Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 272 cm bräda i 270cm boardbag..

  • 272 cm bräda i 270cm boardbag..

    Publicerad av fng på 3 oktober, 2005 vid 21:22

    Hmm. Någon som har en aning om jag kan få ner min 272x65cm AHD free diamond i en Lorch boardbag som är 270x70cm.. Skulle en sån kunna vara lite flexibel eller?

    andreas-t svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • fantomen

    Medlem
    3 oktober, 2005 vid 21:47

    Det låter tajt… Jag hade själv problem att få ner en 260cm bräda i 262cm boardbag… Men med vilja, våld och vaselin funkar det mesta sägs det cool.gif

  • martin

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 10:00

    Jag hade en 255cm boardbag och en 258cm lång bräda. I orginal gick brädan inte i. Det var så störigt nära, men det gick inte att få i den. Lösningen blev att lägga boardbagen i en 80-gradig bastu i en timme. Nu blev tyget och stoppningen trivsamt mjukt och man kunde pressa i brädan och stänga. Jag passade också på att lägga i en handduk som distans för att det skulle bli lite extra tight. Efter det passade bagen klockrent.

  • andreas-t

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 13:21

    Jag vet inte hur Lorch-boardbagen ser ut, men min erfarenhet är att boardbagar som är sydda utan sarg behöver vara någon dm längre än brädan, medan sådana som har sarg kan ha sammma mått. Detta gäller även på bredden. Sedan kan det vara värt att kollmäta brädan. Min JP Freemove 267 är 267 x 59 enl. spec men i verkligheten är iallafall mitt exemplar 265 x 60. Inga jätteskillnader, men är det på gränsen med bagen kan det ju spela roll. Min bräda går precis in i en 265 cm boardbag med sarg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 272 cm bräda i 270cm boardbag..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.