Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken fredag eftermiddag

  • ola-h

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 17:54

    Kommer segla Åsa. Häng på.

  • gurra1978

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 17:59

    Hmmm, det är på väg från jobbet och ligger alltså närmare. Intressant förslag för mig som aldrig seglat Åsa, men bara om det är sideshore. Blir det de? 😀

  • npoj

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 18:06

    VSV e bästa i Åsa. Jag kommer dit efter lunch å kollar. Om det inte funkar e det ju bara å dra vidare söder ut.

  • lars_k

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 18:16

    Kommer troligtvis till Åsa efter lunch. Har tänkt på de där vågorna jag såg i lördags hela veckan. Är de av samma kaliber imorrn ska jag ut. Ska ha mina 5mm tjocka vågsurfhandskar i en liten ryggsäck. Blir bra att plocka fram om nåt pajjar och jag måste simma in… 🙂

  • imported_borje

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 19:18

    @gurra1978 440670 wrote:

    Är det någon mer än jag som vill och kan segla där då? Alltid trevligt med sällskap i “kylan”.

    Vad sägs om Dogge Gurra, mmmmm det kan bli mycket bra 🙂

  • gurra1978

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 19:25
    Borje;440708 wrote:
    Vad sägs om Dogge Gurra, mmmmm det kan bli mycket bra 🙂

    Det hade varit kul men det blir så långt att köra i sträck från Göteborg. Jag packar in prylarna i bilen och svänger förbi Åsa efter lunch och kollar läget. Om Ola drar av aerials så hoppar jag också i :laugh:

  • ola-h

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 20:30

    Åsa kommer bli bra. Där ute blir det perfekt sidvind, men även där inne kommer det bli nära sideshore om prognosen håller.

    Kul om du kommer, Gurra (+ övriga).

  • johan_gbg

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 20:41

    Kommer tuffa in tidigare på förmiddagen. Har möte vid 12 så då är det bara att palla sig tillbaks till kontoret och lukta tång!

    Kate kommer nog dit vid 14:30.

    Ses där!
    / Johan

  • jeppepeppe

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 20:47

    Hur fungerar Åsa för en hyfsad vågnovis? Är helt klart sugen på att segla imorgon, är ledig hela dagen! Åsa är ju klart närmare än Apel, så det hade ju inte varit fel…

  • ola-h

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 21:09

    Jag försöker vara nere vid 10.

    “Hyfsad novis” kan funka OK, men kombinationen av vad som en del bedömmer som lite hårigt i och ursteg, att det kan bli en del spolningar samt att det så här års är lite kallt kanske inte är idealiska.

    I princip är dock Åsa rätt lättseglat. Både “inre” och “yttre” består av en point, så det finns plats att åka och spana lite på vågorna innan man laddar på rejält. Det är bara om man bli inspolad (på inre) som det kan vara lite lurigare att ta sig ut igen.

    Men som sagt, just så här års kanske det är onödigt mycket utmaning.

  • jeppepeppe

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 21:20

    Jag beger mig neråt så får jag se på plats. Siktar på att vara där strax innan 12.

  • davo

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 22:44

    Schysta vågor norröver som ni säkert sett på dmi.
    Nån som testat Bohuslän o känner till några bra spot. Jag vet att det skall finnas nåt sjukt bryt utanför BohusMalmön, men inte sett själv. Känner ni till fler?
    Ser ju lite fränt ut liksom.
    Kanske kommer ner till Åsa o filmar vid 13-14 snåret, beror på jobbet…vi får se. 10ggr zoom.

  • ola-h

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 17:33

    Seglade Åsa mellan 12 och 15.30 ca. Mellan 12 och 13 var nog vågorna de största jag kört i Åsa. Om det inte var mast så var det i alla fall inte mycket mindre. Jag var där redan 10, men det var så löjligt mycket vatten att det var svårt att se hur man skull ta sig i och sedan ut. Vågorna minskade så småningom, men det blev å andra lite enklare att segla med aningen bättre vinkel. RIKTIGT KUL.

  • lars_k

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 17:36

    Du skulle hängt på ut till yttre revet Ola! Jävvlar va bra! Fin vinkel också. =)
    Repris imorrn?

  • imported_borje

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 17:59

    Kan meddela att Dogge gick av i dag! Fan va bra det va!!! Riktigt skoj, precis som en fredag eftermiddag ska vara, kan inte bli bättre. Nu gäller det att ta nåt starkt ikväll så man dödar diverse “dogge bakterier” 🙂
    Imorgon kör vi igen!

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken fredag eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.