Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken fredag eftermiddag

  • lars_k

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 18:11

    Tog lite bilder innan jag riggade. Här är rubbet:
    http://picasaweb.google.se/RillesSurf/080125_Sa
    Naturligtvis fastnade linslusen nr 1 på några av bilderna:

  • gurra1978

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 18:48

    Linslusen nr 1 tog också några bilder innan han hoppade i vattnet själv. Det är kassa bilder för både kameran och jag ogillade att stå i den hårda vinden med regn och fota i motvind.

    Första gången jag seglade i Åsa och då var det nog en bra dag att testa för det var fan STORT ibland. Satan vilka feta set som kom in ibland, jag bangade några där : ) Mycket bra ställe måste jag säga, hit ska jag igen. Jag blev varnad för var man inte fick segla och det första jag gör är att åka på en spolning in till land där stenarna är, rispa seglet lite och köra in i en fet på utvägen så nu är fenan märkt. Påminner mig lite om Torö faktiskt : )

    Här är mina bilder:

  • gurra1978

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 18:52

    Här är de sista bilderna. Imorgon kör jag dock Apelviken och det lär bli kul det med. Januaristormarna börjar bli en klassiker nu.

  • tim-eriksson

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:01

    Satan vad med vitvatten! Maffiga bilder.

    Å vad jag vill ut och lära mig! ! ! !. Som att se ett 2 meter puderåk och konstatera att man inte borde ge sig ut där för man suger för hårt, laviner etc…

    Ne, Iår är det 100% satsning på att bli en klart bättre surfare.

  • ola_p

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:08

    Ser ut att varit stort å gött!

  • safesurfer

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:12

    Fy fasen vilka fina bilder, blir ruskigt impad och avundsjuk. Vette fasen om jag vågat segla i de största vågerna där. Hittar jag en bil blir det apelviken på lördag men regnet kan bli ett problem.

  • jojjo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:19

    Kan meddela att apel var hyffsat fram till ca15:00, (inte ofta man kör helt solo i viken med pung drag i 4,1) sen blev det pang på klockren onshore ;-(. vet inte om jag sett så mycket vitvatten där tidigare. Får nog bli Åsa nästa gång ser ju inte så tokigt ut…

  • bjorn_surfer

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:19

    Hej!

    Attans vad stort. Så mycket vitvatten har jag aldrig sett i Åsa. Så Ola jag tror dig. Det bör ha varit det största du seglat där….

    Det var bara ett fel…!!Man var inte där själv…Grattis till Er som inte bangade. Vågstorleken blir klart svårslagen…

    Hur kändes vattentempen? Runt 4 antar jag!

    Björn

  • lars_k

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:36

    Vattnet kylde bra i spolningarna. Undrar om inte det konstanta regnet kylde mest dock. Regnet bidrar en hel del till kyleffekten. Jag höll mej ganska varm dock. I vågor jobbar man ju hela tiden med kroppen. Rena fys-passet.
    Skulle inte vilja ligga och dra speedrepor i TT i detta vädret! 🙂

  • oaxen

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:54

    BILD TRE!!!

    Man riktigt ser hur hela brytet bara kokar!

    HUR kom du ut igen? Spolad? Tjusig gipp och sen fullt spätt ut genom det vita? Låt höra.

  • senomar

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:58

    Ser varmt och skönt ut i regnet! 4,0?

    Djupt imponerad! Inga problem med krampkänningar?

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 20:07

    Lägger upp lite framegrabs från Åsa senare ikväll. Blir lite grått o trist, men bättre än inget. Det var riktigt stort emellanåt!

  • gurra1978

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 20:28
    senomar;440903 wrote:
    Ser varmt och skönt ut i regnet! 4,0?

    Djupt imponerad! Inga problem med krampkänningar?

    Jag körde perfekt 4.2 men hårt dragen. Ola körde 3.5 tror jag men det blåste mer i början. Det är varmt i vattnet och i luften så man kan köra länge utan några problem. Jag har aldrig problem med kramp med jag seglar rätt mycket och kroppen anpassar sig till allt. Det är rätt sjukt att man kan få segla så mycket i bra förhållanden nu på “vintern”. Undrar om den ens kommer detta år. Skrämmande men samtidigt rätt skoj 😀

  • gurra1978

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 20:44
    Davo;440904 wrote:
    Lägger upp lite framegrabs från Åsa senare ikväll. Blir lite grått o trist, men bättre än inget. Det var riktigt stort emellanåt!

    COOLT! Det vill vi inte missa.

    Har ni förresten sett vilket suveränt vrid det blir imorgon mellan 13-16. Det kommer bygga fina vågor på morgonen. Det blir perfekt att sticka ut på stan ett tag för att sen komma ner till vridet efter lunch och få det bästa av det bästa.

  • jeppepeppe

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 20:55

    Ola H, tack för infon. Jag tog förnuftet till fånga och nöjde mig med Getskär idag. Siktar på Apel imorgon istället, där slipper man stenarna iaf!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken fredag eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.