Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Återanvända utrustning?

  • Återanvända utrustning?

    Publicerad av bjorn-daniels på 29 januari, 2015 vid 12:09

    Vad gör ni med era gamla prylar? Tippen?
    Finns ju en del andra alternativ
    väggdekoration är ju en klassiker eller varför inte en bänk?
    lite mer udda är ju staket å sen höll väl Svenne på med ett solskydd till ett dagis, hur gick det?
    Vissa bygger om gamla brädor.
    Själv brukar jag låta ungarna åka pulka på vintern.
    Nån som gör nåt annat skoj med prylarna?

    sundheden svarade 7 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • hakuna

    Medlem
    29 januari, 2015 vid 13:31

    Kan nog gå rätt fort det där?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    30 januari, 2015 vid 05:24

    Jodå, det rör på sig. Tur det är en liten backe.

  • mag

    Medlem
    30 januari, 2015 vid 09:19

    Segel, särskilt äldre i dacron och mylar blir utmärkta gardiner, solskydd i uterum altansolskydd eller väskor/bagar. Har sparat ett par för kommande projekt. En rejäl symaskin som pallar lite tjockare tyg, typ Husqvarna -80 tal har införskaffats.

  • electric

    Medlem
    31 januari, 2015 vid 23:53

    Ett gammalt segel pryder vardagsrumstaket. (En del andra gamla segel fick Svenne för sitt “barntält”, men det här är ju så snyggt …). Favoritbrädan hamnade i halltaket – men först efter att botten delaminerat helt. /Lars

  • bjorn-daniels

    Medlem
    1 februari, 2015 vid 06:08

    Nice! Mintgröna brädor är klart snyggast

  • electric

    Medlem
    1 februari, 2015 vid 13:24

    @Bjorn Daniels 730682 wrote:

    Nice! Mintgröna brädor är klart snyggast

    Instämmer! Och att de gör sig extra bra mot snö som framgår av din härliga bild.

    Hoppas bara att ungarna i trakten inte kommer på samma idé! Min Flow 266 vill jag ha kvar i taket! Isf får jag väl blidka dem med nån annan gammal bräda … .

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    1 februari, 2015 vid 17:22

    Vilken fena gäller i pulkabacke ? 3cm weed typ ?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    1 februari, 2015 vid 19:53

    Stålkantad:)
    Nä kör utan nu, V:et i brädan ger ganska bra styrsel, men får prova att göra en liten fena, nån cm kanske.

  • jesper-b

    Medlem
    2 februari, 2015 vid 07:28

    När vi byggde snowboards waaaaay back (till och med innan Sims och Burtons absolut första dök upp här hemma, kommer ihåg när burton back hill fanns i ett exemplar på NK), så gjorde vi dem med supermycket V/dubbelkonkava i bakre halvan. Sen skruvade vi på två aluminiumlister på varje sida, några cm från railen. När man körde rakt fram och i puder så tog de inte i nånting. När man kantade på packad snö eller i pist tog listen i och man kunde hjälpligt svänga med lite kontroll. Kändes klart bättre än de första burton som kom nåt år senare med ganska djupa metallfenor…

    Sålunda: Köp lite fyrkantstav (ca 1cmx1cm) och skruva fast bak på brädan i V:t så kanske ni får lite mer kontroll i backen.

    /JB

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 februari, 2015 vid 07:40

    Ungefär så jag tänkte fast sätta det i fenboxen. Dvs en minifena. Är trots allt väldigt fäst vid brädan och vill ogärna förstöra den, nog den bräda som betytt mest för min utveckling som vindsurfare.

  • pedersen

    Medlem
    3 februari, 2015 vid 20:50

    Annars är det ett utmärkt sätt att trasha en gammal bräda eftersom dom blir sjukt spröda av åldern och kylan. Använde en gammal bräda på samma sätt som bliden för några år sedan. Den finns inte längre om man säger så 😉

  • sundheden

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 06:46

    Nu när jag provat min nya bräda så inser att jag aldrig kommer att ställa mig på den gamla igen.
    Behöver bli av med den men har inte hjärta att köra den till skroten.

    Den får knappt plats i förrådet och knappast i lägenheten.

    Förslag på vad man ska göra av den? Någon som är sugen på ett gammalt spjut?

    Fanatic Ultra JAG – 1993
    270cm – 54cm – 89 liter.

    🙂

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Återanvända utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.