Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ännu mer brädvalsångest.

  • vindsokaren

    Medlem
    25 augusti, 2013 vid 20:21

    Har dock aldrig kört en firemove men 75 bred för 110:an och 80 för 120:an verkar lite väl brett.
    Skulle va kul att prova är det några som kör den i Stockholm?

  • tea-bag

    Medlem
    25 augusti, 2013 vid 21:15

    Firemove måste vara den mest överreklamerade brädan i Sverige just nu. Visst brädan är bra att träna fullplansjippar på. Men andra brädor är både snabbare, rappare, tidigare planing mm.

  • dr-masse

    Medlem
    26 augusti, 2013 vid 06:59

    Det är väl tillbaka till vad du vill få ut av seglingen. Om du vill cruisa runt bland vågorna, göra någon sväng och mest bränna fram å tebaks så tror jag säkerligen att en Firemove, eller annan liknande sak, funkar hur fint som helst, oavsett religion. Den minsta Firemove-plankan lär nog vara riktigt kul för det du beskriver.

    Om du därmed vill göra något i och utav vågorna så tror i alla fall jag att en något mer vågorienterad bräda än Firemove kan vara värt att kika på. Är vi inne på RRD skulle ju en Firewave 102 kunna vara ett potentiellt fin-fint komplement till din FSW 85. Tycker själv att flera av shapetankarna kring Firewave är klart intressanta, skulle gärna testa en sådan själv.

    Pratar vi mer FSW så tror jag på något runt 105 liter som kommer att funka fint med sexnoll.

  • pedersen

    Medlem
    26 augusti, 2013 vid 15:35

    Tack för alla tips. Det blev en RRD FSW 110 från 2007, som nu ligger på gräsmattan och väntar på vind 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    26 augusti, 2013 vid 17:33

    Najs! Har inte seglat 110, men 95 (tror ja) från samma period. Soft, lättseglad å skön bräda, lägg gärna i en riktig vågfena ifall det är lite vågor.

  • pedersen

    Medlem
    31 augusti, 2013 vid 20:50

    Körde brädan idag med 5.3 något överriggad, bara för att testa. Betedde sig som jag hade hoppats 🙂 Klarade vågorna fin utan att bli hysterisk när man hoppade, tog bra höjd hade tillräckligt med volym för att klara jippen. Bytte till 85án och 4.7 efter stund. Fenan var väl det enda som jag inte gillar lika mycket. Freewave 31, känns lite “mitt i mellan lagom”. Det kanske får bli en Starfish eller något liknande. Kort sagt känns som rätt bräda till rätt plats.

  • bicless

    Medlem
    1 september, 2013 vid 21:43

    Härligt att höra. Jag har kört den brädan en del på kabliga Gardasjön när det brallar på. Funka finfint.

  • dr-masse

    Medlem
    3 september, 2013 vid 10:27

    @Pedersen 715357 wrote:

    Körde brädan idag med 5.3 något överriggad, bara för att testa. Betedde sig som jag hade hoppats 🙂 Klarade vågorna fin utan att bli hysterisk när man hoppade, tog bra höjd hade tillräckligt med volym för att klara jippen. Bytte till 85án och 4.7 efter stund. Fenan var väl det enda som jag inte gillar lika mycket. Freewave 31, känns lite “mitt i mellan lagom”. Det kanske får bli en Starfish eller något liknande. Kort sagt känns som rätt bräda till rätt plats.

    Najs! Ja, RRD hade en, i mina ögon, viss förkärlek för lite (för) långa och rakare fenor i sina FSW brädor då. Åtminstone för vågor. En fenkomplettering i form av en något mindre och mer svept sak tror jag som sagt kommer att sitta fint.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ännu mer brädvalsångest.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.