Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • sundheden

    Medlem
    28 juni, 2022 vid 11:14

    Ser lovande ut!
    Grattis ni som har fria arbetstider!

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    28 juni, 2022 vid 19:07

    Blev 4 mil spray på Näsa Äng idag. Varmt och skönt!

  • sailortrash

    Medlem
    28 juni, 2022 vid 20:41

    Vart det tryck på näsa äng? Mysko, men förvisso har jag märkt att det kan blåsa bättre i innerskärgården än längre ut

    Även jag fick shorty och flygande gippar idag, gick i från Brevik. Men hittade inte vind förrän borta vid resarö, i sundet mellan fastlandet och de små öarna (trälhavsgrunden). Där låg det på i 20 min intervaller typ, kanske 5-8, så man fick köra sig trött
    Sjukt varmt alltså!

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 1 år, 9 månader sedan av  sailortrash.
  • Stefan_Foil

    Medlem
    28 juni, 2022 vid 23:08

    Åkte Torö tur och retur idag, körde stenstranden, kom nästan upp på foil, NÄSTAN😣👎 Kollade vindmätaren men tänkte det va 6-7 m/s inte 6-7 knop, 😂

  • mrquality

    Medlem
    29 juni, 2022 vid 16:00

    Vart det tryck på näsa äng? Mysko, men förvisso har jag märkt att det kan blåsa bättre i innerskärgården än längre ut

    Även jag fick shorty och flygande gippar idag, gick i från Brevik. Men hittade inte vind förrän borta vid resarö, i sundet mellan fastlandet och de små öarna (trälhavsgrunden). Där låg det på i 20 min intervaller typ, kanske 5-8, så man fick köra sig trött

    Sjukt varmt alltså!

    Mellan 13.00 och 15.00 byar var upp till 9.5 m/s på norra sidan, sjöbris var igång, 8.2 var för stort i den markeradw röda område.

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    29 juni, 2022 vid 18:45

    Åkte Torö tur och retur idag, körde stenstranden, kom nästan upp på foil, NÄSTAN😣👎 Kollade vindmätaren men tänkte det va 6-7 m/s inte 6-7 knop, 😂

    Classic torö!

  • sundheden

    Medlem
    2 juli, 2022 vid 19:34

    Dalarö förmiddag – 2 juli
    Märkligt nog verkar jag varit den enda som såg prognosen för Dalarö så jag såg till att komma iväg ganska tidigt. 08:55 var jag i planing med 6.0 och 105 freeride, riktigt riktigt bra tryck första timman och helt själv på vattnet! Inga vindsurfare, inga kajtare, inga båtar! Först efter nån dryg timme såg jag en kajtare och en wingare långt in vid kite-stranden.
    Strax efter 11 avtog vinden rätt rejält men hade en helt fantastisk förmiddag!

    Otroligt skönt att få plana igen efter 35 dagars ofrivilligt uppehåll, var inte särskilt ringrostig då förvånande nog de första tio jipparna blev planingsjippar!

  • daniel_bing

    Medlem
    2 juli, 2022 vid 20:05

    Såg den allt. Men middag och drinkar satte stopp för alla morgonalktiviteter 😄

  • sailortrash

    Medlem
    2 juli, 2022 vid 20:20

    Ibland är det bra med vila!

  • sundheden

    Medlem
    2 juli, 2022 vid 20:35

    Ibland är det bra med vila!

    Det finns gränser för vila!
    Men men… har kört hårt på gymmet och en del kardio så jag orkar köra långa sessions.
    I en perfekt värld skulle jag segla 2 timmar per dag, inte per månad. 🥲

  • daniel_bing

    Medlem
    2 juli, 2022 vid 22:40

    Nu ser ju också hela dagen fin ut i morgon.

  • sailortrash

    Medlem
    3 juli, 2022 vid 12:13

    Ibland är det bra med vila!

    Det finns gränser för vila!

    Men men… har kört hårt på gymmet och en del kardio så jag orkar köra långa sessions.

    I en perfekt värld skulle jag segla 2 timmar per dag, inte per månad. 🥲

    Ja men skaffa foil! Så kan du öva planingsgippar oftare än du hinner😛

    Du vet att du får pröva mina slingshotgrejer!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    3 juli, 2022 vid 12:23

    Sundheden hade inte du beställt foilgrejer? Då blir det ingen vila, har kört nästan varje dag sista tiden

    Jag körde 5,2 foil freek igår kväll på mälaren, bra tryck (i byarna, inget mellan, men ovanligt långa byar).

    Nu är jag påväg till Dalarö, får se vad det blir fena, foil eller vinge

  • mrquality

    Medlem
    3 juli, 2022 vid 22:52

    Fina repor på Dalarö idag

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    4 juli, 2022 vid 00:47

    Ja, blev riktigt bra på Dalarö idag, kanonväder och en massa folk på vattnet! Körde 7.0 och fena i ca 3 timmar.

Sida 14 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.