Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 050109

  • fjant

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 13:55

    MMUUAAAA!!! Jag satt och funderade på att dra ut, men bangade pga. prognosen såg lite klen ut! blush.gif
    Välkommen till vintern, Calle, hoppas vi ses därute snart!!!

    /Fjant

  • fjant

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 13:58

    Det ser riktigt proffsigt ut på filmen, måste jag säga! Ser verkligen ut som om du planerade att smita förbi stenen på väg in till stranden.

    /Fjant

    PS. Jag jobbar lite smått med redigering av filmen, den borde vara klar om några dar. DS

  • fjant

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 14:06

    Här kommer en grym framåt av Niklas.
    (framegrab från film, tyvärr lite väl utzoomat)

    /Fjant

  • fjant

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 14:07

    framåt 2

  • fjant

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 14:08

    framå 3

  • dude

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 14:17

    Kul att höra Calle! Hoppas vi ses ute på vattnet snart.

    Niklas

  • feg

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 18:53

    Jag tror att det var den där som jag upptäckte sent (stog och sov) och zoomade som fan när jag vakna. (har jag fel fjant?)

    Jag tycker det är dags att du fixar rullen nu fjant så att vi slipper sitta här och kolla framegrabs…. ÖKA! smile.gif

    Rent allmänt tycker jag att det var svårt att filma eftersom jag försökte ha koll på fjant, Niklas och Gurra samtidigt. Jag saknar tydligen simultanförmåga.

    /feg

  • gurra1978

    Medlem
    18 januari, 2005 vid 13:26
  • gurra1978

    Medlem
    23 februari, 2005 vid 17:20

    Svar till:


    Och som jag nämnt tidigare så tar inte Torö några fångar. Mitt, eller egentligen tjejens 4,7 blev krossat. Någon som kan laga det billigt åt mig???

    [/ QUOTE ]

    Titta vilken fin lagning jag fick för 400 kr. Jag är oerhört nöjd, tjejen också smirk.gif Blir det så här bra till såna vettiga priser lär det dröja med nya segel för min del. Dessutom lär man satsa extra hårt på Torö Stenstrand denna säsong cool.gif

    Så här såg det ut innan.

  • jonasp

    Medlem
    23 februari, 2005 vid 17:51

    var gjorde du det? ser ju faktiskt riktigt bra ut.
    verkar buken annorlunda? ska tydligen vara rätt svårt att få samma form på en ruta när man byter den enligt en känd segelmakare.

  • dude

    Medlem
    24 februari, 2005 vid 11:29

    Kul att “min kontakt” kom till nytta laugh.gif

    För övrigt är det ju kul att din bild användes av tidningen Utsidan. Men det får bli större reportage till nästa gång!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 februari, 2005 vid 12:26

    Ja var gjorde ni denna super lagning för endast 400 spänn? Har nämligen två segel som skulle behöva lagas och om man får en sån fin lagning för 400 kan det ju faktiskt vara värt det. Förresten hur verkade den var buken förändrad eller var det ett riktigt proffs som gjorde det?

  • mag

    Medlem
    24 februari, 2005 vid 12:55

    Den verkliga och buken i seglet sitter inte i alla fönster i ett segel, tvärtom endast insydd i enstaka sömmar på seglet. Det är alltså ofarligt att byta en hel del fönster så längen man måttar efter det gamla, söndriga förnstret, så att storleken blir rätt. Är det helt trashat så kan det vara svårt att mäta hur stort fönster som ska sys in.

    Men en segelmakare borde ha koll på det om han vet lite om vindsurfingsegel. Blir det helkass få ni väl reklamera. För 400kr får ni ju inte ens ett segel från 1995. Laga dock inte ett segel som är sprött, solskensförstört och/eller utseglat, det är det aldrig värt.
    /Magnus

  • gurra1978

    Medlem
    24 februari, 2005 vid 13:58

    Jag har inte testat seglet på vattnet än men det ser riktigt bra ut och jag tror faktiskt inte jag kommer känna någon skillnad. Han som gjorde det är duktigt vindsurfare som jobbar som segelmakare, så han borde ha extra koll på vindsurfingsegel.

    Till dig anonyme som har två segel. Skicka mig ett PM (du måste regga dig då smirk.gif) så kan du få hans nummer och ringa och fråga om han har tid och vad det kan kosta för dina segel.

  • herodude

    Medlem
    24 februari, 2005 vid 14:44

    det är inte så dyrt å laga segel faktiskt jag brukar få betala något sådan när jag lämnar in mina på sp..

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 050109

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.