Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa tiden att åka till Portugal?

  • dendrite

    Medlem
    24 januari, 2017 vid 09:18

    Lapoint är en surfskola, om den är bra vet jag inte men verkar populär

  • irieman

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 10:04

    @dr Masse 742804 wrote:

    Två vindsurfbrädor?

    Annars har jag flugit med en vindsurf + tre-fyra segel i dubbelbag under 32 kg. Och haft en surfbräda separat. Dock är det inte billigt med TAP direkt, runt 2000:- ToR.

    https://www.flytap.com/en-se/baggage/special-baggage/sports-equipment

    Med SAS är det bättre, tycker deras bagageregler är riktigt bra numera.

    Jaha, nej, en vindsurfbräda med några segel och en vågsurfbräda hade jag tänkt mig i så fall.
    Vad kan vara lagom för vindsurf: 4.2, 4.7 och 5.3? Eller är det bättre att ta en 6.0:a istället för 4.2?

    Tack för info om bagaget. Ska kolla om det är värt det, hade ju varit kul att få med vindsurfprylar också. Kunde hyra en gång i Guincho men han hade knappt några grejjer inne.

  • dr-masse

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 14:07

    Det har varit si och så med uthyrning i Guincho på senare år. Hyfsat vissa säsonger, nästan inget andra.

    Dock tror jag att Guincho Wind Factory har hyrt ut en del, men att det berott rätt mycket på om ägaren (Paulo) haft ork att ta sig till Guincho tillräckligt ofta. Det kan nog funka att boka genom honom, han har rätt fina prylar. Men vetifasen om det går att förvara vid stranden/bar do Guincho.

    http://www.guinchowindfactory.com/pages/rental

  • irieman

    Medlem
    25 januari, 2017 vid 14:48

    Jo, det var av honom jag hyrde till slut. Men han hade inget att hyra ut först utan väntade på nya batcher av segel och brädor (de gamla hade han typ sålt) och de kom inte förrän efter någon vecka in i våran semester så det var bra struligt att få tag på något att hyra när det gällde vindsurf.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa tiden att åka till Portugal?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.