Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angulos surfcenter på Cap Verde?

  • tws

    Medlem
    10 november, 2011 vid 16:10

    Du kan ikke dra til Cape Verde uten å seile Ponta Preta. Det er som å dra til Maui og la være å seile Ho-okipa.

  • trimmarn

    Medlem
    10 november, 2011 vid 16:25

    Jag har iof varit på maui 2ggr och seglat Hookipa 1 gång..

  • martin-lanner

    Medlem
    10 november, 2011 vid 19:28

    Det stämmer att Josh ska flytta till Boston men han ska ha kvar sitt center på CV han kommer dock inte vara där lika ofta som tidigare. Jag åker dit i februari februari för att testa lite prylar:cool2:

    Om de inte svara på centret så maila mig så ska jag prata med Josh så han jagar dom lite.

    Martin Lannér
    http://www.surfskjulet.se

  • lars_k

    Medlem
    10 november, 2011 vid 19:52

    Får man klämma in en fråga om hyrbil? Bör man skaffa det och i så fall något tips på uthyrare?
    Eller åker man med på utflykter som surfcentren arrangerar?
    Tror jag kan knalla med prylarna eller höjda till ponta leme men vill också testa vågspoten längs västkusten…
    Jag o familj åker v1-2. 🙂

  • folie

    Medlem
    10 november, 2011 vid 21:28

    Har varit där en gång i början av jan
    de som hade varit där ett par veckor när jag kom sa att det blåste betydligt mindre i dec. Vinden kommer normalt efter nyår.

    Ta taxi istället för hyrbil. Det är billigt och de kommer och plockar upp dig efteråt. Finns knappt några riktiga vägar så det är inte helt lätt att köra själv om du inte håller paris dakar klass

  • lars_k

    Medlem
    11 november, 2011 vid 12:38

    OK, tack. Prövar att åka taxi då!

  • naeslund

    Medlem
    14 november, 2011 vid 18:21

    Ska till sal över nyår och tänkte hyra grejer och skulle behöva lite tips på vilken storlek på bräda jag ska välja. Vill segla vågor och är ingen hejare på det direkt 😛 och väger 70 kg

  • wisco

    Medlem
    15 november, 2011 vid 09:22
    folie;675135 wrote:
    Har varit där en gång i början av jan
    de som hade varit där ett par veckor när jag kom sa att det blåste betydligt mindre i dec. Vinden kommer normalt efter nyår.

    Ta taxi istället för hyrbil. Det är billigt och de kommer och plockar upp dig efteråt. Finns knappt några riktiga vägar så det är inte helt lätt att köra själv om du inte håller paris dakar klass

    Vad betalar man før taxi från flygplatsen till santa maria? âr det som i Senegal att man blir blåst om man inte vet vad man ska betala? Drar dit om två veckor, landar mitt i natten så det hade vart fint å veta hur man gør før att få lift till byn utan å bli barskrapad med en gång 😛

  • jesper-b

    Medlem
    16 november, 2011 vid 11:48
    tws;675110 wrote:
    Du kan ikke dra til Cape Verde uten å seile Ponta Preta. Det er som å dra til Maui og la være å seile Ho-okipa.

    Det är vanligare än vad man kan tro. Det finns till och med de som vindsurfar och lever på Maui året om, år efter år, och aldrig seglat Hookipa. Det finns till och med de som inte ens seglat ett stort Outer Sprecks eller dragits in på ett mediumstort Peahi. Mest norrmän dock.

    /JB

  • dilbert

    Medlem
    18 november, 2011 vid 21:09

    Jag ska dit en vecka i januari för vindsurfing och SUP.
    Jag väger 88 kg och är rädd att min Fanatic FSW på 95 liter med ett 5,3 och 5,7 är för liten att ta med.
    Så min plan är att hyra vindsurfingprylar. Är det rätt beslut?
    Ska jag ta med min SUP eller hyra?
    Finns det gott om SUP till uthyrning?
    Hur är det att köra SUP där för en nybörjare?
    /Johan

  • martin-strandberg

    Medlem
    19 november, 2011 vid 19:46

    Ska till Cap Verde i januari. Åker med Fritidsresor.
    Tänkte ta med mig en 12kvm kite + bräda i en “golfbag”
    Måste man betala extra för “golfbag” om man håller sig totalt under 20kg?

    /Martin

  • trimmarn

    Medlem
    20 november, 2011 vid 10:09

    Jag betalade 900 tor till kap verde, helt ok tycker jag.

    Klippt från tuifly nordic:

    Kortdistans / Långdistans (Thailand och Mexico)
    Golfbag, max 20 kg 400: 800:-
    Cykel, max 25 kg 700:- 1 400:-
    Dykutrustning, max 30 kg* 600:- 1 200:-
    Surfbräda, max 15 kg 700:- 1 400:-
    Vindsurfingbräda, max 4 meter 30kg 900:- 1 800:-
    Hangglider, max 30 kg 900:- 1 800:-
    Kite/Wakeboard 550:- 1 100:-

  • trimmarn

    Medlem
    20 november, 2011 vid 14:50
  • martin-lanner

    Medlem
    20 november, 2011 vid 18:24

    Ang Johans fråga om SUP.
    Angulo får in 20 st ny SUP brädor till nyår men Josh rekomenderar att man bokar under Januati och Februari då mycket är uthyrt. Det finns bra SUP får alla nivåer på Sal.
    Martin
    http://www.surfskjulet.se

  • trimmarn

    Medlem
    2 december, 2011 vid 18:55

    Jag har inte fått ngt svar av angulocentret och nu verkar sidan nedlagd oxo..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angulos surfcenter på Cap Verde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.