• kapten-k

    Medlem
    2 augusti, 2010 vid 18:56
    Jester;623709 wrote:
    Någon som vet vart man kan få tag på ett MS frontbeslag? SurfSpot hade inga på lager, och det dröjer med leverans… Har tröttnat på att justera om mitt Streamline-beslag, nämligen…

    http://www.mauisails.com/index.php?what=importers

    Dra några mail till närmaste länder. borde ju vara ok frakt.

    Annars kan du ju köpa en MS aluboom och ta beslaget
    Jag har en MS alubom 230-280 som ligger, man kanske skulle testa det beslaget på min nya Unifiberbom

  • billie

    Medlem
    2 augusti, 2010 vid 21:19

    Hör med peterpett om han har något liggande

  • bicless

    Medlem
    2 augusti, 2010 vid 22:39

    Jag tror inte man kan ta fronbeslaget från en Mauisails alumbom och få samma beslag som det kolbomsbeslag man köper löst. Har inte testat själv men det är olika artiklar i mauisails reservdelskatalog och tror frontbeslaget till alubommen ej passar montera på en kolfiber front som är i ett strycke. Själva spännanordningen mot masten är lika på alubommen och kolbommen men inte fästet mot bomröret. Men kanske nån som vet detta bättre än jag.

  • rasmus_w

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 11:30

    Bästa tipset är väl att fråga Barry själv på Maui Sails-forumet om det går att slakta en alubom för att använda beslaget på en annan bom.

  • jester

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 12:03

    Någon som beställt direkt från Maui Sails hemsida? Leveranstider? Dom skriver att frakt ingår, gäller det även till Sverige?

  • tbsurf

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 13:03

    Man kan “dutta i” other countries så blir priserna med frakt hit. Beställde backend pulleys till en bomm och den kom hit på en vecka typ.
    Bara köp 🙂

  • jester

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 13:52

    OK. Och om man åker på tull så blir väl priset det samma som i Svedala…

    Hmmm… Eller så sätter jag streamline på långa bommen o använder den enbart till 8.6… Svårt att bestämma mig.. 😉

Sida 7 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.