Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Älta 14/1-12

  • Älta 14/1-12

    Publicerad av robosurf på 14 januari, 2012 vid 14:40

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=sVZ9S_Q-3ec&context=C36b1e59ADOEgsToPDskLWiiH5k8crAG7FaEVL1qgX”]älta 14/1-12 vintersurf med iceboard – YouTube[/ame]

    herr-pelegrin svarade 12 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 14:58

    Återigen en perfekt dag med hård blankis och bra vind på Ältasjön. För dagen hade Piraten en fördel för den kunde dra över ett knöggligt ställe som gick som gick tvärs över sjön. 4-medersbrädorna fick lite kortare körsträcka men det var full tillräckligt med justa repor på flera hundra meter.

    Ska vi gissa att det var ca 15 ekipage med segel: Pirate, Hiberna, hembyggen med Surfspots nya ismedar samt ett antal kitewings. En vinge tappades och flög i full fart över viken. Det gällde att hålla i prylarna annars for de iväg. Jag märkte det med en handske som inte var helt enkel att få tag på.

    Det bör nog stundtals blåst lika bra som i går och man nådde mycket höga farter med några Pirate-brädor.

  • trimmarn

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 15:53

    Freddan på filmen hade en topp på precis under 40 knop.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 18:48

    Det verkar ha blåst upp till 20-25 i yttre skärgården så det var ju gynnsamt läge- 40 knop är ju fantastiskt!. Ni hade antagligen fått ännu högre resultat med ytterligare lite körsträcka och lite bromssträcka…

  • robosurf

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 21:10

    lite bilder!

  • robosurf

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 21:35
  • robosurf

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 21:45
  • kinetic

    Medlem
    14 januari, 2012 vid 22:07

    Japp det var lite väl tufft idag, för en vekling som mig. E grymt impad av både Peder o Freddan som blåser på i närmare 40 knop, de e banne mig inte så lätt som det ser ut…Sen är det ju “spännande” att sakta ner, är ju inte direkt så man kan stanna tvärt, själv gled jag väl ca 100m efter att ha lagt ner riggen på isen i dryga 20-knops fart…Min toppfart var idag högst beskedliga 26.5 knop, jämfört med de andra var det rena promenad-farten*haha*

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 januari, 2012 vid 16:29

    Söndagen på Älta bjöd på perfekt is men fina isar ligger väl på sjöarna runt hela stan, kan jag tänka mig. Vinden uteblev nästan helt så isbrädeåkarna fick konstatera att kite-wingarna verkligen är överlägsna i lättvind. Isabellorna höll till på Måsnaren i Södertälje.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Älta 14/1-12

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.