Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing …Ännu en nyburgar tråd…

  • bicless

    Medlem
    8 juni, 2008 vid 22:14

    Cykelkärra går perfekt, jag körde det bakom moppen massa år, funka kalas.
    Den jag hade byggde på 2 golfvagnshjul och utfällbara stag. Jag har den kvar nånstans, rostig men om du orkar hämta i sth kan du fån.

    Det finns även butiker som har beggade brädor, exempelvis våran http://www.surfspot.se

    Mvh

    Bicless

  • daffman

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 13:43

    pallar tyvärr inte dra till sthlm, men du får gärna lägga upp/skicka bilder på den om du känner för det(så jag kan se lite mer hur den är byggd)

  • bicless

    Medlem
    15 juni, 2008 vid 21:27

    Den ligger och skrotar i mitt barndomshems garage så kan inte lova några snabba blider. Superenkel konstruktion, man fäller ut 2 stag, ungefär som denna men med golfhjul istället för uppblåsbara.

    http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=282&category_id=11&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

    Mvh

    Bicless

  • daffman

    Medlem
    15 juni, 2008 vid 21:45

    ah tack, kanske blir ett köp på surfspot 😉

  • raggi-man

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 05:58
    Bizonoxe;471509 wrote:
    Satsa på 90l, jag väger 56 och 155l är alldeles förstort, jag lärde mig på en 100l, så iof kan du köpa något runt där.. men att köpa 155l är väldigt dumt. Tröttnar fort, visst tar lite tid att lära sig på 90l men mycket roligare..
    Dock kräver det lite mer vind..

    kan bara hålla med bizon det kommer att känna son om du slängt pengarna i sjön efter ett tag, när du har utveklats.

  • daffman

    Medlem
    20 juni, 2008 vid 22:56

    Har testat lite olika brädor nu och centerbord e gött att ha när det inte blåser så bra(vilket det inte alltid gör), var verkligen skillnad mellan inget centerbord och centerbord vid lätt vind, surfa på en oljad våt tvål är inte min grej:grin: Funderar på RRD evo(155l) och JP Funster(145l). Någon som har erfarenhet av dessa? har hört att evo’n ska vara riktigt seg när det gäller att plana.
    På söndag/måndag blir det antagligen ett köp woo hoo!

  • cosmosurfer

    Medlem
    21 juni, 2008 vid 17:05

    Köpte en Funster 145 till sambon som lovat att börja surfa om jag köpte en med centerboard. Planar väldigt lätt och fungerar fint även utan centerboard. Men efter en månad kommer du att vilja ha ngt på 130 l utan centerboard och i slutet av sommaren vill du åka på en 105 l. Kan du inte låna eller hyra en bräda med centerboard ett par veckor och sedan köpa något mera lämpligt?

  • daffman

    Medlem
    21 juni, 2008 vid 19:05

    nja tvivlar på att jag kommer det, men har lite kontakter så kommer antagligen få loss lätt beg brädor från fanatic om det skulle krisa. Har visserligen haft det som idé men inte lyckats hitta några som hyr ut som tillåter att man tar med sig grejerna och leker hemma. Sen de få jag känner som surfar har redan glidit ifrån nybörjarstadiet och sålt vidare sina grejer.

    …Sen har jag just köpt en thule vindsurfhållare med förkorta skruvar,hade tänkt att köpa grejer imorgon men nej, fy skäms thule! påtal om vindsurfhållare till bil, är det bara jag eller är det en rå bristvara?!

    Ja då blir det till att knarka vidare med Beginner to Winner..

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing …Ännu en nyburgar tråd…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.