Senaste nytt Forums bättre grepp???

  • bättre grepp???

    Publicerad av jotte på 4 oktober, 2003 vid 13:45

    Jag har en hyfsat stor lagning mellan fotstropparna och mastfoten som är lite hal. går det att lägga på nåt som fixar greppet? hade tänkt att göra det själv om det går..

    sunil svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • orre

    Medlem
    4 oktober, 2003 vid 14:41

    tja jag har et bra knep! ta o smeta på et lager epoxy på lagningen och sen tar du grov salt o läger på medans det härdar. saltet forsviner så småningom och då har du en uta som är som sand papper. har gjort så på alla mina brädor som inte har foot pads.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 oktober, 2003 vid 20:19

    hur blir resultatet rent utseendemässigt? lagningen är en stor ruta som täcker så gott som hela ytan mellan stroppar o mast.

    tack för tipset..

  • martin

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 14:04

    Använd polyesterplast istället så blir inte brädan gul efter ett halvår. Epoxyhalskydd blir ju rysligt gula och fula efter nån säsong. Jag tycker att halkskyddet blir lika bra, men snällare om man använder vanligt salt istället för grovsalt. Se till att du inte har för mycket polyester på något ställe då du häller på saltet. Om plasten är så tjockt pålagd att saltet och plasten blandas (tex längs kanten på padsen), så blir det fula vita fläckar. Ta inte heller för tunt, för då blir strukturen för dålig. Testa först på en gammal bräda eller en plastskiva för att lära dig tekniken.

  • sunil

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 15:40

    Köp vanlilg sprayfärg i samma färg som brädan och spraya ett lager, strö sen över salt eller fin sållad sand
    (sålla tex me en tesil) och sraya en gång till över sanden, ja gjorde så på min gamla bräda och de blir mycket bra och hållbart grepp

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums bättre grepp???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.