Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • mrquality

    Medlem
    18 juni, 2022 vid 13:07

    Jag kör Fudde e.m.

  • mrquality

    Medlem
    18 juni, 2022 vid 23:22

    Trevlig dag på Fudde. Testade min nya BUG 42 , max fart 26.59 knop idag. Körde 7.7. Minst 20 surfare på plats

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    20 juni, 2022 vid 20:33

    26.6 knop…jag som är all in foil måste erkänna att jag saknar dessa farter..=)

    har iofs en pytteliten vinge som borde gå där omkring..

  • mrquality

    Medlem
    21 juni, 2022 vid 16:07

    26.6 knop…jag som är all in foil måste erkänna att jag saknar dessa farter..=)

    har iofs en pytteliten vinge som borde gå där omkring..

    Foil är snabbare än fena rent praktiskt så du kan nå utan problem samma fart med rätt utrustning, kolla Goyard han är snabbaste i PWA tävlingar. Om 2-3 år kommer foil speed rekord vara helt galen och läskigt enligt mig.

  • sailortrash

    Medlem
    21 juni, 2022 vid 22:13

    Jag brukar ligga kring 15-17 knop. Men i de vindarna är inte fena så mkt snabbare. Gipparna är garanterat snabbare på foil, vilket också gör det så roligt

    Som du säger, med rätt grejer knäcker man 30 knop

  • Stefan_Foil

    Medlem
    22 juni, 2022 vid 13:42

    Foil över 25 knop är superläskigt men beror nog mest på att man kör för stora framvingar. Jag tror med små slalomfoilvingar kan det nog kännas mer kontrollerat. Minsta jag kört är 800cm2. Va uppe i runt 25-26 knop en gång på den men känns inte kontrollerat, beror också på långt 115cm plus fuse som är gjord för kryss mest. Teoretiskt borde foil va snabbare iaf och tror oxå vi snart kommer få se nya speed rekord på foil. Själv kör jag mest foil för man får ut mer per session, håller nog också ca 15-17 knop. Kanske uppe och nosar kring 20 knop med freestyle grejerna. Men saknar slalomblasting och vågsegling med fena/or. Nu kör jag oxå wing så svårt att hinna med allt och känner att jag tappat lite vindsurf teknik efter all tid på foil.

  • sailortrash

    Medlem
    23 juni, 2022 vid 10:04

    Ja det ska bli kul att testa 650 vingen ngn dag med byar uppåt 13-14. Den verkar ligga mellan lätt och hård slalom det up. Wyatt på Slingshot sa att han mest använder den för wing, men på windfoil skulle den fram vid 4.0 segel. Den ser ju väldigt mkt ut som de slalomvingar jag sett.

    Tycker också det är svårt/omöjligt att pressa en vinge till högre hastigheter, de ”toppar” liksom. Snabbast har jag kört i lätt vind med 5.7, inte när det blåser 3.8.

    Ang teknik så för mig är det tvärtom, foilandet gör att jag utvecklar min vindsurftteknik i en mycket högre takt än vad som annars hade skett om jag bara kört stora vindsurfgrejer i sthlm

    Resor till vågen och vinden blir ju lika som tidigare ändå – så mkt man kan klämma in. Vilket inte är mkt…

  • Stefan_Foil

    Medlem
    23 juni, 2022 vid 21:02

    Episk dag idag i Sandviken på Gotland, borde kanske starta en gotland-22 tråd men på väg hem nu…blev iaf både vinge och vindfoil. 4a vinge och överriggad med 4,8a segel. I vågor måste jag säga att vingen har sina fördelar. Hur härligt som helst att släppa vingen och surfa med endast vågens kraft. Mycket folk på vattnet idag, både vindsurfare, vingare och kajtare.

  • sailortrash

    Medlem
    24 juni, 2022 vid 13:31

    Ja alltså vinge + våg verkar fett episk
    Enkelt val om man haft vågor i krokarna

    Glide foilarna, spec small måste ju va episk med vinge o j vågor!

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  sailortrash.
  • mrquality

    Medlem
    25 juni, 2022 vid 10:13

    Kan fungerar idag Breviksbadet?

  • sailortrash

    Medlem
    25 juni, 2022 vid 22:13

    Brevik va ingen hit
    Kort session, fult på parkering

    Jag fick in från reningsverket, en bit bort

  • erike

    Medlem
    26 juni, 2022 vid 13:15

    Episk dag idag i Sandviken på Gotland, borde kanske starta en gotland-22 tråd men på väg hem nu…blev iaf både vinge och vindfoil. 4a vinge och överriggad med 4,8a segel. I vågor måste jag säga att vingen har sina fördelar. Hur härligt som helst att släppa vingen och surfa med endast vågens kraft. Mycket folk på vattnet idag, både vindsurfare, vingare och kajtare.

    Håller med, årets bästa dag för mIg! Är det du som kör foil och rött Severnesegel? (jag seglade med fena och oaranga GA segel)

  • mrquality

    Medlem
    27 juni, 2022 vid 13:29

    Brevik va ingen hit

    Kort session, fult på parkering

    Jag fick in från reningsverket, en bit bort

    exakt jag var där men riggade aldrig, körde SUP med barn istället men imorgon tisdag kan Näsa Äng leverera, så vi för hoppas efter jobbet att vinden är på!

  • sundheden

    Medlem
    27 juni, 2022 vid 15:11

    Tycker den starkare sjöbrisen varit rätt frånvarande. Frågan är om vattnet redan blivit för varmt. Visst, imorgon går det nog att foila för er som har såna grejer.

    Tisdag 28 juli

  • sailortrash

    Medlem
    27 juni, 2022 vid 21:21

    Episk foilprognos skulle jag säga
    Idag var det rätt ”bra” tryck i brisen på trälhavet, vinden låg på hela dagen – måste vart stadiga 4 i grund och säkert uppåt 8 i byarna.

    Ett skämt för fena, men perfekt för foil med en 5.2/5.7 beroende på hur powered man vill va

    Fick ingen segling idag, så hoppas på repris imorrn eftermiddag

Sida 13 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.