Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 11 m/s på i GBG idag…

  • 11 m/s på i GBG idag…

    Publicerad av oden031 på 25 juni, 2009 vid 14:33

    Nån som kan förklara hur det kan blåsa så mycket på Reabs mätare inne i stan idag, men ute vid vid Rörö bara max 8 m/s en kortare stund…Lokal bris eller:)? Blir ju så sugen när man sitter på jobbet o flaggorna vajjar mycket…..

    hakuna svarade 14 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • Knatte

    Gäst
    25 juni, 2009 vid 15:57
    oden031;555365 wrote:
    Nån som kan förklara hur det kan blåsa så mycket på Reabs mätare inne i stan idag, men ute vid vid Rörö bara max 8 m/s en kortare stund…Lokal bris eller:)? Blir ju så sugen när man sitter på jobbet o flaggorna vajjar mycket…..

    Kan lugnt säga att det säkert blåste 11 m/s ute i Björlanda vid lunch idag.. Tror inte det var bris, då det blåste nord-ostligt eller så..

  • guppy

    Medlem
    25 juni, 2009 vid 16:03

    Jag tror inte Grötö (menar du, va?) visar rätt på ostliga vindar. Jag vet inte exakt på vilket hus den sitter, men den har alltid visat mest på V och NV.

    Det är f.ö. synd att Grötö Södra inte finns kvar. Sydliga vindar visas också helt fel på Grötö N.

  • oden031

    Medlem
    25 juni, 2009 vid 16:08
    Guppy;555382 wrote:
    Jag tror inte Grötö (menar du, va?) visar rätt på ostliga vindar. Jag vet inte exakt på vilket hus den sitter, men den har alltid visat mest på V och NV.

    Det är f.ö. synd att Grötö Södra inte finns kvar. Sydliga vindar visas också helt fel på Grötö N.

    Ja precis, Grötö menar jag:)
    Ok så det var verklig vind och ingen bris, då vet man det iaf att man kan lita på “city” mätaren på ostligt, tack:)
    Ja Grötö Södra saknar man verkligen på sydliga vindar, för om de tänkt att Jörlanda mätaren “ersätter” den så är det ju helt fel, den visar ju aldrig vind nästan…
    Knatte: Roligt att höra att det blåste bra även i Beeris:), körde du nåt? Sillvik hade nog funkat bra idag va?

  • Knatte

    Gäst
    25 juni, 2009 vid 17:33
    oden031;555384 wrote:
    Ja precis, Grötö menar jag:)
    Ok så det var verklig vind och ingen bris, då vet man det iaf att man kan lita på “city” mätaren på ostligt, tack:)
    Ja Grötö Södra saknar man verkligen på sydliga vindar, för om de tänkt att Jörlanda mätaren “ersätter” den så är det ju helt fel, den visar ju aldrig vind nästan…
    Knatte: Roligt att höra att det blåste bra även i Beeris:), körde du nåt? Sillvik hade nog funkat bra idag va?

    Nä, jag vara bara nere och solade och blev förbannad på BKSS och deras oreda med båtarna..:blush:

    Sillvik hade säkert funkat jäkligt bra idag:laugh:

  • mjons

    Medlem
    27 juni, 2009 vid 05:39

    Det finns alltså bra ställen att surfa på även vid ostlig vind i Gbg..?

  • Knatte

    Gäst
    27 juni, 2009 vid 06:56
    mjons;555684 wrote:
    Det finns alltså bra ställen att surfa på även vid ostlig vind i Gbg..?

    Sillvik funkar bra vid ost och så kan du väl surfa ute på Hönö/Foto på ostligt också. Har dock aldrig surfat där ute, men ryktet säger att det funkar bra.:smirk:

  • mjons

    Medlem
    27 juni, 2009 vid 07:11

    Ok, tack.

    Hönö/Fotö känns långt och krångligt.. men Sillvik, det är väl typ Lilleby va?

    Ha det bra, Knatte. Vi hörs. 😉

    /M

  • Knatte

    Gäst
    27 juni, 2009 vid 07:18
    mjons;555696 wrote:
    Ok, tack.

    Hönö/Fotö känns långt och krångligt.. men Sillvik, det är väl typ Lilleby va?

    Ha det bra, Knatte. Vi hörs. 😉

    /M

    Japp! Förbi Lilleby..
    Se spotguiden: http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=16&Page=2&WindDir=Ost&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=165

    På öarna är det vid foten av Fotöbron och intaget/Bagglebo uppe vid Öckerö som funkar, även om det är långt och krångligt om man skall snabbsurfa:tongue:

  • hakuna

    Medlem
    13 juli, 2009 vid 07:12

    F ö så skrev GP i helgen att det var någon station i fjällen som hade haft det blåsigast förra dygnet: 58 m/s.

    Korrläsaren på semester?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 11 m/s på i GBG idag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.