Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Att konvertera från windsurf

  • psychonauten

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:02

    @_Alexander 357754 wrote:

    Jaså svenska vågor är gay, då hade jag velat se en kitesurfare surfa med oss nästa gång med 20 sekundmeter syd i vilshärad och visa hur evolutionen tagit oss framåt (jag tycker snarare det skett en överkorsning i dna:at som skapar en klump missbildad döende vävnad = kite) om du vill ta till naturtermer herr svamp psychonaut.
    då måste du verkligen vart förbannat dålig på att windsurfa

    Jag sög verkligen skithårt, efter 1,5 år tappert försök att behörska denna märkliga sport. och det trots att jag hållit på med vattensport sen jag var 15, och bott i och på vatten sen jag var liten mer eller mindre.. Nä jag erkänner, kalla det lättja, men jag orkade helt enkelt inte plöja ner mer tid på att lyckas sätta alla gippar och evetuellt få till en flipp flappa shakakan om 3 år.

    @_Alexander 357754 wrote:

    eller levt för länge i kalmar för att lägga av.
    Eller för mycket svamp??…

    Svamp är farligt mot njurarna, jag skulle rekommendera andra saker om man är ute efter konstigheter. Men Inget går upp mot en dag på vattnet 🙂
    @_Alexander 357754 wrote:

    denna diskussion är bara löjlig vet vet alla vilka som röjjer när det blåser mest? och det var det enda du inte opponerade dig emot.. inte så konstigt kanske, då hade er evolutionskite tagit er till kina…

    Äh. jag skiter väl i om du gillar vindsurfing, jag tycker bara det e roligt å tjabba 🙂

    Å sen är det så roligt att vindsurfare tar det så hårt..
    Vaffan ta en banan (frukt) å lugna ner dig, jag skiter väl i om nån säger att V-surf får dom att gå i spinn, men det får det inte hos mig.

  • _alexander

    Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:13

    @psychonauten 357797 wrote:

    Jag sög verkligen skithårt, efter 1,5 år tappert försök att behörska denna märkliga sport. och det trots att jag hållit på med vattensport sen jag var 15, och bott i och på vatten sen jag var liten mer eller mindre.. Nä jag erkänner, kalla det lättja, men jag orkade helt enkelt inte plöja ner mer tid på att lyckas sätta gippar och evetuellt få till en flipp flappa shakakan om 3 år.

    Svamp är farligt mot njurarna, jag skulle rekommendera andra saker om man är ute efter konstigheter. Men Inget går upp mot en dag på vattnet 🙂 Sen börjar jag bli för gammal för att misshandla mitt huvud med kemikalier.

    Äh. jag skiter väl i om du gillar vindsurfing, jag tycker bara det e roligt å tjabba 🙂

    Å sen är det så roligt att vindsurfare tar det så hårt..
    Vaffan ta en banan å lugna ner dig, jag skiter väl i om nån säger att V-surf får dom att gå i spinn, men det får det inte hos mig.

    So long bobby.

    Det brukar låta så till slut ja.

    anyway ha ett bra liv bobby

  • gurra_g

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 16:30

    @_Alexander 357756 wrote:

    http://www.youtube.com/watch?v=a1peHvATq3Y
    Om du anser nån me kite äga dom med lite tepåse surf så ska jag börja kita!

    Tid att börja kita! 😉

    Coolt clip men men smaken e som baken o de e kanske bra de

  • callep

    Medlem
    6 januari, 2007 vid 18:18

    @psychonauten 357797 wrote:

    Jag sög verkligen skithårt, efter 1,5 år tappert försök att behörska denna märkliga sport. och det trots att jag hållit på med vattensport sen jag var 15, och bott i och på vatten sen jag var liten mer eller mindre.. Nä jag erkänner, kalla det lättja, men jag orkade helt enkelt inte plöja ner mer tid på att lyckas sätta alla gippar och evetuellt få till en flipp flappa shakakan om 3 år.

    hur lyckas du ??? ja har surfat(vind) i lite mindre än 1,5 år och jag sätter trick som spocken( om du vet vad det är;)).. så jag håller fan inte med om att det tar lång tid att bli “bra” på att vindsurfa!

  • curry

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 12:57

    vindsurf är ballt på hög nivå (typ sydafrikafilmen)
    Kiteboard är ballt på hög nivå… http://www.andrephillip.com/Dre%20promo%20edits/Drelarge.mov, http://www.kitecinema.com/len10/len10-loop-8bft.mp4

    både vindsurf och kite är gay när det sker på en lägre nivå än den ovan.

  • _alexander

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 13:10

    @curry 357972 wrote:

    vindsurf är ballt på hög nivå (typ sydafrikafilmen)
    Kiteboard är ballt på hög nivå… http://www.andrephillip.com/Dre%20promo%20edits/Drelarge.mov, http://www.kitecinema.com/len10/len10-loop-8bft.mp4

    både vindsurf och kite är gay när det sker på en lägre nivå än den ovan.

    Så otroligt sant!
    kram

  • psychonauten

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 17:14

    @callep 357905 wrote:

    hur lyckas du ??? ja har surfat(vind) i lite mindre än 1,5 år och jag sätter trick som spocken( om du vet vad det är;)).. så jag håller fan inte med om att det tar lång tid att bli “bra” på att vindsurfa!

    kul för dig! jag gillar inte att flippa segel.

  • simoneburgess

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 02:23

    Varför är ni så arga? Lung och fin. Ta en banan. Eller svamp. Smaken är som baken, och det är väl det det handlar om, eh?

  • gubbenmebradan

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 16:51

    Jag kör både och. Det är jag riktigt nöjd med. Det borde fler göra..

  • jonaish

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 17:08

    @GubbenMeBrädan 358447 wrote:

    Jag kör både och. Det är jag riktigt nöjd med. Det borde fler göra..

    Det har jag oxå GJORT

    Och det är inget fel att windsurfa, men det är roligare att kite tycker jag!

    Windsurfing = kör fort å långt

    Kitesurfing = hoppa å leka

    Så ser jag på det!

    EDIT: kommer nog börja windsurfa igen när jag är 50+ 😀

  • zo0

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 14:54

    Men kul.. Ofta W-surf värkar kul.. Ser jävligt klumpigt ut med en fet bräda o ett stort segel. O jag kolla in videon som du länka o jag tyckte inte det va nått speciellt coolt med den :S Det ser ju hundra gånger bättre ut att se nån snubbe göra en handlepass sedan e grab o landa än att se nån kill köra rakt mot en våg, flyga rakt upp o sen ner igen o landa med ett plask. Kan man äns landa o fortsätta åka i W-surf??

  • zo0

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 14:55

    @_Alexander 357756 wrote:

    http://www.youtube.com/watch?v=a1peHvATq3Y
    Om du anser nån me kite äga dom med lite tepåse surf så ska jag börja kita!

    Men kul.. Ofta W-surf värkar kul.. Ser jävligt klumpigt ut med en fet bräda o ett stort segel. O jag kolla in videon som du länka o jag tyckte inte det va nått speciellt coolt med den :S Det ser ju hundra gånger bättre ut att se nån snubbe göra en handlepass sedan e grab o landa än att se nån kill köra rakt mot en våg, flyga rakt upp o sen ner igen o landa med ett plask. Kan man äns landa o fortsätta åka i W-surf??

  • jonaish

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 15:23

    @zo0 358628 wrote:

    att se nån kill köra rakt mot en våg, flyga rakt upp o sen ner igen o landa med ett plask. Kan man äns landa o fortsätta åka i W-surf??

    Näää, de kan man inte!!

    När man hoppar i sporten vindsurfing är det samma sak som att hoppa från något i badhuset!

    BOMMMMMMMBEN…….. mao!

  • gammelsurfen_

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 15:33

    Vi är alla olika och smaken är som baken… Bara att inse det och sluta lipa.

  • wind-lover

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 15:38

    @gammelsurfen_ 358637 wrote:

    Vi är alla olika och smaken är som baken… Bara att inse det och sluta lipa.

    tack äntligen

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Att konvertera från windsurf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.