Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa surf bussen?

  • Bästa surf bussen?

    Publicerad av lennysurf på 1 mars, 2011 vid 02:26

    Man vill ju kunna ha en buss som tar allt. 3 windsurfingbräder
    Någon som har en bra buss, kanske med lite bilder?
    Har spnanat lite på H1 , Transporter eller vito.
    Så kom gärna med tipps.!

    Lite trött på min Volvo 40i.

    claes6 svarade 13 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • charlieb

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 07:29

    Toyota HiAce

  • basse

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 07:47

    Glöm Vito om du inte köper en riktigt ny. Det är bara skit. Har iof ingen koll på nyare men de äldre skall du hålla dig borta ifrån.
    Våran Cravelle långa modellen, vi behöver säten bak, funkar grymt. Är du själv är det inga problem med plats. Gör en bädd längs ena sidan eller över hela och skicka in prylarna under bara. Finns plats kvar till kök å allt annat också. Samma Mått som en transporter men kanske lite mindre utrymme inne eftersom det är innerväggar å sådant. Vi ville verkligen ha fönster.

    Hade jag haft pengarna och Parkeringsplatsen hade jag lätt gått för en Crafter……
    Ut med Bakre sätena och bygga lite där bara….. vilket ååååk alltså!

  • canoya

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 08:00

    Jag har skaffat en Renault Trafic (2003 tror jag), den långa modellen. Har ännu inte gjort någon inredning på riktigt, bara provisoriskt. Som vardagssurftransport så rymmer den hur mycket som helst, jag brukar åka omkring med 5 brädor (varav 2 formula) och 7 kompletta riggar och då är det ändå gott om plats för “extrautrustning” som longboard ifall vinden lägger av och liknande. Hela framsätet med 3 platser är intakt så man kan skjutsa till skolan och liknande fortfarande.

    Vi har dessutom sovit 4 pers i den vid ett par tillfällen (dock utan surfprylar i bussen).

    Hyffsad på soppa trots att det är en bensinare (1 – 1.1 liter milen med sommardäck och lite mer med vinterdäck och kallstarter)

    Enda nackdelen är att sofforna är tunga och meckiga att lyfta ur (och i), men den ska ju alltid vara packad för surf eller?

    /Håkan

  • jester

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 08:06

    Slår ett slag för Renault Trafic långt skåp. Bussen är itne min, utan en polares, men vi kör alla våra prylar runt halva europa med den bussen. Mycket skön att köra, nästan som en personbil.

  • fiskmat

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 11:44

    Chevrolet trans sport? Plus för billig i inköp, störtskön att köra och hyffsat låg bensinförbrukning (knappt 0,9 om man ligger i 90-100, skitmycket i stadstrafik dock), minus för något tvivelaktig kvalitet och dyra reparationer….

  • basse

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 14:09

    Hur bra sover du i den då Andreas? 😉

  • fiskmat

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 14:40

    Jorå! måste ta ut brädorna för att slagga i den, annars inga problem. Men om två pers ska få plats så får man nog tycka rätt bra om varann…

  • rasmus_w

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 18:08

    Multivan om man är lat och inte vill bygga nåt själv. 🙂

  • claes6

    Medlem
    3 mars, 2011 vid 15:31

    Bästa surfbussen ser du på min avatar; Chevrolet Starcraft -89 (kostade 16 000:- i inköp förra sommaren). Det är extra allt på den – plats, komfort, hipfaktor, bensinförbrukning och fel. Men vad står man inte ut med för imagen? 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa surf bussen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.