Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att resa med Norwegian med Vindsurfingutrustning

  • macedu

    Medlem
    9 september, 2009 vid 11:31

    Large
    30-45 kg och/eller en längd mellan 2,1-2,77 m.

    Kajak, musikinstrument och windsurfingbräda** inklusive segel.

    900 SEK / 80 € 1 800 SEK / 160 € 3 600 SEK / 320 € Hellu!

    Kolla denna länken… men kolla så att det är TILL och FRÅN….hmhm

    Notera att det på europeiska destinatinationer står till och från men på de andra alternativen TILL…
    Ring och dubbel kolla …. risken är att vi pratar 3200 plus 3200
    Kanske kolla vad man kan hyra för utrustning på plats OM man nu inte skall till jordens bakficka…..

    http://www.sas.se/sv/allt-om-resan/infor-resan/bagage/pristabell/

    /mac

  • dr-masse

    Medlem
    9 september, 2009 vid 11:56

    Jag har faktiskt aldrig behövt betala för surfprylar på hemresan… borde jag skriva det där?

    Flyger du ensam? Om man är två, dela upp det. Själv flyger jag med “surfbräda”, medan min fru flyger med “sportutrustning” (riggbag). Funkar utmärkt, lägre pris oxå.

  • rasmus_w

    Medlem
    9 september, 2009 vid 12:13
    styret;574410 wrote:
    Man kan ha mycket extra kul för pengarna och egentligen är det ju en bluffavgift, det kostar ju inte bolaget 2000 spänn extra att slänga med mina grejer men det är helt enkelt en utgift man får räkna med och sen vara jävligt glad om man slipper den.

    Nu har väl jag hört att det inte handlar om hur mycket det kostar som att de reguljära flygbolagen fraktar mycket gods, och tar rejält betalt för det. En vindsurfingbräda är en stor grunka som de fraktar betydligt billigare än de fraktar godset. Alltså vill de inte frakta surfbrädor om de kan slippa.

  • macedu

    Medlem
    9 september, 2009 vid 14:37
    dr Masse;574483 wrote:
    Jag har faktiskt aldrig behövt betala för surfprylar på hemresan… borde jag skriva det där?

    Flyger du ensam? Om man är två, dela upp det. Själv flyger jag med “surfbräda”, medan min fru flyger med “sportutrustning” (riggbag). Funkar utmärkt, lägre pris oxå.

    Hehe… den tanken har definitivt slagit mig….men vilket löjl… har de max mått och max kg som SAS så är det ju fine…. jag har ju en lång NP bag som en bom, (lätt) 2 segel och mast får plats i… Alltså sportutrustningen… och sen en boardbag med en bräda i..och “gummidräkten” :-)… skall man tejpa för mastfoten och ta bort stropparna månne,,,, (Var det norwegian du reste med).

    Bagaget bör du ha betalt för då handlingen utomlands vill kolla kolli/kvitto på att det är betalt i hemlandet…. eller så upp med degen utomlands… och har du kommit undan det varje gång så blir jag “meget” förvånad…..
    Norwegian degar man hemma för dig och hem, på sas en summa i europa… misstänker att de i vissa länder kan flippa…. och då vill inte sas vara ansvariga för att ha sagt ja… typ USA smuggling mm 🙂
    Men kan du snacket så grymt bra jobbat 🙂

    /mac:santa:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att resa med Norwegian med Vindsurfingutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.