Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver detta lagas?

  • dr-masse

    Medlem
    3 juli, 2017 vid 10:54

    Ere mjukt? Vatten när du trycker hårt på området?

    Ser ut som föremål för lagning, men svårt med bara en bild. Betydligt bättre än ingen bild alls, dock. 😎

  • bicless

    Medlem
    3 juli, 2017 vid 13:59

    Säger ungefär som föregående talare. Om mjukt så kör liter mer omfattande lagning med väv. Om hårt så skulle jag bara skrapat rent sprickorna med kniv och lagt epoxy på så sprickorna är helt 100% täta.

  • karlklasen

    Medlem
    3 juli, 2017 vid 18:12

    Tack för svar! Det är inte mjukt, det kommer inte ut något vatten. Men ser ut att vara lite mer än bara färgen som spruckit. Det får bli lite epoxi!cf1d1568419f608442b676216996e080.jpg6701826c5cfcb815c08ad10abed69220.jpg

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  • martin

    Medlem
    5 juli, 2017 vid 13:00

    Det är någon form av krosskada i första stadiet. Fibrerna har flexat så pass att delar av laminatet har spruckit. Får du en smäll till på samma ställe är risken stor att det blir en rejäl skada. Men i nuläget funkar det att bara täta och köra. På en äldre bräda hade jag inte gjort något annat. Är det en ny/dyr/favoritbräda hade jag nog lagt på ett lager fiber för att vara säker. Gör man en rejäl lagning blir det dock snabbt svårare att få det snyggt. Lite slipjobb blir det alltid om man lägger fiber.

  • karlklasen

    Medlem
    5 juli, 2017 vid 22:44

    Tack också Martin för svar! Jag tappade masten i fel vinkel och tyckte inte att det var någon jättesmäll men nosen är väl lite tunn och inte så tålig helt enkelt. Första förband blev lite klet på med epoxi och så får det bli en lite mer ordentlig lagning vid senare tillfälle.

    Attachment Image

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver detta lagas?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.