Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken fredag eftermiddag

  • mag

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 21:25

    Tack för bilderna!
    Som Ola skrev, satan i gatan va stort och strömt det var innan lunch när vi var ute själva. Sitter med ett leende i soffan nu och funderar på vart man ska åka imorgon. Hel och nytvättad i trippla programmet!!! Bara ett par hack i fenan trots toksrejäla spolningar bland stenarna.
    Här i Halmstad lär det ju blåsa imorgon i alla fall 😀
    /Magnus

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 21:58

    Gurra in action.
    Kommer mer.

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 22:06

    Ola, om jag inte har helt fel.

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 22:14

    Olas masttopp…visserligen en bottom turn…men rätt bra höjd ändå.

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 22:17

    Gurra droppade in på en GRYMT brant våg.

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 22:20

    Inget namn tyvärr, ge dig tillkänna!

  • davo

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 22:24

    Yttre. Minns inte vad ni hette. Dessvärre inget vidare material i övrigt.

  • lars_k

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 07:03

    Najs Davo! Sista är jag (Rille) och brorsan (Rolle). Väldigt strongt av dej att knalla ut på udden och filma i det sketvädret måsta jag säja. Hatten av! 🙂

  • johan_gbg

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 07:38

    Gjorde ett försök i Åsa vid 10:30 men vattnet va så sjukt högt. Såg inte ett piss.
    Resultatet blev en avkörd fena och stabila repor i brädan 🙂

    Men, jag fick surfa en två tre meter ialla fall, bangade och drog till jobbet istället.

    /J

  • imported_borje

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 15:03

    Rapport från dagens surf, önskade att någon var på Dogge och filmade eller dokumenterade på annat vis, det var magiskt. Har aldrig kört dogge så här förut. Men det behöver oxå blåsa 20m/s för att det ska funka. Jo, hur var det då..

    Ren sidvind, ja just den, inte svensk sideshore som många yrar om, utan i princip riktig! Vågorna var stora cleena och kom i 100m långa lines, vågtoppen blåste av ordentligt! Hade det inte varit för dogges vattenfärg eller det 5gradiga vattnet eller 5 gradiga lufttemperaturen skulle man kunna trott att man var tillbaks på Kap Verde 🙂 Det var bara att köra fullt spett längs med vågen och ladda hur hårt man vågade. Problemet idag var dock att man först behövde simma 50m ut för att få någon vind, och den första biten när vinden väl kom så var det byigt som f_n, 0m/s eller 20m/s, sedan sa det pang en liten bit längre ut. Men som sagt, de vågor man fick var magiska, har ej kört något liknande i Sverige tidigare. Man orkade dock inte köra så fruktansvärt länge på grund av att det var så svåra förhållanden, faktiskt bland det värsta jag upplevt i Sverige.

    Men men, summa sumarum, de 7-8 vågorna man fick i dag var väl värda besväret! Ledsen att jag inte kan bifoga något bildbevis.

  • aronh

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 15:38

    @Borje 441011 wrote:

    Hade det inte varit för dogges vattenfärg eller det 5gradiga vattnet eller 5 gradiga lufttemperaturen skulle man kunna trott att man var tillbaks på Kap Verde 🙂

    Marocko kanske. Bilder jag sett därifrån brukar vattnet vara doggefärgat. Det låter som det var ett häftigt surf.

  • gurra1978

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 16:36

    Apelviken var bra och blev bättre och bättre. Det vred upp mot NV och solen tittade fram då och då och vågorna var stundtals riktigt stora och fina. Jag körde 3.7 sen 4.2. Här är några bilder. Slänger upp några fler senare.

  • imported_borje

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 16:40

    Härliga bilder Gurra!

  • robinthewater

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 18:44

    Enda gången då Gurra inte är med på bild är när han fotar själv! Jag börjar misstänka att det finns fem, sex stycken Gurror på västkusten… Hur som helst så ser ut att vara jag på den översta bilden. Ganska bra sammanfattning av dagen. Ad-hoc-vågor, massor av vitvatten, 5 – 20 m/s och inte mer hopp än nödvändigt. Jag tycker också att du fångat vattentemperaturen på ett intressant sätt. Ser kallare ut än det var. /Robert

  • gurra1978

    Medlem
    26 januari, 2008 vid 19:21

    Jag kan tänka mig hur Dogge var Börje. Jag har ju testat när det gick av förut och det är imponerande bra vågor då. Apelviken erbjöd väl inte det idag men några goa svänga fick man. Du måste börja ta med dig kameran nu Börje. Jag saknar dina filmer.

    Här är några fler bilder från Apelviken.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Apelviken fredag eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.