Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bättre respons

  • pelle-surf

    Medlem
    29 juni, 2012 vid 14:33

    Jättebra att ni skriver era personliga åsikter, men det är ännu bättre om ni kan utveckla och motivera era upplevelser och åsikter. Jag tror att Lima har stor erfarenhet av olika kites och det gäller säkert er med, och det är bra om ni kan beskriva det negativa med SB, samt gärna skriva om och varför, det som ni föredrar.
    Jag tror däremot att det är svårt att få en uppfattning om en kite genom att bara testköra den en gång, då flera faktorer påverkar hur man upplever kiten just då.
    Det som jag kan känna som negativt med SB:n är möjligen ett ganska högt “stumt” bomtryck, men jag har inte mycket att jämföra med, så dela gärna med er av erfarenheterna. Har köpt på mig en uppsättning SB, men är öppen för att prova andra märken när det blir aktuellt.

  • regfellow

    Medlem
    29 juni, 2012 vid 16:07

    Kolla på Carbrinas hemsida vilken karaktäristik kiten har. Det är mer den folk inte gillar. SB parkerar man i vindfönstret och så kan man göra massa trix. Den är inte så snabb och följsam som t.ex. en vågkite drake.

    Enda nackdelen med Cabrina jag känner till är att linorna inte är försträckta och tenderar att bli lite olika långa. Bor du nära surfers så hjälper de säkert med det…

  • pelle-surf

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 19:45

    Switchbladen är väl tänkt att vara en “bred” kite för att passa många åkstilar, främst wake, men även freestyle, freeride, den är kanske inte överdrivet snabb. Som jag skrev upplever jag 12:an väldigt stabil och tycker inte att jag förlorar något genom att öka responsen en aning. Ang linlängden, så har jag kollat och den stämmer väl, men man kan ju ha det under uppsikt om det börjar dra snett.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bättre respons

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.