Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Barfota – hur gör ni?

  • mawione

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 19:43

    Det såg inte roligt ut. Själv kör jag alltid (om temperaturen tillåter) barfota. Har fått ont nån gång, men inget som liknar detta. Men å andra sidan kör jag aldrig i 6 timmar.
    Däremot brukar jag alltid tappa mina stortånaglar efter en säsong i tajta pjäxor. Jag besparar er bilder från detta dock.

  • sinker

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 20:01

    Jag kan ju hålla liv i tråden genom att säga att det inte direkt läkt nu efter knappt 2 veckor och att det snarare ser/känns värre än dagen efter surfet. Har hoppat runti flip-flops vilket börjar kännas stressande eftersom det är slut på semestern på måndag…

    Ännu mer stressande är att det är 19 m/s lovat till Åsa på fredag! Jag hade åtminstone hoppats på styrbordsridning så foten kunde få det lite lugnare, men icke. Rötmånad?
    Blir väl att surfa på tabletter eller nåt.

    Aldrig mer barfota!
    /sinker

  • roding

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 07:27

    Dags att gå till läkaren och kolla upp det kanske?
    Kan ju inte vara bra om det inte ser bättre ut än..

  • s66

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 07:36

    Håll de rent hela tiden mellan surfen…å stäng för fan inte in det me plast, compeed o annat skräp, blir ju rena bakteriehärden speciellt nu när de är varmt å så. De blåser inte speciellt mkt i de här landet så de hinner me all säkerhet läka mellan varven.
    Ska du surfa så klipp ut lite binda o lägg över så inte silvertejpen fastnar…sen e de bara o mata på me tejp, och precis som Martin säger…ta en sväng runt hälen me.
    Känner igen de där o de svider gytt…

    Mvh Andreas

  • snaffe

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:18
    S66;562547 wrote:
    Håll de rent hela tiden mellan surfen…å stäng för fan inte in det me plast, compeed o annat skräp, blir ju rena bakteriehärden speciellt nu när de är varmt å så. De blåser inte speciellt mkt i de här landet så de hinner me all säkerhet läka mellan varven.
    Ska du surfa så klipp ut lite binda o lägg över så inte silvertejpen fastnar…sen e de bara o mata på me tejp, och precis som Martin säger…ta en sväng runt hälen me.
    Känner igen de där o de svider gytt…

    Mvh Andreas

    MMM, compeed. Provade det på ett sår på knät en gång. Tvättade såret med några kapsyler smaskig rom och sedan på med compeed. När jag vaknade var knät dubbelt så stort och jag haltade fram. Detta löste sig dock bra med mer rom som medicin:)

  • ubaten

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:19

    efter surf använd alsolsprit på kompress sedan tejp det drar ut var och vätska byt 2-3ggr per dag så ska du se att det funkar .sdan så är det silver tejp och kompress under som gäller vod surfet .

  • svennebanan

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 13:48
    Sinker;562463 wrote:
    Rötmånad?

    Jag fick ett skavsår på hälen efter ha krängt på mig gräsdojjorna efter ett antal år i träda. Det var i Juli/Augusti och det läkte bara inte. Jag hade även då teorier om att det var ett rötmånadsproblem. Det slutade med att jag efter ett par veckor gick till närakuten och fick då recept på antibiotika.

  • Kjello

    Gäst
    6 augusti, 2009 vid 10:41

    Jag klarade Vietnam MuiNe’s sjöborrar när jag gick på stranden,
    och idag blev första gången jag använde mina FiveFingers orginal för brädsegling på min gamla långa smala “snorhala” Sailboard pinto pro (jättegammal bräda som jag annars bara paddlar på) jag hade jätteskönt grepp i sulorna.
    Surfar aldrig med skor annars.
    Pallade inte längre vänta på vind, lite kul måste man ha.

  • sebbe87

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 10:50

    Ni ska vara glada som inte lever med detta problem för evigt. Jag har eksem på fötterna och skor hjälper inte, för huden får utslag av skorna, och till med utav våtdräkten. Förra året sågt det för jävligt rätt utsagt när jag var på semester och det som hjälper mig bäst att göra rent såret med sprit och sedan lägga en hudsalva och sedan ett grodbald och sedan plåstra över det. Efter ca 3 dagar har det läkt riktigt bra sedan är det bara att tuta och köra igen.

    Lycka till

  • Kjello

    Gäst
    6 augusti, 2009 vid 11:15

    läste inte tråden, jag bara sökte på skor,
    ville snabbt få ut glädjen av mina FiveFingers, hatar skor vid surf.
    brukar bli när man hänger, att tårna stöter emot längst fram i skon (väldigt irriterande), eller dom trycks ihop (glider framåt i skon), med dessa märkte jag inte det problemet, nästan barfotakänsla.

    Och glömde nämna, en gång när jag trampade på en torr sjöborre som låg på betongbeachen, gick en tagg igenom sulan, men lätt att hitta och dra ut.

    läste jag lite av sista inlägget, mina fivefingers orginal, har inget våtdräktsmaterial, det är bara ett tunnt elastiskt tyg på åvansidan som tål vatten och andas, vattnet går igenom.
    så du kanske tål den modellen, men tyvärr tror jag inte orginal “första modellen” funkar så bra i fotstroppar.
    Men dom har en modell med mera täckande, likadant tyg på översidan, som säkert funkar i stroppar.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Barfota – hur gör ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.