Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båtvädret i fickan – betatestare sökes

  • Båtvädret i fickan – betatestare sökes

    Publicerad av gifvars på 16 augusti, 2007 vid 19:25

    Tjena,

    Jag tänkte höra om någon har lust att hjälpa till att testa en mobilapplikation jag pulat ihop?

    Med den kan man läsa Båtvädrets prognoser/observationer samt smhis kustfyrar med tre timmars historik på ett snabbt enkelt sätt i sin mobil.

    Men kan man inte surfa in på hemsidorna i stället tänker du?
    Jooo visst kan man det, men själv tycker jag det är förenat med smärta ett surfa på de flesta sidor med en mobil med 1,8″ tums skärm, ingen mus och med modemfart.
    Med den här applikationen går det på 10 sekunder att hitta fram till rätt prognos/observation. Och med en bråkdel av dataöverföring.
    Bra när man är på semester och inte har tillgång till internet eller deltar i mötes-vm på jobbet, smygsurfa lite medan chefen pumpar upp sig bredvid OH-projektorn!

    Det Ni behöver göra i, stort sett, är att läsa manualen, installera, köra nån vecka eller så för att sedan berätta hur det gick, vilken mobiltelefon och operatör ni har.
    Har ni problem med nåt steg så hjälper jag givetvis till.

    Kontakta mig på jan@gifvars.com eller info@surfnet.se eller 070 881 39 32
    så skickar jag den information Ni behöver för att komma igång.

    http://www.surfnet.se/groopiweb/jsp/images/kustfyr_landsort_l.gif
    http://www.surfnet.se/groopiweb/jsp/images/bv_prognos_l.gif

    Mvh,

    -JG

    gifvars svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • hanko

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 21:24

    Ciao..! efter att ha “övat” på Steffos länkar till DMI, Foreca o SMHI så kanske jag är en nyfiken testpilot? Är det vanlig GPRS-taxa eller ?

  • gifvars

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 07:46

    Japp, kostar bara din operatörs datatrafik-taxa.
    En session kan generera trafik i storleken 15-17 kbyte, cirka 40 öre med Telias 20:- Mbyten. Öööh räknade jag rätt där…
    Maila mig så ska du få en url o kika närmare på.
    jan@gifvars.com

    -JG

  • rasmus_w

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 09:27

    Vilken plattform? Kan man ens tänka på att försöka ratta in den på en SE T310 från 2003, eller krävs wap 2.0?

  • gifvars

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 09:42

    Ok, Njaeee… tyvärr ser inte så ut. Kolla länken.
    http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10050

    Det du behöver är gprs eller bättre, 3G, turbo3G,wlan o s v.
    Samt Java MIDP 2.0. Vad jag kunde se har inte din mobil Java?
    Stämmer det?

    Mvh,
    -JG

  • rasmus_w

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 09:50

    Stämmer rätt bra. GPRS har jag och wap 1.1, annars är det inte mycket bevänt med den. SL:s wapsida är nog den enda jag testat som både funkar och är användbar för mig.

  • gifvars

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 09:53

    @Rasmus_W 406340 wrote:

    Stämmer rätt bra. GPRS har jag och wap 1.1, annars är det inte mycket bevänt med den. SL:s wapsida är nog den enda jag testat som både funkar och är användbar för mig.

    Ok, trist.
    Men hör gärna av dig när du uppgraderat.
    Inofficiellt och helt ovetenskapligt så är Sony Ericsson bäst på Java i mobilen, med Nokia på silverplats.

    Mvh,

    -JG

  • jeppo_f

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 12:25

    Vore najs att få in DMIs prognoser i applikationen också.

    Å förresten tycker jag inte Nokia förtjänar en silverplats. Dom blir diskade för att deras blåtandsstöd är så sjukt dåligt. Och att man inte kan kontrollera backlighten. Silverplatsen borde gå till Blackberryfamiljen istället. Eller nä förresten. Blackberry blir diskade för att deras datakommunikation är baserad på trolleri, och bara fungerar när planeterna står i rätt läge.

    Gifvars, du har mail!

    /jeppo

  • gifvars

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 13:16

    @Jeppo_F 406381 wrote:

    Vore najs att få in DMIs prognoser i applikationen också.

    Å förresten tycker jag inte Nokia förtjänar en silverplats. Dom blir diskade för att deras blåtandsstöd är så sjukt dåligt. Och att man inte kan kontrollera backlighten. Silverplatsen borde gå till Blackberryfamiljen istället. Eller nä förresten. Blackberry blir diskade för att deras datakommunikation är baserad på trolleri, och bara fungerar när planeterna står i rätt läge.

    Gifvars, du har mail!

    /jeppo

    Ok, har BlackBerry stöd för Java MIDP 2.0?
    Sedan är ju alla Windows Mobile-telefoner lite tveksamma ur Java-stöds-synpunkt. Tror iof att nya Windows Mobile 6.0 har javastöd, medan tidigare kan få det med lite handpåläggning.
    Har inte fått nåt email, eller vart skickade du det? Till planeten pluto med din BlackBerry? 😉

    Mvh,
    -JG

  • janne_b

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 12:35

    Använder just nu DMI’s mobilväder i min Nokia 6300 med Opera Mini.
    Fungerar grymt bra. All grafisk info är nice.
    Skall lura på om jag vill testa din app.
    /Janne

  • gifvars

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 07:15

    @janne_b 406643 wrote:

    Använder just nu DMI’s mobilväder i min Nokia 6300 med Opera Mini.
    Fungerar grymt bra. All grafisk info är nice.
    Skall lura på om jag vill testa din app.
    /Janne

    Jorå, tycker du att klassisk websurfing funkar, pris prestanda användarvänlighet, så tillför inte min applikation något. Jag har själv kört den på en Nokia med 3″ skärm liggande o då kan man ju läsa foreca/windguru o s v.
    Dock tycker jag fortfarande att man saknar ett ordentligt pekdon. Alla websidor är gjorda för 15″ skärmar mus o tangentbord.
    Ska bli kul o se om iPhone kan ändra på det här helt och hållet, men jag tror inte alla är beredda att göra plats för en iPhone i fickan/bögslungan/handväskan. Den är ju av modell större…

    -JG, PS. Jag har inget emot folk med annan sexuell läggning än jag. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båtvädret i fickan – betatestare sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.