Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angulos surfcenter på Cap Verde?

  • trimmarn

    Medlem
    12 december, 2011 vid 10:26

    Nu har jag varit har en vecka och seglat 2ggr med 7.8 och 135l brada. Ser lite mer lovande ut framover. Det ar iaf varmt och skont;)

  • Surf4Life

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 14:53
    trimmarn;676660 wrote:
    Jag har inte fått ngt svar av angulocentret och nu verkar sidan nedlagd oxo..

    Verkar vara igång där nere nu igen:
    http://www.angulocaboverde.com/
    Priserna ligger i skön kartellnivå med fanatics :smirk:

  • lars_k

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 11:26

    Jo, Angulo-centret är igång. Jag kom nyss hem därifrån. Mr Angulo himself såg jag dock inte röken av…

  • Surf4Life

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 15:15
    Lars_K;679863 wrote:
    Jo, Angulo-centret är igång. Jag kom nyss hem därifrån. Mr Angulo himself såg jag dock inte röken av…

    Lite färska tips på upplägg? Åker på måndag och är tacksam för förhandsinfo 🙂

  • lars_k

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 15:38

    MC från Hstd priv-messade mej nyss om samma sak. Paste:ar in mitt svar…

    “Tjena, japp kom hem imorse. Reste också med Fritidsresor och bodde på Belorizonte. Med fru och 3-årig dotter. Hade med egna prylar som jag fick med för 900kr som jag tyckte var OK. Lite konkande blev det men jag fick med allt fram och tillbaka med transferbussarna. Betalade 70 Euro för 10 dagars “storage” hos Angulo. Vet ej hur det är att hyra prylar men vad jag hört så är det endast hos Angulo man kan ta med prylarna till vågspotten på västsidan. Jag var där i 2 veckor men fick frustrerande nog bara en handfull dagar på vattnet, av vilka 2 var bra. Ena dan tog jag en pickup upp till “Alibaba”, andra till “Canoa”. Endast huvudhögt men man fattar ju hur jääävla bra det kan bli på fett svall. Eftersom jag var själv blev det att segla delvis helt solo ute i stenöknen. Lite risky om något pajar…det är ju alltid cross-off så jag såg till att välja de spot där jag kunde simma in till land rimligt snabbt… Fruga och lillan stortrivdes på Belorizonte med barnpooler, kids-club och fina stranden. “

    ….tappade bort resten…

    Halvpension är ett bra tips. Mkt käk på middagen och gott. Restaurangerna i byn har bra käk men tar mkt tid. Inget vidare med hungriga ungar. Internet finns gratis vid torget.

    Här en bild från “Canoa”, tyvärr tagen med en sketen mobilkamera. Fick en jävla najs dag där i gubbhögt o 4.5 cross-off:

  • Surf4Life

    Medlem
    1 februari, 2012 vid 15:26

    Lite diverse info om Santa Maria (Sal). Testade hyra på både Angulos och Mistral Club. Upplevde Angulos som klart mer generös och flexibel på själva uthyrningen. Mistral/Fanatic upplevdes mer penningkåta och rigida på något sett. En del skön sten att krama tårna i på Angulos för dom som gillar barfotaracet 🙂

    Ställena kändes likvärdiga med storlekar på segel och brädor, dock är egenskaperna inte överdrivet likvädiga 😉 Som någon skrev innan så var den äldre inte där, men Angulo junior var på plats.
    Master Card funkar inte på ön (sedan årsskiftet?), enbart Visa, med undantag av just Mistral som skickar iväg betalningsuppdrag för Master Card till tyskland och clearar grejjerna där.

    Träffade bland annat några sköna fransmän och belgare som på allvar menade att man aldrig ska boka en vecka vid fullmåne. Det påstås då vara noll vind i två tre dagar. Skulle vara intressant om vi kan följa upp om det finns någon sanningshalt i detta eller inte. Borde det kanske vara likadant eller möljligen helt omvänt vid nymåne då? Kanske episkt varje nymåne då? 😀 Dom hade ju iaf haft två meters föregående…

    /Me artist, come look my shop, no stress…….

  • dr-masse

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 08:50

    Dråpligt det där med månen.

    Jamie Knox på Irland säger raka motsatsen – fullmåne, då ere som bäst. “Jamie believes in the moon” fick vi höra där.

    Så, bara det ett bevis på att det förmodligen är en skröna, som så mycket annat…

  • m-c

    Medlem
    4 februari, 2012 vid 13:13

    Hemkommen från Kap Verde(Sal, Santa maria) och längtar redan tillbaka…

    Precis som alla säger är det inte helt vindsäkert för vindsurf, däremot kan man räkna med att kunna köra kite 9 dagar av 10…

    Grym mat på restaurangerna i byn för oss som älskar fisk och skaldjur, dessutom billigare än hemma.

    Stränderna är svårslagna, sanden och vattnet är löjligt fint.

    Pallade inte släpa med prylarna utan hyrde på Angulo och körde Angulos Quad som kändes tight och fin, bra kontroll men inte lika svängig jämfört med Fanatic Quad som jag kör annars. Fick iallafall njuta av shortsvarmt, 5,0, 1-1,5meters och side/sideoff.

    Angulos center har dessutom superschysst mat och kaffe och uthyrningen är precis så smidig som man vill att det skall vara: plocka prylar, kör, och sedan slanta upp efter, ingen papersexcersis a´la mistral inte:smile:

    Tyvärr inga bilder på surfet då resten av familjen roade sig med annat under tiden…

    Kommer åka tillbaka.

    /Måns

  • lars_k

    Medlem
    4 februari, 2012 vid 14:31

    Gött det MC & Mike. Kommer också att åka tillbaka. Grymt smidigt resmål för ett par veckor med sol och bad med familjen på vintern. Och har man lite tur får man dessutom surf i världsklass!

  • mackee

    Medlem
    5 februari, 2012 vid 10:03

    Jag drar dit den13-28 feb bor på Porto Antigo

  • johanb

    Medlem
    5 februari, 2012 vid 16:56

    grymt, vi åker ner den 13-20 feb. Förra året var grymt, hoppas på lika bra igen.
    Syns säkert där nere.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Angulos surfcenter på Cap Verde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.