Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa midjesele?

  • styret

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 08:22

    jag kör Neil prydes 3d sele. grymt nöjd med den. tokstyv och sitter som berget vilket jag gillar. inget finlir för att få på kroken, den sitter där den sitter och man kan liksom flytta draget till olika delar av rygen, känner att jag planar tidigare när jag flexar till så trycket från selen hamnar längst nere vid asen och sen känna efter vart man utnyttjar draget bäst.
    kanske inte stämmer alls men det känns verkligen så.

    jag ha för övrigt extremt rak kroppsform men mycket svank.

  • nikke

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 10:22

    Men är det lätt att midjeselen klämmer mot kroppen och man får ont och så. Då är det otroligt viktigt att prova selen innan man köper den ju, lite svårt att få veta hur den sitter annars. Har alltid kört sittsele men ska ha nya grejor nu, fsw, så därför funderar jag på en midjesele men kanske lika bra att hålla fast vid sittselen, vad vet jag! 🙂

    styret wrote:
    jag kör Neil prydes 3d sele. grymt nöjd med den. tokstyv och sitter som berget vilket jag gillar. inget finlir för att få på kroken, den sitter där den sitter och man kan liksom flytta draget till olika delar av rygen, känner att jag planar tidigare när jag flexar till så trycket från selen hamnar längst nere vid asen och sen känna efter vart man utnyttjar draget bäst.
    kanske inte stämmer alls men det känns verkligen så.

    jag ha för övrigt extremt rak kroppsform men mycket svank.

  • styret

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 15:47

    en del verkar tycka det, som syns i den här tråden. jag personligen har aldrig kännt av det.

  • surfen

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:27
    NIKKE wrote:
    Men är det lätt att midjeselen klämmer mot kroppen och man får ont och så. Då är det otroligt viktigt att prova selen innan man köper den ju, lite svårt att få veta hur den sitter annars. Har alltid kört sittsele men ska ha nya grejor nu, fsw, så därför funderar jag på en midjesele men kanske lika bra att hålla fast vid sittselen, vad vet jag! 🙂

    Visst är det bäst att prova först så den passar någelunda, men personligen så tycker jag att dom flesta sitter rätt bra när man provar dom. Men när man kommer ut på vattnet första gången skaver det en hel del efter ett par timmar. Men ett par gånger på vattnet har man kört in selen och efter ett tag sitter den som gjuten på kroppen sitt/midjesele spelar ingen roll.

  • dilbert

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:45

    Jag har haft ont i revbenen nu i två veckor och funderar på att bara använda min sittsele.
    Midjeselen åkte upp och klämde åt revbenen när jag landade på benen efter att jag släppt prylarna på några meters höjd.
    Hur pass vanligt är det med skador på revbenen pga midjeselen?

    /Johan

  • johanc

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:56

    Betydligt mindre vanligt än pga höga fall….

    JohanC

  • styret

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 20:06
    JohanC wrote:
    Betydligt mindre vanligt än pga höga fall….

    JohanC

    ortopeden har talat…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa midjesele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.