Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Året då vi är tillbaka på en fena!

  • Året då vi är tillbaka på en fena!

    Publicerad av charlieb på 18 april, 2009 vid 17:23

    Nu när alla suktar efter två,tre och fyra fenor och tillverkare (inkl små tillverkare som Ola H) tävlar i dessa mångfenade brädors överlägsenhet är förstås min undran, när vänder det?

    2010 peakar det, tom Robby kör en variant där han satt 7 fenor på sin lilla pintail (Shapad 1989…) för att sedan vända 2011 och 2012 marknadsförs sedan singelfenor som det ända, givetvis med samma argument som alltid oavsett antal fenor bättre högre men tryck i ditt och datt samt special inverterad med mycket och tex på Maui så och man ska inte glömma för fart i bottentoppsvängen måste kevlar…

    Gossar och Tösar vad gissar ni för ingen tror väl att detta kommer att stanna?

    Charlie

    calle_b svarade 15 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rrdrider

    Medlem
    18 april, 2009 vid 17:44

    Vänder? Nu ser vi fram emot swallowtail, något som jag saknat sen min Hifly 295 :rolleyes:

  • rasmus_w

    Medlem
    18 april, 2009 vid 23:47

    Eller? Tänk om det är så att fenantalet 2010 inte längre är en konstant utan en variabel i designprocessen. Om fem år kanske shapern inte längre tänker att hen ska bygga en twinzer eller en singlefin utan antalet fenor kanske bara är et element i shapen. Kanske han börjar med att shapa en bottenform och sen frågar sig hur många fenor brädan ska ha. Sebastian Wenzel kanske alltid fräser fram ett antal brädor med samma form men olika antal fenboxar och låter teamet avgöra vilken som är skönast.

  • calle_b

    Medlem
    19 april, 2009 vid 19:25

    Jag väntar på den justerbara fenan (el. fenorna) där man enkelt, i likhet med centerborden på oldschool-brädorna, kan föra dem upp och ner för att nå det där optimala trimmet/höjdtagningen/vågridningen/tidiga planingen eller high-end stuket.
    Damn it, öka, Utvecklare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Året då vi är tillbaka på en fena!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.