Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Airinsides brädor?

  • Airinsides brädor?

    Publicerad av martin på 6 september, 2000 vid 15:30

    Är det någon som har sett eller hört något om Airinside Boards? Deras tillverkningsmetod liknar ju inte något annat. Brädorna görs tydligen genom att olika skikt läggs utanpå en tvådelad grundstomme helt utan skummaterial. Laminaten fästs sedan när brädan “bakas” i en ugn, alltså utan epoxy eller annat lim. Resultatet blir väldigt lätta brädor (om vikterna stämmer på hemsidan). En 74 cm bred 150-litersbräda tex garanteras väga under 5,4 kg. Sedvanligt kan man även hitta urklipp ur tester i surftidningar. I test från Wind (ett för mig helt okänt tyskt surfmagasin) nr 2/2000, kan man läsa att en 130-liters freeridebräda vägdes upp till 5,1 kg med pads. Samtidigt sägs materialet vara det styvaste på marknaden och lika starkt som en polybräda (givetvis…)

    Man undrar ju vad som händer om man får hoppgropar under hälarna på en sådan bräda. I alla fall kul med en ny (eller?) konstruktion. Fast eftersom det inte finns ngt skum är det väl bara att hälla ut vattnet…

    Ta en titt på http://www.airinside.com

    anonym-anvandare svarade 23 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • tedan

    Medlem
    6 september, 2000 vid 16:11

    Jag har hört att under en tävling råkade seglaren trampa igen skrovet på en
    bräda som var byggd på detta koncept… Men jag vet inte när det var eller
    vilket märke det var på brädan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 september, 2000 vid 16:19

    Kolla priset på dem en gång, det är nog ingen som köper dem i Sverige…långt över andra brädmärkes priser!

    (ok, kanske ligger Mistral RTX i klass..)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Airinsides brädor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.