Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att bo i Stockholm eller Göteborg?

  • Att bo i Stockholm eller Göteborg?

    Publicerad av 1983stockholm på 27 juli, 2020 vid 10:10

    Jag slutar studera i Uppsala i hösten. Nu söker jag jobb. Jag vill bo någonstans där jag kan utveckla mig med vindsurfing. Jag är en nybörjare. Jag vill däremot utveckla mig och surfa så ofta som möjligt.

    Jag kan tänka mig jobba runt Stockholm-Uppsala eller Göteborg. Vilken av de är bäst för vindsurfing. Om du har möjlighet att välja, var ska du bo?

    hakuna svarade 3 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • pedersen

    Medlem
    27 juli, 2020 vid 10:17

    Det går att vindsurfa på båda orter, men västkusten ger mer vind, vågor och närhet till riktigt bra ställen Åsa, Varberg, Halmstad, Vilshärad. Sen är dessutom Göteborg en riktigt trevlig stad.

  • erland

    Medlem
    27 juli, 2020 vid 14:05

    Gbg.

    Visst är det 1h till Varberg och det är irriterande att det alltid blåser bättre där när man inte hinner åka dit i vardagen, men det är bara 20-30 min till helt några ok ställen här i gbgområdet.
    Största fördelen är att det blåser betydligt bättre och mer ofta här. Och de helger du åker till Varberg eller längre söderut får du som ovan skrev både vågor å snälla beachbreaks.

    Sen att vintern är kass är en annan femma…

  • sailortrash

    Medlem
    27 juli, 2020 vid 16:00

    Sjukt enkelt val – Göteborg!! Västkusten är helt klart bästkusten när det gäller vindsurf (förutom Öland och Gotland)

    Sthlm är helt värdelöst, skulle aldrig bosätta mig här om jag kunde välja om

    Uppsala låter om möjligt ännu sämre än Sthlm…

  • seasurf

    Medlem
    28 juli, 2020 vid 08:43

    Varberg :-.) men som skrivits, vintrarna är kassa så inget om du är utförsåkarfreak även. Fast Stockholm är ingen höjdare vare sig för windsurfing eller skidåkning.