Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa 7.0-7.5 freeride seglet

  • andreas-t

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 20:35

    Inte konstigt att du upplever dina Naturals olika, för upp t.o.m 6.2 är det optimerat för bra manövrerbarhet och vindtålighet. De större storlekarna är designade med fokus på lättvind. Har också en Natural 6.2:a ,som jag är nöjd med.

  • ____sa

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 13:39

    Jo, jag har haft två stycken challangers segel, som jag sålt. Surfbutiken är jättebra att ha att göra med och du får mycket segel för pengarna, de är billiga. Men helt klart, om man vill ha bättre segel och är beredd att lägga en slant, så är det np eller north segel som gäller.

  • john1

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 14:59

    Ezzy sails har enbart 2 segellinjer, Ezzy wave SE och Infinity med 2 cambers (Freeride, men lite mer slalominriktad. Jag har 3 Ezzy wave, mkt hög kvalitet. Segeln över 6.5 har 6 lattor. Buken är mkt, långt fram och formstabil, och med större bottendrag än tidigare. Jag tror stora Ezzy wave SE är maximalt fina som freeride segel.
    Titta på http://www.ezzy.com
    John J

  • danneman

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 20:25

    Vet inte om jag håller med om att ett dyrare segel skulle vara så mycket bättre än ett prisvärt snarare tvärt om smirk.gif

    jag har själv kört simmer Zero5 i två år, dessutom riggas 7.5:an på 460mast wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa 7.0-7.5 freeride seglet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.