Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen besiktning

  • besiktning

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 maj, 2002 vid 06:59

    hur fungerar det med en bilbesiktnig om man har byggt inredning i en vwbuss
    eller kan man strunta i det
    just nu e den bes för passagerare
    tacksam för svar
    kunghåkan

    hakuna svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 maj, 2002 vid 08:19

    Tja… Nu har jag enbart erfarenheter från besikning i Norge, men det lät väl va det samma. Det viktigase är att alt som är “tungt” är skruvat fast så förare och passasjerare inte blir “torpederad” av lösa, tunga grejer om man skulle krokka front mot front. Typiskt är att t. ex säng och annat måste skruvas fast till bottneplattan, men annars så kan man stoppa in “alt möyligt” utan problem. Var uppmärksam på att om du “målar igen” fönstren runt om, så måste bilen registreras om som varubil (en personbil ska ha fri sikt åt alla håll…tror jag…)

    Ring till bilbesiktningen eller kolla på nätet (vet inte om någon address) dom brukar va hjälpsamma och komma med bra tips.

    Geir

  • getwet

    Medlem
    29 maj, 2002 vid 08:24

    Om den är reggad som vanlig personbil/lätt lastbil måste du lyfta ur inredningen för varje besiktning. Bilen ska reg.besiktigas om till husbil/lättlastbil eftersom det är “bostadsinredning” för att den ska kunna besiktigas med inredning kvar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 maj, 2002 vid 09:50

    Om du har ett galler bakom stolarna och utrymmet
    bakåt är minst 158 cm så får du regga den som lätt
    lastbil. Då får du billigare skatt men dock bara
    ha två passagerare inkl föraren..

  • hakuna

    Medlem
    17 juni, 2002 vid 11:54

    Jag pratade med bilbesiktningen om min VW. Den hade från början två platser fram. Jag bytte till ett passagerarsäte med två platser, totalt tre, och det gick bra utan om-bes. för att modellen finns med tre platser.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen besiktning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.