Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Antikt Gaastra säljes – Kan det duga för 100 km/h?

  • vindsokaren

    Medlem
    13 april, 2012 vid 21:01

    Sedär och jag ska snart få hem ett gammalt cambrat 5.0 för nya pb på isen.

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2012 vid 21:08

    Själv har jag ett gammalt ART Speed Pro 4.5 från -91 (Svart/rött/gult med en hel del monofilm) som legat mest i påsen sen det köptes -92. Det är ett “frenetiskt” segel, kan bero på den korta bommen (155cm) :). Blir det “megavind” i år skall jag banne mig testa det på nytt igen, på vatten då… 🙂

  • gnaraloo-station

    Medlem
    13 april, 2012 vid 21:21

    Tänk då hur fort det kunde gått med ett nytt fullcambrat svindyrt speed segel? …. 500 km/h??

    🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    15 april, 2012 vid 19:48

    Verkar vara dom gamla seglen som gäller.utan släpp i toppen.

  • tsss

    Medlem
    15 april, 2012 vid 21:37
    vindsökaren;686181 wrote:
    Verkar vara dom gamla seglen som gäller.utan släpp i toppen.

    hej där!

    Tyskarna har redan sett vartåt det är på väg. 130 Euro för ett segel från 97, samt frakt för en hundraeuro. Att lagra segel kan vara lönsammare än att samla på champagneflaskor.

    http://www.hood.de/angebot/34263852/north-sails-spectro-plus3-97er-segel-mast.htm

    T

    Fast när jag tänker på saken så har nog mitt North Spectro dom vanliga märkena som visar hur långt in det ska släppa på filmen för att riggningen ska vara rätt i viss vind… Så det kanske är för nytt?

  • electric

    Medlem
    16 april, 2012 vid 10:47
    tsss;686190 wrote:
    hej där!

    Tyskarna har redan sett vartåt det är på väg. 130 Euro för ett segel från 97, samt frakt för en hundraeuro. Att lagra segel kan vara lönsammare än att samla på champagneflaskor.

    Wow! Då kan jag bli rik! Jag är ju sån som aldrig kastar nåt så det ligger en del i källaren …

    /Lars

  • bicless

    Medlem
    16 april, 2012 vid 20:26

    Det priset gillar jag 🙂
    När det gäller issegling verkar i alla fall gamla trasor gå riktigt fort. På vattnet mer tveksamt.

  • gregerkj

    Medlem
    17 april, 2012 vid 13:43

    Gäller att hitta rätt mast för dessa segel.
    Hel epoxi 3 kg med gamla böjskalan tex.7.2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Antikt Gaastra säljes – Kan det duga för 100 km/h?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.