Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Apelviken 091007

  • roding

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 12:28

    Grymma bilder!!

  • patriks

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 12:33

    Helt klart härlig redigering 🙂

  • hellgren

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 12:47

    Very nice Jacob! Du hade inte nämnt nått på kite forumet, så jag tog mig friheten att göra det åt dig.

  • emil_h

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 12:48

    Sweet pics! 🙂

  • davids

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 13:32

    Fina bilder, men är det tvunget att förstöra dem med “copyright text” över HELA bilden? Inte så att man kan göra mycket med 500px breda 72DPI bilder ändå..

  • hattfan

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 15:33
    Davids;582386 wrote:
    Fina bilder, men är det tvunget att förstöra dem med “copyright text” över HELA bilden? Inte så att man kan göra mycket med 500px breda 72DPI bilder ändå..

    Hade det varit vm i att klaga hade du nog fan tagit hem det davids… Grattis

  • ryen

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 21:10
    Davids;582386 wrote:
    Fina bilder, men är det tvunget att förstöra dem med “copyright text” över HELA bilden? Inte så att man kan göra mycket med 500px breda 72DPI bilder ändå..

    Tack Davids. :smirk:

    Ja, jag kan bara hålla med dig om att copyrighttext förstör bilderna rejält..
    Det svaret jag kan ge dig är att om du som fotograf varit med
    om att bilder använts i kommersiella sammanhang utan ditt medgivande – är något restriktiv med att lämna ut bilder i fel forum. Detta även med såpass små bilder som 500px. När detta skett är erfarenhetsvis processen för att komma tillrätta med problemet inte helt problemfritt och det går åt en massa onödig tid som annars kunde gått åt till bra mycket vettigare saker.

    Med den erfarenheten satte jag dit den fula copyrighttexten.
    Varför texten är på fler ställen och på nyckelställen i bilden som
    är (någorlunda??) mer svåra att retuschera bort.. vill man så
    går det ju givetvis.. men det var så jag löste det och jag
    är inte på något sätt ensam om det.

    Jaja. Här sitter jag och skriver spaltmeter och försvarar mig om en simpel copyrighttext. Inte min mening, min ursprungliga mening var att dela med sig
    av lite bilder här på forumet..

    Maila mig så får ni se bilderna utan copyrighttext: jacob@sjomanart.com.

    Allt gott & Trevlig helg!

  • jesus

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 10:11

    Instämmer fullständigt. jag har också varit med om att folk och företag har tagit mina bilder och använt dom i alla möjliga och omöjliga sammanhang utan att fråga först.
    Jag “stämplar” mina bilder med namn och copy. märkning innan jag skickar i väg dom eller lägger dom på forum o s v. Finns det sen intresse för att använda eller om någon bara vill ha bilden utan märkning, tar man ju så klart den diskusionen då.

    Bra bilder.
    /Fredrik

  • oaxen

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 12:03

    Upphovsrätten till en bild gäller lika mycket även om en bild inte är stämplad eller “copyrightad”.

    Skulle någon använda en bild kommersiellt är det bara att skicka en faktura.

  • challq

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 12:18

    Wow vilka grymma bilder!
    Förmedlar en väldig skön känsla.

    5:e bilden är helt klart min favorit, trots att det är en kitare på den. 😉
    Härligt att se, tack för bilderna 😀

  • hakman

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 12:49

    Okej… Vart är seglena?

  • tdk

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 15:45
    Håkman;582554 wrote:
    Okej… Vart är seglena?

    Vart i rubriken står det att det är bilder på segel??

  • rasmus_w

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 10:14
    Oåxen;582540 wrote:
    Skulle någon använda en bild kommersiellt är det bara att skicka en faktura.

    Håller helt med. De flesta fotografer jag känner skickar faktura om de ser att nån använt bilden och de verkar få betalt ofta nog för att det ska vara värt mödan.

  • oaxen

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 12:43

    Jag har t o m för mig att fotograferna brukar fakturera det dubbla i de fallen.

  • haze

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 11:55

    Stämmer bra det. Som fotograf har du stora rättigheter att få betalt. Jag hittade en bild på en sida i vintras som jag hade knäppt som någon hade skickat till sitt “sponsorförtag” som hade lagt upp den på deras hemsida. Jag fakturerade dubbelt så mycket som jag hade kunnat sålt den till en tidning för och de betalade och bad om ursäkt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Apelviken 091007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.