Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • sailortrash

    Medlem
    12 maj, 2022 vid 14:32

    Slalom på vägen ut, våg på vägen hem
    Sätt nöt dina switch gybes, duckgybes eller laydown gybes, allt funkar under samma session. Helt sjukt

    Kanske detta som är ”stoke”

  • Stefan_Foil

    Medlem
    13 maj, 2022 vid 09:33

    Kanske detta som är ”stoke”

    Svar, JA definitivt!

    Uppåt 17 meter i byarna var det nog. Körde 3,6an igen med sjukt mycke tryck i och surfade swell på mälaren, ekerö sommarstad, en annan hade full planing (fena) med vågsegel (5,0?). När jag är överriggad på foil så funkar inte vanliga gippar. Kallas det switchgybe när man släpper bakhanden och svänger utan segeltryck helt runt och seglar iväg switchstance innan man flyttar fötterna? Den var enda som funkade igår.

    @sundheden Är egen företagere men missar även jag många sessions och kan t ex inte åka till Öland nu som många andra kan. Extraknäcker även som wingfoil instruktör, kul jobb och skulle gärna vilja jobba mer med detta.

  • mrquality

    Medlem
    13 maj, 2022 vid 16:27

    Igår var det dags på Fudde, körde 6.9 för att testa 41 cm gena sen 5.5 med Dyno 105. Körde fram till kroppen håll på gå sönder ahahah. Många surfare på plats. Vinden var stark och varmt :))

  • sailortrash

    Medlem
    13 maj, 2022 vid 18:04

    @stefan ja jag tror det kallas switchgybe. Den kommer ju rätt naturligt i en tight sväng med lite bräda men jag brukar fortfarande tappa balansen i flippen och börja foila åt fel håll😡. I allafall åt ena hållet..
    Även den rätt knepigt i 17 m/s

  • mrquality

    Medlem
    17 maj, 2022 vid 14:36

    Imorgon Dalarö :))

  • hessu

    Medlem
    17 maj, 2022 vid 19:10

    🤙 AW 🏄‍♂️

    Imorgon Dalarö :))

  • mrquality

    Medlem
    19 maj, 2022 vid 22:14

    Igår blåste det bra på Dalarö, jag körde 6.9 andra 6.4, 5.8 osv.

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • daniel_bing

    Medlem
    20 maj, 2022 vid 18:17

    Tips på i morgon lördag?

  • erike

    Medlem
    20 maj, 2022 vid 18:46

    Jag tror på Gålö från 12-13. Byigt och för lite grundvind enligt YR – ingen toppenprognos men Gålö har överlevererat hittills i år! (och yr har stämt bättre än smhi)

    https://www.yr.no/en/forecast/hourly-table/2-2678568/Sweden/Stockholm/Haninge%20Municipality/Sk%C3%A4l%C3%A5ker?i=1

  • mrquality

    Medlem
    20 maj, 2022 vid 19:59

    Jag drar till Gålö imorgon. Skål och trevlig helg alla surfare 🍻!

  • mrquality

    Medlem
    21 maj, 2022 vid 21:48

    Idag tog en flygtur på Gålö. 6.9 var lite stort i byar men var roligt. Folk körde 7.8 typ

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    22 maj, 2022 vid 21:10

    Demo!
    För de stackare (ink mig själv) som inte drar till Öland över Kristi, funderar jag på att hålla en demo av Slingshot foils!

    Så kommentera gärna om det finns intresse och om du kan/vill komma!

    28/29-5

    M

  • electric

    Medlem
    23 maj, 2022 vid 23:52

    Gratis clinic på Fudde 31 maj för att rigga och trimma vindsurfingbräda!

    Södertörns surfklubb anordnar tillsammans med Surfspot en Clinic där Mattias Gunnarsson från Surfspot ger tips om hur man bäst riggar och trimmar en vindsurfingbräda för optimal prestanda.

    Mer info om tid, anmälan etc finns här.

    /Lars

  • daniel_bing

    Medlem
    24 maj, 2022 vid 08:02

    Kommer det blir drag på Fituna idag tisdag?

  • Stefan_Foil

    Medlem
    24 maj, 2022 vid 14:45

    Kommer det blir drag på Fituna idag tisdag?

    Ja der verkar så men vindmätaren visar nog inte rätt då det är lite ost i vinden. Inte den man äter alltså. Jag hinner inte åka dit utan blir en kort wing AW session på Ekerö för min del. Ser bra ut på kyrkfjärden nu, sydost vind ca 7-9 m/s

Sida 9 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.