• sourra

    Medlem
    4 september, 2007 vid 17:16

    Kommer hem på måndag, då det børjar blåsa i grekland igen. Før tillfællet ær det stiltje och har vi tur får vi två dagar innan vi åker hem. Kul att det blåser hemma i alla fall…

  • wakenils

    Medlem
    4 september, 2007 vid 17:48

    Nordanvinden drog förbi här idag, en aning kyligt trots sol, hade svårt att knäppa upp spännen med fingrarna efter knappt två timmars åkning så passa på o njut av värmen där nere!! Jezaja klagade först över att jag körde i skor men sen var det han som hade kalla tår och jag som slidade runt bland koskiten utan att frysa… =)

  • sourra

    Medlem
    5 september, 2007 vid 18:14

    Hehe, hær ær det ingen ordning alls. Vi som ska ha konstant nordlig har haft allt från SSW till NW idag och allt från 6 m/s upp till dryga 15. Jag var ute och kørde i sakta mak med perfekt tryck tolvan. Vips vred vinden 90 grader och loftade røven av mig trots att jag skøt ifrån mig bommen max. Hærliga tider.

    Men man ska inte klaga. En nisse med en gammal c-tolva har haft sin kanondag idag: Først kraschade han kiten ned i filmartornet så det stod flaggstænger genom kiten. Sen lappade han ihop den och blev øverriggad nær han var ute och kørde och fick løsa ut och simma. Just nær han trasslat ut allt på land vrider vinden och kiten sjælvlaunchar så det ær bara att løsa ut igen men denna gång utan leash så kiten dansar bort på någon form av fælt. Nær han kommer tillbaka ær kiten død. Lika bra det.

    Nu hægrar en kall øl på en ljum uteservering. Skål!

  • jezaja

    Medlem
    5 september, 2007 vid 21:29

    Har bara kört fyra dagar här hemma sen du åkte, det är ungefär vad du har fått där nere va? 🙂

  • sourra

    Medlem
    6 september, 2007 vid 18:48

    Jo nåt sånt ær det væl. Imorgon hoppas vi på førmiddagssurf så facit lutar åt: 5 dagar varav 2 x supersurf och 1 x førnedringssurf. Men jag får væl stælla en motfråga då: Hur många soliga dagar med behagliga 24+ i vattnet har du haft det sen jag åkte? Vi har i runda slængar haft 100% so far. Slæng in lite grekkrubb och Mythos på det så blir livet øverkomligt ændå. :cool2:

  • virena

    Medlem
    6 september, 2007 vid 21:20

    @sourra 412255 wrote:

    Jo nåt sånt ær det væl. Imorgon hoppas vi på førmiddagssurf så facit lutar åt: 5 dagar varav 2 x supersurf och 1 x førnedringssurf. Men jag får væl stælla en motfråga då: Hur många soliga dagar med behagliga 24+ i vattnet har du haft det sen jag åkte? Vi har i runda slængar haft 100% so far. Slæng in lite grekkrubb och Mythos på det så blir livet øverkomligt ændå. :cool2:

    Mythos smakar vatten, grekmat serveras oftast med potatis som badat i olja, våtdräkten skyddar gott när man kraschar:wink:. Du får komma hem istället så vi kan klänga lite i bergen. Kan ändå inte surfa med mina knäppa vadmuskelfästen:mad:. Jag e ruskigt nära att sätta min 6c i fjällbo nu. Det har varit mitt klättermål innan resan att leda en 6c, så nästa gång måste den sitta. Skall bara besegra ett tung underkling med en neråtlutande pyttelist för ena foten och en millimetersplupp för andra. Suck! Imorn kanske:laugh:

  • sourra

    Medlem
    7 september, 2007 vid 18:28

    Millimeterpluppar ær ju det bæsta jag vet med min fjæderlætta kropp och mina jævligt starka underarmar. Det ska fan bli kul att klættra igen.

    Jag har upptæckt nu att allting bra som jag gottar mig åt førsvinner. Vinden som jag skrattade så gott åt, den dog. Den skøna lufttempen blev “kall” idag så det ær nog ingen ide att jag berættar utførligt om kosten men det ær långt från strandpromenadernas dyra kassa kæk. Apropå dyrt kasst kæk på strandpromenader lyckades jag få in en slæt tallrik stor-spigg som badade i smør hæromdagen nær jag trodde att jag bestællde en schysst fiskrætt. Lina var inte sæmre hon som slog till med en jættehøg med fiskbrosk och en klick senapsdressing på det. Ahh, the good life!

  • wakenils

    Medlem
    7 september, 2007 vid 19:55

    Synd du missar 18 grader, sol och 11-14ms imorgon, på hemmaplan dessutom!

  • sourra

    Medlem
    8 september, 2007 vid 18:14

    Rub it in, just rub it in…

  • virena

    Medlem
    9 september, 2007 vid 00:11

    @sourra 412785 wrote:

    Rub it in, just rub it in…

    Jag kan glädja dig med att det inte blev nån åka för mig heller idag:frown:. Blödande fingertoppar har jag istället och två ben som jag kanppt kan gå på. Men min 6C är iaf avklarad. Idag var jag supernära på min andra men hål i huden satte stopp. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad jag vill kita….måste göra nåt åt mina vader/baksidanlår

    Hoppas du får lite åka innan du kommer hem iaf.

  • wakenils

    Medlem
    9 september, 2007 vid 02:17

    fullt tryck i 11an o sen i 7an (5-6 timmar sideshore idag) rub it in my friend! sol också så de bränner i ansiktet… dags för uv-genomträngliga våtdräkter snart???

    får väl också hoppas att du får åka lite innan du ger dig av till det inte riktigt så varma sverige…

    har för övrigt en ny bil nu utan möjlighet för att lasta likkistor på, iaf än så länge

  • sourra

    Medlem
    10 september, 2007 vid 21:20

    Tack för lyckönskningen men det blev inget mer åka. Ett urval av den åkning vi fick finns på http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52769

    Idag landade nya objektivet i Sourrandiska residenset. Bilderna kan således bara bli bättre.

    Gott med bil Niels. Vad blev det för nån? Själv klamrar jag mig fast i den blå sportbilen nån vecka till i väntan på en lämplig kombi.

  • wakenils

    Medlem
    10 september, 2007 vid 22:10

    En ferrariröd mazda 323 -88, dekaltrimmad för högsta laddtryck

  • christian12345

    Medlem
    10 september, 2007 vid 22:34
    WakeNils;413617 wrote:
    En ferrariröd mazda 323 -88[..]

    Ord som jag aldrig trott (men alltid hoppats) att jag skulle få se i samma mening.

    Aloha!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.