Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ajj…Tips på handskar…

  • Ajj…Tips på handskar…

    Publicerad av oden031 på 6 maj, 2009 vid 17:17

    Efter 3 dagars surf med bra tryck i seglet är mina händer helt uppslitna:)
    Nån som har nåt tips om vart man köper typ cykelhandskar eller nåt sånt som funkar bra att surfa med?

    kicken svarade 14 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • slim_jim

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 17:19
    oden031;544736 wrote:
    Efter 3 dagars surf med bra tryck i seglet är mina händer helt uppslitna:)
    Nån som har nåt tips om vart man köper typ cykelhandskar eller nåt sånt som funkar bra att surfa med?

    I Tyskland?

  • goose

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 18:06

    Diskhandskar funkar kanon.

  • jonni

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 18:10

    Flytta upp till norrland här ligger isen ännu…så är sönder surfade händer ett litet problem.

  • calle_b

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 18:44

    Var bor du? låter deppigt. Här i Umeå är det nu helt blått hav sen några veckor tillbaka.
    Men har det blåst något????? Behöver knappast ställa frågan.

  • stefan_gbg

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 19:17

    Börja hugg ved dom vindstilla dagarna.

  • fastforward

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 13:54

    Du ska absolut inte ha cykelhandskar eftersom dessa är vadderade. Tunna surfhandskar för sommarbruk finns på alla surfbutiker. Jag föredrar själv långfingrade men det är väl en smaksak.

  • ohana

    Medlem
    7 maj, 2009 vid 17:45

    Vi har både hela och halva hemma, du hittar här:
    http://ohana.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=282

    Surf on!
    Andy

  • kinghippo

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 08:06
  • rosen

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 08:34

    nu när skadan är skedd kan jag rekommendera bodyshops hampakräm, en av de få produkter/förpackningar som man som man vågar köpa.

  • rasmus_w

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 08:40

    Eller för den delen compeed. Räddade min egyptensemester förra sommaren.

  • yomoooo

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 12:39

    Som en som inte vindsurfat särskilt länge men seglat en hel del så är min korta analys att vindsurfare vill ha handskar med riktigt bra grepp som skyddar händerna? Skulle då rekommendera Zhiks handskar, seglare brukar iaf nästan klaga på att de har “för bra” grepp.

    Finns hos http://www.salminensailing.se/ och Båths i Göteborg, kostar bara 90 kr också.

  • rasmus_w

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 13:28

    Vindsurfare vill i allmänhet inte ha handskar alls, det är nåt man tar till när man inte har nåt val. Fast helst väntar man inte tills händerna är en blodig sörja.

    Personligen har jag några gånger fullt medvetet surfat sönder handflatorna, typ om jag har haft en helg på Haga Park. Tillbaka på jobbet spelar det ingen roll om handflatorna är trasiga och de hinner garanterat läka till nästa surf.

  • algen

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 13:29

    Lite för sent nu, och är heller inget tips på handskar, men…

    Tycker inte man skall underskatta styrkan av den egna huden om man bara ger den en ärlig chans. Att smörja in med ett riktigt tjock lager hudkräm kvällen innan surfet, har funkat fint för mig. Gäller skavsår såväl vid paddling, löpning, vandring å surf då förstås… Det gäller att liksom mätta huden rejält! Tjocka lager, flera gånger, och i god tid innan. Jobbigast är väl att man i princip inte kan ta i någonting för att man är så kladdig, men det är skönt å slippa söndriga händer å handskar tycker jag…

    Att man sen får lite suspekta blickar från flickvännen när man smyger ner händerna under täcket med ett tjockt lager hudkräm får man kanske lösa på valfritt vis 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 13:31

    I brittiska surftidningar skrivs det ibland om att torka ut handflatorna med sprit inför surf. Låter galet tycker jag, nån som provat?

  • jakobb

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 14:25

    härdad hud is the shit

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ajj…Tips på handskar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.