Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Klitten söndag 090816!

  • fj69

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 19:57

    Gud såå niice!

    Lyllosar!

    F

  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 20:20

    Oh, det där gav lite perspektiv på Torö igår…

    Snacka om linjer. Episkt! Nu var det väldigt, väldigt uppenbart att det är alldeles för länge sedan jag var i DK… vilken träff ni fick!

  • snaffe

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 20:28

    :=)!!!!!

  • petter

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 22:00
    dr Masse;567737 wrote:
    Oh, det där gav lite perspektiv på Torö igår…

    Ähäää kan det vara något, vågorna kommer ju ens hälften så tätt som på torö…
    med en våg var annan sekund måste vi hunnit med med mycket fler spolningar
    det är enkel mattematik!!

    ser grymt trevligt ut!!! 🙂

  • mag

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 04:50

    Första året utan en DKresa känns som fel beslut just nu…
    Snålheten bedrar visheten, eller?

    Kul att se! DK äger!

    /Magnus

  • surfpunk

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 08:02

    Ser fint ut! Klittmöller 12-15 m/s när det är varmt och skönt är ta mej fan det bästa jag vet!

  • carrera

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 08:05

    Har alltid haft en konstig kanske överdriven respekt för klitten av någon anledning, men kanske är det dax snart att ta premiären där borta! Anser mig behärska A-bay även de större dagarna o har seglat Spreeks o Kanaha på Maui, behöver jag vara orolig ???

  • surfpunk

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 08:25
    Carrera;567840 wrote:
    Har alltid haft en konstig kanske överdriven respekt för klitten av någon anledning, men kanske är det dax snart att ta premiären där borta! Anser mig behärska A-bay även de större dagarna o har seglat Spreeks o Kanaha på Maui, behöver jag vara orolig ???

    När det blir stort i Klitmöller så får man nog räkna med en och annan tokspolning för eller senare, blir det då att man ska simma in så skadar det inte att tränat lite simning innan:-), studera också hur danskarna kör innan man sticker ut är ett bra tips.

  • tobb

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 08:59

    Nu blev man sugen.. har inte varit där sen -90. Finns Klitgrillen kvar så man kan få sig en burgare med jollykola mellan varven?

  • lars_k

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 10:47

    Kul ni gillar bilderna! Klitten är ju faktiskt bara 4 timmar bort och åker man på progg över dan blir det garanterad utdelning och förhållanden man bara kan drömma om i sverige! Sen underlättar det ju iofs om man bor 5 min från färjan och slipper köra långt när man kommer fram i GBG vid 0230-snåret (och ska jobba några timmar senare…).
    I Klittmöller och även Middles gäller det att hålla prylarna i spolningarna. Och skulle man tappa dem gäller det att göra en snabb rush efter dem, de driver snabbt iväg och det kan bli långt att simma. Annars tycker jag vågen i Klittmöller bay är rätt snäll och förutsäjbar, om man inte lägger sej rakt under den brytande läppen förstås. På musselrevet dumpar det klart hårdare och är allmänt stökigare, samt trångt.
    En normaldag inga problem om man kört Abay etc och är hyffsat simkunnig. Men över masthögt och 17-20 m/s blir ju klart mera risky.
    Vi käkade på pizzerian i byn, annars finns ju rökeriet eller korvmånglaren nere vid parkeringen. Burgare vet jag ej om man kan få tag i.
    De e bara å åk! 🙂

  • drx

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 10:57

    Usch, det svider ännu mer nu när man ser detta, och vet att man plöjde omkring i skitvågor både i lejet och åsa hela dagen trots kanonprognos. Men det får fanimej bli några dk-resor i höst nu, speciellt när man har stoppdagar här på verket!

  • star

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 11:10

    Wow ser hur bra som helst ut. Klitmöller är ruskigt på många sätt. Simning ja… Efter skällsord hemifrån och det där med att inte använda flytväst och hjälm m.m. så masade jag mig i vintras iväg till simhallen. Precis lika nyttigt som att titta på Campello m fl. när de seglar och få perspektiv är det att uppdatera sin simning. Slutade för egen del i Crawlkurs med en galen Australiensare som tränare. Efter 15 tim i bassäng vet jag nu i alla fall hur det går till i teorin. Ungefär som en dubbel framåt. Bara att skota in …. Skämt åsido. Seglar man vågor så bör man se till att veta hur bra/dåligt man simmar. Rock on.

  • stefan_gbg

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 11:24

    Alldeles för många år sedan sist måste bli en tur dit till hösten.

  • jeppo_f

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 12:35

    Såg riktigt najs ut!!

    /j

  • surfmeister

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 15:00

    Ser ruskigt trevligt ut. Dock rockade Ringenäs FETT idag mellan 0630-09:00. Fint drag i 4.5 och otroligt fina, cleana och logohöga set rullade in. Otroligt fint, årets helt klart bästa dag. Om Klitten är bättre måste det verkligen vara ngt speciellt!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Klitten söndag 090816!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.