Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angulos surfcenter på Cap Verde?

  • Angulos surfcenter på Cap Verde?

    Publicerad av wisco på 19 september, 2011 vid 08:02

    Tja, nån som vet om angulos surfcenter på cap verde är operativt? Jag får inget svar på e-mail därifrån och “nyheter” på sidan är från 09…

    Verkar finnas ett fanatic center på sødra ænden också kanske det är operativt..?

    Nån som vet hur vindsäkert det är där i børjan av dec? Windfinder ger bättre stats där än på fuerte..

    johanb svarade 12 år, 3 månader sedan 23 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • gamberg

    Medlem
    19 september, 2011 vid 08:57

    Jag var där för ett par år sedan efter nyår och det var helt sjukt bra! Då var då Angulos ställe öppet och jag har inte hört annat.
    Det ligger för övrigt ett till ställe bredvid Angulos på samma strand. Gryyyym segling med ofta fiiiin sideoff och bra grund swell! Det finns prylar om du vill hyra! Inga problem.
    Jag tog med mig mina prylar och det gick smidigt och fint från flygplatsen.
    Och om du åker dit så häng med på turerna som de gör! Kom till riktigt fina spots! Är det inte för stort så är det ju magiskt att segla på Punta preta bryten! Vackert!

  • perkele

    Medlem
    20 september, 2011 vid 14:41
    Gamberg;670304 wrote:
    Jag var där för ett par år sedan efter nyår och det var helt sjukt bra! Då var då Angulos ställe öppet och jag har inte hört annat.
    Det ligger för övrigt ett till ställe bredvid Angulos på samma strand. Gryyyym segling med ofta fiiiin sideoff och bra grund swell! Det finns prylar om du vill hyra! Inga problem.
    Jag tog med mig mina prylar och det gick smidigt och fint från flygplatsen.
    Och om du åker dit så häng med på turerna som de gör! Kom till riktigt fina spots! Är det inte för stort så är det ju magiskt att segla på Punta preta bryten! Vackert!

    Var bodde ni? Typ vilken ände av ön / stad?
    Gissar att resorna med fritidsresor är de som gäller, har inte hittat flygstolar/reguljärt själv…

  • swingout

    Medlem
    20 september, 2011 vid 15:04

    Jag läste nånstans att Josh skulle flytta ifrån CV eftersom grabben hans ska börja skolan. Santa Maria må vara en trevlig by att turista i, men skulle inte skicka mina kids till skolan där.
    Vet inte hur/om detta påverkar surf centret.

    Tänker faktiskt själv åka till Sal Feb/Mars. Har varit vid Fanatic centret förr, men är sugen på Angulo (om det fortfarande är öppet).

  • alexxx

    Medlem
    21 september, 2011 vid 15:54

    Jag var på Sal i februari och hyrde hos Angulos. Grymt trevligt hyrställe med restaurang och bar riktigt skönt att hänga där, men det var ganska få och gamla prylar till uthyrning, ryktades om att det fanns vissa problem med finanserna!

    Mistral och en annan firma låg på samma ställe men även dom var ganska små med lite begränsat sortiment.

    Funderar på att testa Boa-vista i jan/feb

  • surfjan

    Medlem
    21 september, 2011 vid 18:06
    Swingout;670479 wrote:
    Jag läste nånstans att Josh skulle flytta ifrån CV eftersom grabben hans ska börja skolan. Santa Maria må vara en trevlig by att turista i, men skulle inte skicka mina kids till skolan där.
    Vet inte hur/om detta påverkar surf centret.

    Tänker faktiskt själv åka till Sal Feb/Mars. Har varit vid Fanatic centret förr, men är sugen på Angulo (om det fortfarande är öppet).

    Hur va fanatics? mycket grejer att hyra?

  • gamberg

    Medlem
    22 september, 2011 vid 14:04

    Jo vi flög reguljärt med mellanlandning på gran kanaria. Det bästa är ju att ta med dig prylar och sen hyra in dig lite fint på centrens utflykter. Vi bodde precis vid centren vid angulos och de andra.. Med balkong ut mot stranden så man kunde skicka upp grejorna där om en stod på balkongen och langade.. Hittade det stället på nätet.. Finns en hel del om du googlar. Hyra bil är inte heller dyrt.. Sal är en väldigt liten Ö men gött att så man kan köra runt lite..

  • swingout

    Medlem
    23 september, 2011 vid 14:21
    surfjan;670623 wrote:
    Hur va fanatics? mycket grejer att hyra?

    Tja, vad är mycket?
    När jag var där 2007 så förbokade man en bräda som man fick ha för sig själv hela tiden. Sedan fick man ta för sig fritt av de andra brädorna som inte var bokade av andra. Jag gjorde en liten miss i att boka en Freewave 81. Det visade sig att det var ytterst få av gästerna som seglade på de små brädorna, så det var alltid kamp om brädorna runt 100-120 liter. Av dom små brädorna var alltid flera lediga.
    Nästa gång bokar jag en bräda på 110 liter så jag har den säker, och plockar dom mindre brädorna efter behov. Segel (North) fanns det tillräckligt.

    http://www.pezi-huber.com/windsurf-center-sal/

  • surfjan

    Medlem
    23 september, 2011 vid 15:06

    Har varit i kontakt med pezi folket, behöver inte förboka vid den tiden vi planerar resa säger dom. Nån som vet hur det funkar med visum där. Köper man det på flygplatsen när man kommer fram?

  • picnic

    Medlem
    4 november, 2011 vid 00:01

    Hej Nicke A. Jag åker också februari/mars (två veckor) med min familj. Vi ska bo på VIlla Verde på sydv. kusten. Och du då? Kanske kan ses? Jag är både kite och vindsurfare och är säker på att ta med kitegrejer men osäker på vindsurfgrejer…

  • trimmarn

    Medlem
    9 november, 2011 vid 17:59

    Jag har bokat 2v från 5e dec. Vad skulle ni som varit där tidigare plocka med er för prylar.. FW95 5.0, 5,7 6,4 eller ska man ta med mindre??

  • dr-masse

    Medlem
    10 november, 2011 vid 08:07

    1. Vad väger du?
    2. Skall du köra riktiga vågor på västsidan eller utanför hyrcentret på plattare vatten?

  • vind

    Medlem
    10 november, 2011 vid 11:37

    Är själv där med familjen din andra vecka, sitter och funderar om jag skall med grejorna eller hyra, finns ju även alternativet att ta med bräda, som surfbräda då billigare ?, och hyra rigg till 70 procent med storage ingående.

    Gissar att du åker med fritidsresors flygbolag, har du bokat brädan och vad fick du betala, det har varit lite olika bud vad gäller priset ?

    Har varit två gånger tidigare. Som 80+are, tar jag med av mina egna grejor blir det en fsw 104, 5.0 och 5.5 (istället 5.8 hade varit optimalt men den muttrar i en källare på vkusten). som jag förstår saken skall du ha stor tur för att i december få användning för mindre än 5.0 om du inte är en riktig lättviktare.

  • martin-r

    Medlem
    10 november, 2011 vid 12:41

    Har varit där 2 vintrar i rad i jan ,2v.
    2010 tog jag med 4.5 och 5.3 – seglade endast 5.3
    2011 tog jag med 5.0 och 5.7 -seglade 5.0 en dag och resten 5.7.
    Jag väger 78 kg och seglar RRD twinwave 82l.
    Ska dit i Jan igen och jag tar med 5.0 och 5.7.
    Jag har fått segla ca 60% av dagarna – Trevlig ö !

    /Martin R

  • trimmarn

    Medlem
    10 november, 2011 vid 15:27

    Jag väger 78. Helst vill jag ju segla min quattro fw 85a den har jag aldrig seglat med större än 5.7. Jag kommer nog segla vågorna utanför hyrviken. Det kommer vara familjefocus (enl. sambon).

  • trimmarn

    Medlem
    10 november, 2011 vid 15:43

    85l fw, 5.0 5.7 och kiten för ev lättare vind kanske rätt.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angulos surfcenter på Cap Verde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.