Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Atan Polar 7mm eller Atan Mistral 6,5mm?

  • diil

    Medlem
    9 februari, 2007 vid 18:18

    Se där ja, det måste vara Mistralerna i 3,5mm-varianten, äntligen!

    Jag snackade med Johan på Vindsurfing.se, lika hyvens kille som alltid. Han förklarade skillnaden mellan Polar och Mistral: Mistral är heltäckt med gummi över foten och har bara kardborreband kring benet, inte över foten. Allt för att skon inte ska fastna i stroppen. I övrigt lika varma och sköna. Jag har beställt ett par Mistral 6,5mm från Stora Höga (sorry Johan, men du hade ju inte min storlek, för lång väntetid… Jag har köpt så mycket annat av dig tidigare 🙂 ). Jag återkommer med recension när de badat första gången!

    /D

  • diil

    Medlem
    9 februari, 2007 vid 22:33

    …och sådär ja, då står man och skriver konfeninlägg med sina nya Atan på fötterna. Big up till sveriges alla nätsurfaffärer, ni är kanoners!! Bra fixat av Stora Höga att få hit skorna så snabbt, jag beställde sent onsdag kväll. Jag återkommer med recension som sagt. Planen är att reka Skälåker imorrn, inför en eventuell surf på tisdag. Någon som har koll på isläget där ute?

    Över och ut. /D

  • bananen

    Medlem
    10 februari, 2007 vid 12:27

    Jag har precis oxå köpt ett par Atan Polar och irriteras oxå över remmen. Faktum är att jag trodde det var ett par Mistral jag beställde (fel bild på windsurfing.se). Remmen över foten ser skit ut – på minner om mina gamla sommar dojor från NP, med de problem som beskrivs här.

    Jag spanade lite på Atans hemsida och funderar på om inte årets modeler är lite vassare än de man får om man beställer från vindsurfing.se (som verkar kränga äldre grejor). “Hot wave” ser ju fin ut.

  • bjornen

    Medlem
    10 februari, 2007 vid 16:49

    @Diil 364443 wrote:

    Planen är att reka Skälåker imorrn, inför en eventuell surf på tisdag. Någon som har koll på isläget där ute?

    Är du galen !? Kolla om skorna funkar i strandkanten sedan åker du hem och skriver en recension…Vi kräver inget mer. 😉

  • diil

    Medlem
    11 februari, 2007 vid 09:33

    Galen? Vet inte. Surfabstinensfrossa? Värre än alla minusgrader i hela sverige! Och med en inspiratör som Gurra1978 och filmer från södra sverige så vore det väl f:n om vi inte kunde börja köra häruppe också…

    Dock: Isen låg fin och blank och ivägen långt ut i Skälåker, så det blir inget smörff där på ett bra tag. Inte ens ett fotdopp alltså. Tanken var att Skälåkers långgrunda vatten skulle tilllåta säsongsstart utan att jag nånsin vara på djupare vatten än till midjan. Jag gillar inte att simma i nollgradigt…

    För alla skridskoåkare: Vattnen kring Gålö har frusit men isen är bara 2-3 cm ännu. Dock hur fin som helst, så om några dagar kan det vara fina fisken!

    To be continued… /D

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Atan Polar 7mm eller Atan Mistral 6,5mm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.