestylebräda, slalom eller FSW mer lämpligt. Vissa äldre freestylebrädor. som tex min goya X1 på 105 liter går bra i chop men en del blir jobbiga om man inte vill hoppa hela tiden.

  • daniel_bing

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 14:44

    Det blir nog en Goya One.

    Jag är millimeter från att skaffa mig en stor vågis 105 liter som backup …

    Säljer inte du precis en 97 fsw? Vad ska du ha istället?

  • sailortrash

    Medlem
    7 juni, 2022 vid 15:51

    Ok
    Är inte goya one lite samma som 3s, alltså en ”freewave”/fsw typ av bräda? Några l större dock…

    Eller vad vill du ha som du saknar?

  • irieman

    Medlem
    10 juni, 2022 vid 13:11

    Känns som att det borde kunna bli surfläge i helgen. Dalarö ser bra ut bägge dagarna, ev Fituna eller Björkvik också.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    10 juni, 2022 vid 18:37

    Känns som att det borde kunna bli surfläge i helgen. Dalarö ser bra ut bägge dagarna, ev Fituna eller Björkvik också.

    Lutar åt Baggen. Har varit fin bris där flera ggr på sistone.

  • irieman

    Medlem
    10 juni, 2022 vid 19:32

    Känns som att det borde kunna bli surfläge i helgen. Dalarö ser bra ut bägge dagarna, ev Fituna eller Björkvik också.

    Lutar åt Baggen. Har varit fin bris där flera ggr på sistone.

    Jo, Baggen är schysst också. Vet inte hur det funkar på SV dock? Kanske är bra?

  • daniel_bing

    Medlem
    10 juni, 2022 vid 21:50

    Japp, här är det största fokus på mätarna. Blir det Baggen, Dalarö eller Fituna? Men vem drar den vinnande lotten …

  • kallen

    Medlem
    11 juni, 2022 vid 12:55

    Japp, här är det största fokus på mätarna. Blir det Baggen, Dalarö eller Fituna? Men vem drar den vinnande lotten …

    KL 12:50. Proggen Dalarö Schw badet om 1h SMHI 5(9), Klart 7 (11) och YR 6 (10). Mätaren ligger nu på 4,4 så känns risky att dra dit. Bomkörning har helt plötsligt blivit svindyr.

  • pete

    Medlem
    11 juni, 2022 vid 19:26

    Fituna funkade fint idag, bäst med typ 7-8 m2, lite varierande vindstyrka med omväxlande sol/moln ☺️

  • irieman

    Medlem
    11 juni, 2022 vid 20:46

    Hann tyvärr inte till Fituna men Dalarö funkade också bra idag, dock också lite av och på.

  • irieman

    Medlem
    12 juni, 2022 vid 19:02

    Blev kanon på Dalarö! Körde fena och 7.0 först, väldigt jämna vindar runt 7-9 m/s, sen ökade det rejält till 10-13 m/s, riggade ner till 6.0 och körde vidare! Kanondag med massor av surfare och mestadels sol. På vägen hem ösregnade det.

  • sailortrash

    Medlem
    12 juni, 2022 vid 19:04

    Underriggad session med 4.7-5.2 idag på trälis
    5.7 stora brädan hade vart perfekt
    Rätt mkt på av, vind mellan 3-9 ca
    Rätt mkt foilare, som mest var vi 4 st vid Brevik och några vindsurfare

  • pete

    Medlem
    13 juni, 2022 vid 19:35

    Ok, drar mitt strå till stacken att hålla liv i Surfzone: Dalarö levererade bra igår söndag för dem som var där (inte jag då tyvärr), aningens mindre vind idag måndag (då var jag där) men riktigt bra drag på tidiga eftermiddagen då 6.5 + fsw105 nästan var för stort; andra körde 5.7 med breda leenden. Sen avtog det lite, solen kom fram mer och det kördes lite större. Förvånansvärt lite folk idag måndag, igår söndag verkar det ha varit gaanska så mycket fler 😁

  • sailortrash

    Medlem
    13 juni, 2022 vid 21:37

    Kanon dag för foil på Trälis, men även lättvindsslalom hade gått som tåget. långa jämna stråk med vind mellan 6-9 m/s. 4 ms grund på syd, mer vind från väst. Körde först 5.2 och 1600 foil PFI 730 (tidigare slingshot 76) (bra) sen 5.7 (mer tryck). Konstant planing, fantastisk bra session! Helt ensam på vattnet ..

  • mr_soft

    Medlem
    14 juni, 2022 vid 10:33

    Ok, drar mitt strå till stacken att hålla liv i Surfzone: Dalarö levererade bra igår söndag för dem som var där (inte jag då tyvärr), aningens mindre vind idag måndag (då var jag där) men riktigt bra drag på tidiga eftermiddagen då 6.5 + fsw105 nästan var för stort; andra körde 5.7 med breda leenden. Sen avtog det lite, solen kom fram mer och det kördes lite större. Förvånansvärt lite folk idag måndag, igår söndag verkar det ha varit gaanska så mycket fler 😁

    Håller med. Jag var överriggad med 7,2 och helt slut efter söndagen så orkade bara i 1 h.

Sida 12 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.