Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 13/9

  • calle

    Medlem
    9 oktober, 2004 vid 10:57

    Skakar och skakar, det har väl hänt!
    Men tyvär så ligger jag oftare och blir spolad upp på stenarna (ett okänt begrepp i Skåne eller??) crazy.gif
    Välkommen upp och gör det mer välfyllt.
    / Calle (inte nyberg)

  • koa

    Medlem
    10 oktober, 2004 vid 07:25

    Fredrik H får en fin ride!

  • gurra1978

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 00:52

    Jag lovade fler bilder.

  • herodude

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 07:05

    fan va schyssta pix, men huuur lyckas man knäcka varenda latta i hela seglet??

  • mag

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 08:47

    Riktiga vågor traschar tyvärr alla segel, master och bommar! Inga fjösiga Apelviksvågor alltså. Men jag skulle tro att det är en bottenkontakt i kombination med en rejäl våg, eller? Något att skryta med för barnbarnen kanske?

    En polare bröt alla lattorna på Maui i vintras i en rejäl våg, och jag undrar om inte öljetten slets ut ochså eller om det gick ett par hål i seglet. Han fick i alla fall simma hem.Och detta var ett riktigt förstärkt vågsegel.
    /Magnus

  • calle_b

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 11:41

    Njo, Arnout, min ursäkt är väl att Torö inte är det optimala stället för att lära sig grunderna i vågsegling…
    Tunga läppar, stenbryt och tätt, tätt mellan vågorna, men en och annan bottensväng har det blivit!
    Vill inte ge mig själv ett fjant-nickname här, men Torö är verkligen brutalt! smile.gif

    Kämpar ute på skuldrorna av monstren/ Calle(inte nyberg heller) tongue.gif

  • fjant

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 19:28

    Det var inga dåliga bilder!!! Brorsan och jag tog tyvärr inga stillbilder den dan, hade fullt upp med att leka med filmkameran.

    /Fjant

  • philippos

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 19:48

    Det började med att jag missade gippen inne vid stranden och hamnade lite oturligt med akterliket mot vågorna. I nästa sekunde dånade nästa våg förbi och jag kännde hur hela utrustningen slets ur händerna på mig. När jag stack upp huvudet ur vattnet efter att vågen passerat fick jag syn på min utrustning 10 m längre in mot stranden. Resultatet var att bommens uthalsfäste, uthals tampen och fyra av fem lattor gick av. Men jäklar vilka fina vågor det var den dagen!

    Tips! Årets dag på Torö finns självklart bevarad på film.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 13/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.